Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mistä pikkutilpehööriä kameraan?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana larsr, 4 Toukokuu 2010.

1. larsr

larsr

55
    0
    0
    Tiedetään, ebaysta löytää mitä vain - hinnalla millä hyvänsä, niin että pikkutarpeissa yleensä huijataan rahat postikulujen muodossa.

Hakusessa olisi esim. vanhaan filkkarunkoon niitä kolmion muotoisia "strap lug"-rinkuloita, Nikonin F-sarjan runkoihin taas etsiskelen synkkaportin korkkeja, silmäsuojuksia (eyepiece/eyecup) sekä muuta tällaista.

Tietääkö kukaan mistä tällaisia pikkutarvikkeita kannattaisi lähteä etsimään, siis muualta kuin eLahdesta?

2. Vs: Mistä pikkutilpehööriä kameraan?

Mulla on vakiopaikka iibeissä, josta haeskelen kaikkea tarvittavaa pikkusälää. Löytyy eBay.com:in puolelta ja kauppias on nimeltään "heavystar". Tavarat tulevat yleensä kirjekuoressa kohtalaisen edullisesti ja nopeasti eikä kirje/pikkupaketti ole vielä koskaan pysähtynyt tulliin. Ihan kaikkea sieltäkään ei toki saa mutta synkkaportin korkkeja löytyi ainakin Leicaan ja nyt on tulossa step-up adaptereita ja pari vastista Nikkoreihin - ei aitoja mutta oikein hyviä.

3. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36
    Vs: Mistä pikkutilpehööriä kameraan?

Itse olen kanssa tilannut parit vastikset tältä Heavystarilta ja hyvin sujui.

Kaiken ihmeen pikkupikkutilpehöörin tilaaminen Hong Kongista tai Kiinasta on muuten ihmeen halpaa, jos vaan löytää jonkun jolla on. Esim. kirjekuoreen mahtuvat pikku nippelit voivat tulla tyyliin 1 dollarin kuluilla samalla kun tuotteen hinta on vaikka 2 dollaria..

4. larsr

larsr

55
    0
    0
    Vs: Mistä pikkutilpehööriä kameraan?

Kiitos, tuon Heavystarin kautta näyttäisikin saavan kohtuullisen edullisesti tavaraa.

Sattumoisin myös Telefoto ja Digitarvike myyvät osaa tarvitsemistani tavaroista, mutta itse "krääsät" löysinkin Bocaphotosta joka näyttäisi olevan vähän Digitarvikkeen kaltainen putiikki.