Eli lyhyen elämäni ensimmäinen kerta kun pääsin ohjaamaan kuvattavaa räpsimisen ohessa. Haukkua saa, mutta ei mallia.
Ensimmäinen kuva ei iske. Jää etäiseksi ja ruusun jättäminen väreihin keinotekoiselta, turhan korostetulta. Ruusu nousee pääkohteeksi mutta nainenkin kasvoineen haluaa huomiota, kuten myös sormus ja kynnet. Tulee sekava lopputulos. Toinen on viettelevämpi ja seksipitoisempi myös teemaltaan. Haluaa kertoa että kiltinkin oloiset tytöt voivat viettää vapaata elämää. Iloinen kuva ja varsin toimiva sommittelu. Kasvot nousevat hyvin esille ja kuva on mainosmainen. Kolmannessa on vielä kiltimpi tyttö, ehkä himpun ujo. Pieni mustelma hauiksen tienoilla kaipaisi pienen siloittelun. Ketjun lukko voisi olla piilossa. Ilme on hyvä ja mallinohjaus (onko omasta taloudesta löytyvä malli?) toimivaa. Tuo kohteen lähelle katsojaa tuo hyvä ilme ja katse. Neljäs on taiteellisempi tyyliltään. Mutta ei iske. Onko kohteenä pää vai kädet vai sormet? Ehkä katsominen kohti kameraa ja käden pitäminen varjossa olisi luonut sen lopputuloksen. Asento on ehkä himpun tekotaiteellinen. Viides on taidettu nähdä ja kommentoida täällä aikaisemmin. Sukat vievät paljon huomiota. Kuudes pistää ihmettelemään mitä siinä on ja sitä kautta kuvaan joutuu perhetymään hetken kauemmin ennen sen hahmoittamista. Ketju on ehkäpä liikaa. Olkapää tekee aika hurjan kulman verrattuna lantioon joka taas on hiukan turhankin lattea kaareltaan. Olkapäätä peilaa ranne hyvin joten niiden suhteen on kivasti toistoa. Vesku
Hyvän mallin olet kyllä löytänyt. Milläs olet kuvannut noi kuvat? Haluatko paljastaa? Kuvista että niissä on tiettyä hyvää ja ajatusta sekä tietyllä tapaa kliseitäkin. Mutta pitemmällä tähtäimellä niissä puuttuu joku ainutlaatuisuus joka varmaan tulee kun kuvaapi enemmän. Itse enemmän hienovaraisemmin kai toivoisin tuota seksuaalisuuden kuvaamista kuvata. Makuasioita. Joka tapauksessa jatkahan kuvaamista, ainesta on. Myös malli oli kaunis.
VN, kiitos kattavasta palautteesta. Tilasin tuon ekan kuvan värillisenä, mutta malli itse halusi tuollaisen virityksen joten tein elämäni ensimmäisen ko. tyylin kuvan. Häntä miellytti kovasti. Kolmannen kuvan tilasin värillisenä ja siitä muistaakseni poistin mustelman. Malli itse ei pidä tuosta "virheiden korjailusta" vaan haluaa olla kuvassa sellainen kun on "virheineen", silti salaa jotain poistelin Loput kuvat tilasin mustavalkoisina. Kuvasta nro2 on melkein samanlainen väreissä tilattuna, vertailun vuoksi. TARE, totta puhut. Käytössä olleet raksahalogeenit, minä kameramiehenä ja loput tapoin kuvankäsittelyssä. Pakkohan niitä halogeeneja oli itse kokeilla vaikka niistä on varoiteltu. EME, tämä oli kahden amatöörin pikasetti siiderin juomisen ohessa. Kalustona mainitut raksahalogeenit, 350D, Tamron 28-75 2.8 ja välillä kameran oma salama täytteenä. Eka kuva otettu Canon 50 1.8:lla, jolla tuli otettua muutama kasvokuva. Ai niin, irtoripset noissa kuvissa, senhän näkee jo setin ekasta kuvasta. PS. tänään tuli 4 kuukautta täyteen.. minä&350D. Aikaa on oppia kuvaamaan ja tavoitteena rasittaa suljinta entistä harkitummin. Ensi kerralla jos vastaava mahdollisuus tulee niin ajattelin kokeilla kuvata kynttilänvalossa..
Elä tussaa kynttilän kanssa siinä voi täkki palaa... Mutta koklaa valaista mallia fikkarilla, eli onkse nyt sitä valolla maalaamista. Se on melko mukavaa ja jälki näyttävää eikä tarvii välineitä hankkia rekkalastillista kun pelkkä mäklaitti riittää