Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Hanna

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 9 Huhtikuu 2009.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka

2. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: Hanna

Tästähän minä tykkään. Sellainen peruskuva, mutta jotenkin inhimillinen, siis sellainen, että tässä minä, ota minusta selvää.

Hieman softaisin, sillä valo on kova eikä ole mallille tarpeeksi hyväilevä. Siis hieman ja sitten aukaisisin takaisin silmät etc...

kapa

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mä en osaa tehdä sellaista naturellia softausta.
    oon tehnyt siten, että tehnyt uuden layerin, lisännyt sopivasti gaussian blurria, vetänyt ja ja sitten historia-paletissa mennyt edelliseen kohtaan ja klikannut gaussianin kohdalle ja vedellyt historia-siveltimellä lighten moodilla kasvoihin pehmennystä (ei näppylöitä halua tummentaa) ja lopuksi säätänyt peittävyyden pehmennyslayeristä, mutta ei ole oikein luontevalta näyttänyt. Mitenkähän se kannattaisi tehdä?
    Entä silmät, usein tulee liioiteltua, jossakinhan neuvotaan,että verisuonten tulee näkyä, mutta silti monesti näyttää hullulta.
    Entä pitääkö yksistään vaaleat alueet, koko silmä vai vaalea ja pupilli erikseen?
    T Jukka

4. Vs: Hanna

Oletko kokeillut sukkahousuja/stayuppeja? Mattamusta 15 den linssin eteen suosittelivat muotokuvaamosta. Yhdessä kuvaamossa käyttivät 10 x 10 cm kehikkoa, johon oli pingotettu yksinkertainen sukkakangas, keskellä reikä. Tätä sitten heiluttelivat linssin edessä: kasvot tarkkana ja hiukset, korvat jne pehmenivät.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kyllä mä pimiössä oon käyttänyt sukkahousupehmennystä, mutten kuvatessa linssin edessä.
    Pitääpä kokeilla.
    Olisikin mukava, kun ei tarvitsisi kauaa käyttää tietokoneen äärellä.
    T Jukka

6. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Ihan oikeasti, ON HYVÄ! Tavallinen kuva, mutta se jokin, olisiko tunne, mukana, Higg

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Juu, oli kova juttu joskus 70-luvulla.  Silloin kun Moskvitsh oli suosittu auto.

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mitenkä se sitten nykyään kannattaisi tehdä photoshopilla?
    Saahan niitä kyllä linssin eteen softareitakin.
    T Jukka

9. Kasimir

9 684
    547
    113

Ihan yksinkertaisesti tekemällä uusi leijeri (taso), sinne gaussian blurria jotain 20 ja sitten vaihtelet sitä sekoitusta ja peittävyyttä. Kokeilemalla löytyy mieleinen. Tai sitten ei. Maskilla sitten availet esim. silmiä, huulia sopivasti. Maskilla voit tehdä tuota edestakaisin ja mieleisellä peittävyydellä. Paljon suuremmat mahdollisuudet pelailla, kuin historiasiveltimellä. Tuosta on hyvä aloittaa.

kapa

10. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Kyllä, tämä ON hyvä kuva, mustavalkoisudesta plussaa.

11. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Paskat, sotkea hyvää kuvaa, Higg

ps. tai no aina saa kokeilla, sama

12. Kasimir

9 684
    547
    113

Tuosta lainauksestasi jäi jotain olennaista pois.

Enkä tarkoittanut mitään muovinukkebarbiemainosmaailman vääristelyä, vaan ihan pientä sellaista, jonkalaisen itse olisin tehnyt, eikä ehkä Higgi sitä olisi edes huomannut. Vaan ihan sama, paskat minä tuosta.

kapa

13. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Kyllä minulla ajokorttikin vielä on eli hoksottimet pelaa, Higg

14. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Hyvä kuva. Sukkahousupehmennys on hauskaa, kompendi eteen vain ja valkkaaman siihen sopivia sukkiksia. Kiva kun venyy ja paukkuu. On mustaa, harmaata ja ruskeaa.
    Tai no paskat !
    - E

15. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Hyvä pose... ja kiva kuva. Softauskeskusteluista huolimatta.

16. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Joo softia pitäisi keskustelu aina olla, varsinkin softista aiheesta kuten esimerkiksi softaus... Taisi vähemmän softi pääsiäistrolli asua eilen illlalla meillä, sorry softisti Jukkiksen ketjusabotoinnista pyytää softisti nolo  Higg

17. Vs: Hanna

Softaukseen etsi sellainen, kun Andromedan Scatterlight.

18. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kuva on kiva rehellisyydessään ja tavallisuudessaan.

Yks kysymys: kertokaa miks pitäis kuvata jotain sinne päin ja sitten korjata/muuttaa/jne. kuvankäsittelyllä?

Minusta itsestäni on paljon kivempaa tehdä kerralla mahdollisimman pitkälle valmista eli plussat sukkiksille.

19. Kasimir

9 684
    547
    113

Minustakin on kiva tehdä kerralla (siis kuvausvaiheessa) mahdollisimman valmista.
    Photarilla sitten se viimeinen silaus, joka ennen tehtiin pimiössä.

Kuvausvaiheessa sukkohousujen käyttö saa aikaa erilaisen efektin, kuin vedostusvaiheessa. Softaus tapahtuu kummassakin koko kuvaan ja esimerkiksi silmien korostaminen (softauksen vähentäminen tai poistaminen kokonaan) on käytännössä mahdotonta. Samoin softauksen voimakkuuden säätely on huomattavasti vaikeampaa, kuin esimerkiksi Photarilla.

Nenyen Sakke sanoi asiasta jotenkin näin: "Tietokone (photari) on tuonut käsityön takaisin valokuvaukseen."

kapa

20. Vs: Hanna

Ihan hyviä huomoita noi blurraus ja sukkahousukommentit, mutta jos vanha fashionjäärä sais tuoda yhden: Blurrauksen suhde katsomaetäisyyteen eli kuvan katsoma skaalaan! siitä on paljon kiinni, mikä on hyvää. mikä toimii. juliste/kokoaukeama formaatti on ihan eri juttu kun tää ruudun postimerkki...