Mielenkiintoinen, ajatuksia ja monia tulkintoja herättävä kuva. Kuvaajalle ominainen halotus toimii tässä sokkelia lukuunottamatta hyvin.
Lainaappas tuolta se osio jossa kuvaaja kertoo teeman jujun. edit. kyllähän se muuten kertoikin mutta vasta muiden oikeiden arvausten jälkeen.
Kiitos kun arvostat kuviesi yleisöä niin paljon, että et viitsinyt/jaksanut tehdä kunnolla. Tuo halo näyttää rumalta, ja koko kuvasta tulee semmonen fiilis, että on leikitty photarilla, ja vielä liikaa ja päin honkia.
Tai sitten toinen taka-ajatus mikä kuvissa on tämän "teeman" lisäksi on se että kuvaamista ei saa eikä pidä aina ottaa pipot tiukalla vaan nautiskella itse touhusta ja sitten kun on aika tuottaa laadukasta kuvaa ja tarkkaa tekniikkaa joka osa-alueella ni se tehdään toiste.... Eli pidetään kuvaamisessakin se hauskuus välillä mielessä ilman että pitää joka yksityiskohtaa miettiä onko se tai tämä oikein ja täydellisesti toteutettu... -B-
Sorry, mut en arvosta. Joitain yksittäisiä tyyppejä arvostan mut en massaa. Mä olen sen iän jo ylittänyt jolloin oli vain pakonomainen tarve olla ympäristölle mieliks
Sekoitat nyt kaksi asiaa. 1) Kuvaaja toteuttaa omaa ideaansa loppuun asti välittämättä tuon taivaallista muiden mielipiteistä tai vallitsevasta ilmapiiristä. Porukka ristiinnaulitsee tai menee polvilleen. 2) Kuvaaja yrittää edellä mainittua, mutta jättää homman puolitiehen ja selittelee tätä jaksamisella ja/tai taiteilijan näkemyksellä (vinot horisontit ja puhkipoltetut taivaat maisemakuvisssa ym. perus- kalle_o ja kaitselija! -meiningit), kunhan itseään miellyttää. Oletettavasti sä Nieppi kuitenkin kuvaat myös muita, kuin meitä ihquja kameralaukkulaisia tai pöytälaatikkoa varten..
Tämä saattaa järkyttää mutta tuota kuvaa ei otettu ketään varten. Teimme sen koska halusimme viettää hauskan launtaipäivän lastemme kanssa puuhassa josta myös itse olimme innoissamme. Siis sitä ei tehty siksi että keräisin "hyvä hyvä" kommentteja ihquilta laukkulaisilta. Syy miksi laitoin sen tänne näytille oli tuo kysymys jonka heitin tuossa alussa. ja yllättäen se mitä yritin ilmaista tuli esille haloista huolimatta tai juuri niistä johtuen. Olen pahoillani että vein aikaanne, mut en häiritse enempää voitte palata ihkuihin koirakuviine
Kysymys on tietysti kaksipuolinen, koska on kuvantekijä ja kuvankatsoja, joten a) kuva kannattaa tehdä mahdollisimman hyvin, koska suuri yleisö haluaa nähdä mahdollisimman hyviä kuvia. Tiedämme myös että pystyt siihen. b) jos otit kuvan vain koska halusit pitää hauskaa ja laitoit kuvan näytille koska halusit mielenkiinnosta tietää mitä ihmiset tässä näkevät, niin intressisi olivat jo siinä kohtaa kasvaneet hauskanpidon ulkopuolelle. Jos muiden kommentit eivät kiinnosta, älä perustele. isolle palstalle ei voi laittaa kuvia vain omaksi ilokseen, tai sitten kannattaa olla kommentoimatta. ps. tämä ei ollut positiivinen eikä negatiivinen kommentti. vain subjektiivinen fakta.
Sori, mut mä oon sitä mieltä, et jos kuvan toteuttaa puolperseisesti, niin voi sit jättää sen vaikka julkaisematta. Tai pitää jossain kotialbumissa, et 'Tämmönen kuva otettiin sillon kun oltiin iltapäiväkävelyllä ja päätettiin vähän kuvailla...'
Voi helvetti mikä haloo! Silloin kun kuvataan tosissaan on suotavaa että kuvat ovat hyviä,mutta jos kuten tässä ollaan kuvailemassa enempi leikkimielellä, niin silloin ei pitäisi halojen ym, hermostuttaa ainakaan muita, jos ottaja ei siitä tee numeroa. Hauskaa pitää olla,ei tämä kuvaileminen kuitenkaan ole niin H..tin vakavaa,ainakaan mulle, vaikka kommenteistani voisi niin luulla.
Kyllä tämä käsitellään nyt loppuun asti. Luin kuvatekstin, katsoin kuvan ja kirjoitan ekan kommentin. Luin tutut älämölöt ja ahaa, kyse olikin leikkimielellä tehdystä kuvasta. No mikäs siinä oolrait, näin pitää ollakin ja tuo parivaljakko jos mikä osaa niitä tehdä. Mutta.. ..miksi "leikkimielellä" tehtyä kuvaa ei voisi tehdä hyvin ja loppuun asti? Onko "leikkimielisyys" joku veruke että kuvan voi jättää puoliksi perseelleen? Syljettekö muka viskit ja guinnessit sankoon ja selitätte että sedät vaan vähän leikkimielellä maistelee? Yeah right..
Noh mikä jottei !! Mulle passaa mites nieppi Halo! Käykö sulle. Vois olla ihan nastaa. Joku raja se on sunkin vitseilläs. Pohja se on munkin säkillä nyt jotain rotia noihin juttuihin.
Nyt kun on aikaa kommentoida, niin melkein kaikki on jo sanottu. Kuitenkin. Mielummin laadukkaita koirakuvia kuin huonosti toteutettuja räpsyjä. Ideaa tässä kuvassa on, siitä ei pääse mihinkään. Tosin en kyllä itse havainnut lainkaan mitään 'sädekehää', enkä osannut tästä mitään suojelusenkeli -asetelmaa hakea. Kuitenkin jonkinasteinen pelko kuvasta ilmentyy, tämäkin on tosin enimmäkseen luettavissa 'enkelin' kasvoilta, on nimittäin melko tuima ilme. Lapset näyttävät ehkä enemmänkin pitkästyneiltä. Toteutus on vain heikko. Värimaailmakaan ei oikein sytytä. Niin, eikä Pelengillä kuvaaminen nosta tämän kuvan arvoa lainkaan, ainakaan minun silmissäni.