Olkoon tavoite kuvata "ihminen valossa, esillä", mutta tehdään se lavastamatta mallia kuvaan. Eli street-kuva, jossa keskitytään juuri valoon ja hetkeen. Plussaa siitä, että tuo mallista jotain mallille ominaista esiin (vaikka katukuvassa ihminen on vieras), tai rinnastaa mallin johonkin, jotenkin oivaltavasti. Aiheen toteuttamisesta voisi kertoa rivin pari tai valmisteluista, kuinka perusteellisesti osattiin etukäteisesti "löytää" juuri esille laitettu kuva todellisuudesta. Aihe on varmasti vaikea, mutta myös onnistuessa komea. Vaikka olen Konditionaalin esityksestä asettanut Teeman käyntiin ja en osallistu itse "kisaamaan", yritän kuitenkin tosissani ottaa aiheen mukaisen kuvan. Idea koko ketjulle lähti tästä Ohjeita: Aikaa toteutukselle reilu kuukausi. Heti saa aloittaa kuvia postaamaan, mutta olisi tietysti tarkoitus, että ei poimita jotain vanhaa kuvaa näytille, vaan toteutetaan haastena tuo esittämäni aihe. Yksi kuva per kuvaaja, kaikki foorumin henkilöt saavat osallistua (tilanteen toteutuksesta saa esittää myös yhden pikkukuvan 400x300 koossa halutessaan) Nimetkää kuvat kuvaavasti, että keskustelu on helppo kohdistaa oikeaan kuvaan Lainausten suhteen tarkkuutta, pyrkikää lyhyeen esitystapaan, vain oleellinen osa jostain kommentista lainataan. Mikäli tästä lipsutaan, poistan lainauksista ylimääräiset teksti omalla päätöksellä. Pidetään ketju siistinä... Onnea kaikille hyvien kuvien muodossa!! Muutan ilmoituksen aikanaan tavalliseksi kuvaketjuksi, nyt alkuun saa olla näkyvyyttä
Täällä on sen verran hiljaista, että rohkenen astua esiin kuvalla, joka kenties ei ole tehtävän annon huomioon ottaen niin oivaltava kuin haluaisin sen olevan. Kuvan nimi olkoon "Joku rakastaa sinua".
Intuitiivista kuvaamista. Olut, vauhti, hurmio, hämäys ja NAPS! Sainpas. Kukaan ei nähnyt, kukaan ei muista.
Puupaa, polliisi saapuu paikalle. Ohjeiden kertausta: - Piti olla "street-kuva" - Piti olla otettu haasteen aikana Jos kuvista jotain sanoisi, niin Parran kuva miellyttää eniten. Tosin mikään kuvista (mukaan lukien omani) ei mielestäni esitä erityistä oivallusta ottaen huomioon tehtävän annon.
Veikkaan enemmänkin, että kukaan ei muista... (muistikuvieni mukaan). Hauska kuva kyllä. Ja komea malli
Tuo oluenystävän muotokuva on niin hyvin onnistunut etten taida edes yrittää laittaa tänne itse mitään. Kuvasin Korkeasaaressa erikseen tätä aihetta varten mutten ole kehittänyt vielä kaikkia rullia.
Minusta esillä olevista mielenkiintoisimmat ovat jo mainitut KB tikkarityttö ja Parran AnselA, Kummasta ehdotellaan seuraavan Teema-Haasteen idean tai kuvaustavoitteen asettajaa? Sanokaa näkemyksenne, niin kunnia keksiä "tehtävä" voidaan osoittaa Meni itsellä kesä liian nopeasti, ettei meinannut ehtiä teemaan omaa kuvaa laittamaankaan... no jotain laitan tähän, sen yhden. 100% streetkuva ja alle 2 vkoa vanha. Kuva on tavallan käänteinen termille "ihminen valossa", tämä on enemmän se toinen puoli.. hän on näet varjossa, valosta on enää haaveet.
Jos omat sääntösi pätevät eikä rikota sääntöjä niin eiköhän tässä ole sitten sinun asettamistasi ehdokkaista vain toinen pätevä? (olettaen että Kb ei tuntenut tikkari tyttöä).
Matin kuvassa kauniimpaa sukupuoltakin kiinnostava ja opastava vappukuva "Suihinotto" oli minun ehd. suosikkini, vaikka valo ei nyt sinänsä mairitteleva ollutkaan. Sisällön humoristisuus korvaa sen puutteen helposti ja on se ainakin streetkuva. EDIT:sääntöjen kertaus on opintojen mummo eli noista valitsemistasi minun suosikkini on pelokkaan hätäinen AnselA. Suora salama, joka vielä jää alhaalta varjoon ei ole valo -teemaan kaikkein paras, mutta mallin ilme sitäkin hauskempi. kb:n tikkarityttökuvaan voisi sen kohteen saada tai kuvaa voisi kallistaa enemmän vasemmalle, jotta haaveilu korostuisi.
Viestit lukeneena ja keksimäni "säännöt" pohtineena olen tikkaritytön kannalla voittajaksi, eli KB voi minusta ruveta kehittelemään uutta ideaa, mitä ja kuinka se halutaan toteutettavaksi. Ja nyt vielä voi purnata, jos päätelmäni on väärä!! Maru, pidin myös sinun kuvasta, mutta kohteiden kulkusuunta kiusasi ja se, ettei heihin ollut kontaktia ollenkaan (omassani samat viat, joita yritin paikkailla aiheen ja muiden viitteiden ikävällä sävyllä häveliäästi, häntä kunnioittaen takaapäin). KB kun teet seuraavan «Teema-haasteen» kuvat ja galleriat osioon, niin muutan sen sitten ilmoitukseksi vaikka pariksi-neljäksi viikoksi ja kuvaajat voivat kuvaa siihen lisätä. Nimeä ketju tuolla «Teema-haaste: "aihe"» tyylillä, niin sen tunnistaa muista ketjuista. Säännöt kai pääosiltaan samat, että 1 kuva/kuvaaja ja aiheeseen pitäisi tehdä toteutus sen jälkeen, kun haasteen aihe on esitetty, ei vanhoilla sopivilla kuvilla.