Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Auttakaa kamerakaupoissa, ei osaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jperala, 20 Maaliskuu 2007.

Luon seuraavan scenaarion, neuvoja tarvitaan.

Tulee viesti jossa ilmoitetaan että "osa" kiinnostaa...SOITA
    Minä soitan, seuraavanlainen keskustelu.

Minä - moi olit "osasta" kiinnostunut
    ostaja - juu kyllä, kerro millä rahalla lähtee
    minä - onko joku näkemys hinnasta, tarjoo jotain
    ostaja - en mää osaa sano summa
    minä - no olisiko 79€ hyvä
    ostaja - on vähän kallis, ajattelin lähinnä jotain 75€
    minä - ei tuo nyt mikään mahdoton juttu ole, hierotaanko kaupat
    ostaja - ei, kyllä mun täytyy passata tää juttu, ostan saksasta mielummin

Missä minä myyjä nyt mokaan niin pahasti että ei edes ostajan tarjoamalla summalla mene kaupaksi.
    Näitä on jo ollut muutama. Antakaa vinkkejä ?

1. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Vs: Auttakaa kamerakaupoissa, ei osaa.

Heh, samassa asemassa oot kuin suomalaiset kauppiaat ;-)
    Ja eikös tuo toimi vähän joka sektorilla samoin? Työ teetetään muualla, vaikka se ei välttämättä olisi edes lyhyellä tähtäimellä edullisempi vaihtoehto. Se on vaan kansainvälisempää ja hienompaa :)

2. Vs: Auttakaa kamerakaupoissa, ei osaa.

Ja jokainen järkevä kyllä ostaa neljän euron takia Saksasta.

3. Vs: Auttakaa kamerakaupoissa, ei osaa.

ehkä juntti tuulipukusuomalainen kokee persereijässä olevan omanarvontuntonsa hetkellisesti nousevan kun saa olla edes jossakin kosketuksessa ihanoimiensa ulkomaalaisten kanssa.

4. Vs: Auttakaa kamerakaupoissa, ei osaa.

Ja joku vielä ihmettelee että sanomatalossa palvelu on huonoa. Ainii helsinkiläiset paskiaiset joo pääs unohtumaan, mut aina voi koklaa olla palvelemassa 8h päivässä kun Telttapöksy pipo silmillä tulee potkimaan renkaita.

5. Vs: Auttakaa kamerakaupoissa, ei osaa.

Tuo hinta on ihan esimerkkinä, eli ei nyt ihan 4 euron rahasta puhuta. Mutta ihmettelyä tuottaa se että ostaja sanoo että tällä ostan ja minä sanon että juu...sitten "minä passaan, menen saksaan" ??
    Miksi edes esitetään kiinnostunutta jos ei olla sitten ostamassa edes omalla tarjouksella ??

6. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Jos kyseessä on saksalaisuuden kiehtovuus, kannattaa myyjän puhua saksaa tai ainakin suomea murtaen ja lisätä puheeseen Korkeajännityksestä lainattuja avainsanoja ("achtung!", "donnerwetter!", "heil Leica!").

Oikeastaan tuollaisen ostajan kanssa voisi kokeilla, että niillä avainsanoilla tehostaen suoraan käskee häntä tilaamaan.

Ja jotta ostotapahtumasta jää kerrottavaa ostajan kavereille ja nettifoorumeille, kannattaa 1) pyytää skannattu henkilöllisyystodistus ja luottokortti, 2) kertoa tilinumero IBAN-muodossa ja 3) sopia, että tavara kierrätetään jonkun toisella puolen Suomea olevan kaupungin kautta, jotta seurantaan tulee jännitystä.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Eihän tossa ole mitään tinkimisen mieltä. Ostajan pitää saada tuntea voittavan kaupassa. Jos tinkiminen on se mikä on se voitto, eikä itse tuote,  niin kokeiles seuraavaksi tätä:

Kauppamies kysyy ostajalta "on se 75 euroa aika vähän, mutta mutta jos mä nyt sulle voisin antaa alennusta hiukan, tekisitkö kaupat sillä 75 eurolla jos mä lasken hinan siihen? " Jos ostaja ei ole valmis tekemään kauppoja on syytä sanoa" no en mä laske sitä hintaa, on se hinta niin alhanen tähän tavaraan nähden, siis täähän on kuitenkin kunnossa oleva laite". Ostajaa jää harmittamaan se että ei saannut tingittyä. Heh hehehheehhe

En mä tiedä, kyllä kaupanteko on vaan rankkaa hommaa. *muistelen myyneni lumiesteitä heinäkuussa*

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  9. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

No, oletkos tykännyt kamerasta?

10. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Heh, olen, vaikka en Helin hasselia ostanutkaan.

11. Vs: Auttakaa kamerakaupoissa, ei osaa.

Niin, tuskin tuo auttaisi kun pitäisi tavaraa myydä "hullutpäivät" hintaan, eikä hyväntekeväisyys oikein ole minun juttuni. Perinteisin ostoyritys oli rungolle seuraava "kaveri oli joskus saannut samanlaisen 200€ hintaan"
    Hyvä juttu kaverille  ;D