Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sininen

Discussion in 'Kuvat ja galleriat' started by Tapiola2006, May 9, 2015.

Yleensä en tykkää jättää kuvaan yhtä värillistä kohtaa, mutta tällä kertaa tuntui siltä, että voisikin.

1. markku55

markku55 Active Member

Vs: Sininen

Onpa hieno.

2. jhalmu

jhalmu Active Member

8,551
    3
    38

3. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18

Minusta tälläinen "selektiivinen väri" vieraannuttaa aina kuvasta. Niin tässäkin. Tämähän on muutoin aivan mainio kuva. Mitä se sininen tuo mielestäsi lisää?

Vasemman puoliskon usva ei taida muuten olla kaikilta osin ihan luomua?

4. Vs: Sininen

Mun mielestä shiftaa hienosti kyllä tässä tapauksessa. Kun tuo sumu ainakin mun koneella kallistuu inan ruskeeseen päin, niin tuo ei kovin kirkkaan sininen pelaa hienosti sen kanssa yhteen. Kyllä näitäkin pitää katsella, ettei tylsisty maneereihinsa.

5. Vs: Sininen

Ei varmaan olekaan. Kuva pokkarin (Nikon P7700) arpomasta JiiPegistä. Oheisena suoraan kortilta tiedostosta kyseinen, vasen yläkulma. Kun Kaivaa ko. harmaudesta edes jotain tavaraa ulos, aiheuttaa se myös ei-toivottua "hiutalemaisuutta", josta en pidä ja sen pehmensin muistaakseni pois. Samaten terävöinti eri arvoilla ei oikein sovi tähän muuten kuin alueellisesti rajattuna vain kohteen johonkin pieneen osaan.

Onneksi P7700ssa on myös raw, josta löytyy aika lailla toisenlaista jälkeä. Siitä teen  lopullisen version.

Kuten sanottu, oli kohtuullisen sumuista :)

Klikka kuva isoksi jotta siitä saa jonkilaista tolkkua.

6. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18

Ok. Tää on tuttua, kun olen kuvannut aika paljon sumua. Detaljia sieltä saa kyllä kaivettua, mutta monta kertaa yllättää, miten paljon utuisempi kennolle tallentunut kuva on silmillä nähtyyn verrattuna. Sitten kun sieltä alkaa kaivaa detaljia on usein vaikea päättää mihin vetää rajan... Näyttää joko liian lattealta tai liian sumuttomalta :) Filmi rakeineen on mulle ollut luentevampi sumukuviin.

7. Vs: Sininen

Samat sanat. Siksi kuvasin samalla kinarilla mustavalkoista.
    Pahus, pitäisi kyllä olla joku 6x6 tai 6x9 taskuun taittuva ikivehje...