Ajattelin kysäistä täältä ensiksi, kun en muitakaan tiedä... Akuuttu ongelma olisi saada yhteen suurennuskoneen objektiivilautaan M39-kierteen tilalle M50 x 0.75 kierteinen reikä. Pitäisi olla keskellä Lisäprojekteina voisi olla jonkinlainen "ultimate" negapidin De Vere 504:een, mutta se pitäisi suunnitella ensiksi. Onko tietoa osaajista? Tuskin tällä rikastumaan pääsee, mutta kohtuullinen korvaus laatujäljestä olisi toki tarjolla. Negapitimen osalta voisi olla jopa markkinoita muuallakin... Yhteydenotot: yv, 040-5590551, kari.tormi(miau)luukku.com
Vs: Tarkkaa koneistusta... Soita Ojennuksen Pasille Riihimäelle. PO-metal 019-723977 En tiedä tekeekö/ehtiikö, mutta näppärä kaveri ainakin työstökoneiden kanssa touhuamaan.
Vs: Tarkkaa koneistusta... Täällä porissahan tuo onnistuu kiireisen kaverin pajalla, mutta odotusaika venahtaa helposti "hieman". Varsinkin nyt kun kaveri on itse lomamatkalla x ajan euroopassa. Ei tuon reiän keskittäminen kuitenkaan mikään maailman vaikein homma ole ja kierrekin on varmasti tehtävissä helposti joko jyrsimellä tai kierretapilla... Kuinka paksu tuo levy muuten on?
Vs: Tarkkaa koneistusta... Hienomekaanikko Aarne Lahti (Sipoonkatu 8, 00520 HELSINKI, 09-148 4631) teki mulle muutama vuosi sitten alumiinista sorvaten Toyon objektiivilautaan tophat-tyyppisen pidennysosan jatkokappaleilla (kierteillä) ja objektiivilevyn sulkimen aukolla. Työn jälki oli oikein hyvää ja hinta kohtuullinen (muistaakseni?). Koko sarja anodisoitiin mustaksi (eri toimeksianto, Eloksointi Oy:ssä Porissa). Maalasin vielä sisäpuolen mattamustalla niin lopputulos näyttää aivan "profilta". Kannattaa ehkä kysyä sieltä.
Vs: Tarkkaa koneistusta... Tannerhuollot ainakin ymmärtää valokuvaajan tarpeita. Mun piti kerran saada Cokin:n kiinnitylaippaa pari milliä pienemmäksi (jotta sopi Ambicon kompendiin). Menin Tannerille, selitin asiani, tiskin takana ollut nyökkäsi ja sanoi "odota hetki" ja häipyi takaviistoon. Luulin että käy kysymässä joltakin. Palasi muutaman minuutin päästä työstetty laippa kädessään. Kun kysyin hintaa, "no anna 2 euroo".
Vs: Tarkkaa koneistusta... Tuhannet kiitokset! Tuossahan tulikin jo paljon vaihtoehtoja eli lauta tulee varmaan kuntoon, kunhan saan sen maahan. Pitääkin lomalla miettiä jotain extreme negapidintä. Jos vaikka keksisi kinolle jonkun "kiristävän" vehkeen, jolla nega olisi viivasuorassa ilman laseja. Perforointi voisi mahdollistaa tuollaisen...
Vs: Tarkkaa koneistusta... Aina se ei mene noin. Minä suosittelen pyytämään sieltä hinnan etukäteen paperilla. Muuten se voi olla mitä tahansa.
Vs: Tarkkaa koneistusta... Millaisia tarjouksia olet saanut ja millaisista hommista? Et sentään suosittele 2 euron urakoiden kilpailuttamista.