Vs: Hanna Tästähän minä tykkään. Sellainen peruskuva, mutta jotenkin inhimillinen, siis sellainen, että tässä minä, ota minusta selvää. Hieman softaisin, sillä valo on kova eikä ole mallille tarpeeksi hyväilevä. Siis hieman ja sitten aukaisisin takaisin silmät etc... kapa
Vs: Hanna Mä en osaa tehdä sellaista naturellia softausta. oon tehnyt siten, että tehnyt uuden layerin, lisännyt sopivasti gaussian blurria, vetänyt ja ja sitten historia-paletissa mennyt edelliseen kohtaan ja klikannut gaussianin kohdalle ja vedellyt historia-siveltimellä lighten moodilla kasvoihin pehmennystä (ei näppylöitä halua tummentaa) ja lopuksi säätänyt peittävyyden pehmennyslayeristä, mutta ei ole oikein luontevalta näyttänyt. Mitenkähän se kannattaisi tehdä? Entä silmät, usein tulee liioiteltua, jossakinhan neuvotaan,että verisuonten tulee näkyä, mutta silti monesti näyttää hullulta. Entä pitääkö yksistään vaaleat alueet, koko silmä vai vaalea ja pupilli erikseen? T Jukka
Vs: Hanna Oletko kokeillut sukkahousuja/stayuppeja? Mattamusta 15 den linssin eteen suosittelivat muotokuvaamosta. Yhdessä kuvaamossa käyttivät 10 x 10 cm kehikkoa, johon oli pingotettu yksinkertainen sukkakangas, keskellä reikä. Tätä sitten heiluttelivat linssin edessä: kasvot tarkkana ja hiukset, korvat jne pehmenivät.
Vs: Hanna Kyllä mä pimiössä oon käyttänyt sukkahousupehmennystä, mutten kuvatessa linssin edessä. Pitääpä kokeilla. Olisikin mukava, kun ei tarvitsisi kauaa käyttää tietokoneen äärellä. T Jukka
Vs: Hanna Mitenkä se sitten nykyään kannattaisi tehdä photoshopilla? Saahan niitä kyllä linssin eteen softareitakin. T Jukka
Vs: Hanna Ihan yksinkertaisesti tekemällä uusi leijeri (taso), sinne gaussian blurria jotain 20 ja sitten vaihtelet sitä sekoitusta ja peittävyyttä. Kokeilemalla löytyy mieleinen. Tai sitten ei. Maskilla sitten availet esim. silmiä, huulia sopivasti. Maskilla voit tehdä tuota edestakaisin ja mieleisellä peittävyydellä. Paljon suuremmat mahdollisuudet pelailla, kuin historiasiveltimellä. Tuosta on hyvä aloittaa. kapa
Vs: Hanna Tuosta lainauksestasi jäi jotain olennaista pois. Enkä tarkoittanut mitään muovinukkebarbiemainosmaailman vääristelyä, vaan ihan pientä sellaista, jonkalaisen itse olisin tehnyt, eikä ehkä Higgi sitä olisi edes huomannut. Vaan ihan sama, paskat minä tuosta. kapa
Vs: Hanna Hyvä kuva. Sukkahousupehmennys on hauskaa, kompendi eteen vain ja valkkaaman siihen sopivia sukkiksia. Kiva kun venyy ja paukkuu. On mustaa, harmaata ja ruskeaa. Tai no paskat ! - E
Vs: Hanna Joo softia pitäisi keskustelu aina olla, varsinkin softista aiheesta kuten esimerkiksi softaus... Taisi vähemmän softi pääsiäistrolli asua eilen illlalla meillä, sorry softisti Jukkiksen ketjusabotoinnista pyytää softisti nolo Higg
Vs: Hanna Kuva on kiva rehellisyydessään ja tavallisuudessaan. Yks kysymys: kertokaa miks pitäis kuvata jotain sinne päin ja sitten korjata/muuttaa/jne. kuvankäsittelyllä? Minusta itsestäni on paljon kivempaa tehdä kerralla mahdollisimman pitkälle valmista eli plussat sukkiksille.
Vs: Hanna Minustakin on kiva tehdä kerralla (siis kuvausvaiheessa) mahdollisimman valmista. Photarilla sitten se viimeinen silaus, joka ennen tehtiin pimiössä. Kuvausvaiheessa sukkohousujen käyttö saa aikaa erilaisen efektin, kuin vedostusvaiheessa. Softaus tapahtuu kummassakin koko kuvaan ja esimerkiksi silmien korostaminen (softauksen vähentäminen tai poistaminen kokonaan) on käytännössä mahdotonta. Samoin softauksen voimakkuuden säätely on huomattavasti vaikeampaa, kuin esimerkiksi Photarilla. Nenyen Sakke sanoi asiasta jotenkin näin: "Tietokone (photari) on tuonut käsityön takaisin valokuvaukseen." kapa
Vs: Hanna Ihan hyviä huomoita noi blurraus ja sukkahousukommentit, mutta jos vanha fashionjäärä sais tuoda yhden: Blurrauksen suhde katsomaetäisyyteen eli kuvan katsoma skaalaan! siitä on paljon kiinni, mikä on hyvää. mikä toimii. juliste/kokoaukeama formaatti on ihan eri juttu kun tää ruudun postimerkki...