Vs: Kastetila ja epäonnistunut kuva Tila on oikeasti tosi keltainen. Laitan lisää "epäonnistuneita kuvia" heti kun/jos saan luvat julkaisuun. Lähes kaikki tilassa ja tilaisuudessa otetut kuvat on keltaisia / valotusvirheellisiä. Kiitoksen sana kuuluu känönille, joka hukkaa asetukset siinä vaiheessa kun menee "lepotilaan" <COLOR color="red"]KYSYMYS SIIRRETTY: osioon aloittelijan kysymykset</COLOR>
Vs: Kastetila ja -tilaisuus, sekä epäonnistuneita kuvia Tarviiko sen kameran mennä lepotilaan tommosessa tilaisuudessa, kait se on säädettävissä.
Vs: Kastetila ja -tilaisuus, sekä epäonnistuneita kuvia Yleensä mun käytössä 8min viive on hyvä, ei ehdi, mutta tilaisuudessa kävi niin että "säätämisen" tilaisuuden alun välissä oli ~20min, myöskään henkilö joka valtaosan kuvista otti ei hokannut säätää... Viisastuneena olen asettanut "lepo" toiminnonpois päältä, toisaalta syö kyllä akkuja mukavaa vauhtia jos on esim. 6h kaupungilla tms. pörräämässä, mutta tämä ei ole ongelma. Olisiko kenelläkään "heittää" ratkaisua jolla valotuksen voisi korjata? Fotarille ehkä juuh, mutta ko ohjelma ei ole mun kaveri (ts. en osaa sitä käyttää)
Vs: Kastetila ja -tilaisuus, sekä epäonnistuneita kuvia Valotuksessahan ei ole niin vikaa, vaan valkotasapainossa. Onneksi tuon saa RAW:sta helposti korjattua jälkikäteen... Siis jos et nyt vaan JPG:tä ole kuvannut.
Vs: Kastetila ja -tilaisuus, sekä epäonnistuneita kuvia Nimitys oli mulla väärin, kiitoksia korjauksesta. Jep jpeg:iä kaikki kuvat tietysti... Syy: kuvien helppo jakaminen, ilman muuntoa tms. <COLOR color="red"]Kysmys siirretty: osioon aloittelijan kysymykset</COLOR>
Vs: Kastetila ja -tilaisuus, sekä epäonnistuneita kuvia Tietysti sen saa korjattua ihan yhtä helposti JPG:stäkin.
Vs: Kastetila ja -tilaisuus, sekä epäonnistuneita kuvia Eikö Canonilla saa kuvattu sekä RAW ja JPG kuvaa samalla? Ite kuvaan melkein aina niin. Sitten on valinnan varaa asioiden suhteen. Levytila on lähes ilmaista nykyään.
Vs: Kastetila ja -tilaisuus, sekä epäonnistuneita kuvia Totta, ja aikaa kuluu kymmenen sekunttia. Homma toimii vaikkapa näin: 1. Kuva auki fotariin 2. Paina Ctrl-L jolloin tasotyökalu avautuu 3. Valitse Channeliksi RGB:n sijasta Blue 4. Liikuta slideriä oikeasta reunasta vasemmalle päin kunnes alkaa näyttää paremmalta. Muitakin tapoja on, mutta aloitetaan tästä. Tämän asian takia on ihan turha ruveta RAW -hommiin. Harmaakortin hankkiminen voisi olla hyvä ajatus sekin. Ai niin, ja White Balance Bracketing...