itse tapahtumahan oli hienoinen floppi, sillä sivustakatsojia (minä mukaanlukien) oli enemmän kuin pysähtyjiä, ja tempaus ei onnistunut yllättämään juuri ketään. yhteen kuvaan olin kuitenkin tyytyvänen;
Vs: Helsinki Freeze / Flash Mob Jännää, kun kuulin tapahtumasta niin jossain vaiheessa tuli mieleen että olikohan paikalla paljon valokuvaajia ja milloinkohan alkaa kuvia nettigallerioissa ja foorumeilla näkyä. Samalla arvuuttelin että jos paikalla oli kuvaajia niin monikohan oikeastaan tajusi ettei "jäätymistä" oikein voi mitenkään stillikameralla taltioida tai todistaa. Noh, toki mieleen tulee että älyttömän pitkällä valotusajalla ehkä korkeintaan, jossain määrin. Tämäkään kuva ei näytä varsinaista pysähtymistä mielestäni oikein mitenkään, muuten kuin televisiokuvien kautta osaan yhdistää tuon tölläävän ihmisrivistön kyseiseen tapahtumaan. Pitkää valotustahan tässä on, mutta ei se ole mielestäni tarpeeksi pitkä kertoakseen että osa ihmisistä on jähmettyneinä. Onko muuten lehdistössä ollut tästä kuvia? Itse en ole seurannut. Prahassa, Vysheradissa näin linnun joka leijui täysin paikallaan ilmassa käyttäen apunaan muureja vasten kohoavia ilmavirtauksia. Pienillä hienovaraisilla siivenliikkeillä se tuntui olevan millilleen samassa paikassa, tyhjän päällä. Kamera oli kaulassa, mutta enpä ottanut kuvaa, koska silloin tuli mieleen ettei aivan kaikkea näkemäänsä voi aina valokuvalla näyttää uudelleen. Joskus voi vain katsellakin.
Vs: Helsinki Freeze / Flash Mob Ei niinkään mikään ihme, että tapahtuma vähän floppasi kun eikös tuosta ollut Hesarissakin asti kirjoittelua ja ajankohtakin ilmoitettuna ennen tapahtumaa? Vai olikohan ollut joku muu media, mistä tuosta luin. Joktapauksessa homman idea on vähän kärsinyt kun siitä toitotellaan joka mediassa. Eihän se näin pääse ketään yllättämään. Mutta vaikeahan tuohon on satoja ihmisiä kasata ellei siitä missään ilmoitella... Nykin Grand Centralissa tempaus näytti onnistuneen aika hyvin: Koska tuolla tsadin asematunnelissa sivustakatsojat pönöttivät osallistujia enemmän paikoillaan, varsinkin "katsomossa" ylhäällä, niin olisikohan kuva onnistunut vielä vähän pidemmällä valotusajalla ylemmältä tasolta kuvaten paremmin? Ei tästä kyllä oikein käy ilmi tuo ihmisten jäätyminen ellei sitä nimenomaan ole kuvatekstissä kerrottu.. PS. hieno tarina tuo jyrik:n tipukertomus ja sen kuvaamatta jättäminen
Vs: Helsinki Freeze / Flash Mob hauska tuo video! kun miettii tuollaista tapahtumaa, kuten jyrik jo sanoi, niin se ei välttämättä toimi kuvissa. Paremmin näytti toimivan liikkuvassa kuvassa, vaikka ei siinäkään ihan samankaltaiseen tunnelmaan päässyt kun vertaa Grand Centralissa paikalla olleisiin ihmisiin.
Vs: Helsinki Freeze / Flash Mob Kieltämättä tuo Grnad Centralin videokuva oli hauskaa katseltavaa, epäuskoisia katseita, alussa yksi kävi oikein tökkäämässä yhtä "jäätyjää". Ehkä tosiaan vielä pidempi valotusaika olisi ollut tarpeen ja se ettei tapahtuma olisi saanut julkisuutta etukäteen.
Vs: Helsinki Freeze / Flash Mob Njooh, mä ainakin mietin että mikä ihmeen tapahtuma, eikä kuvasta selvinny.. Videolla ihan hauska.
Vs: Helsinki Freeze / Flash Mob Heh! Makee tempaus. Kai tuosta vois saada ihan hyviä kuvia jalustalla, mutta video lienee oikeampi media tuon näyttämiseksi. Tuubin video oli hieno.
Vs: Helsinki Freeze / Flash Mob joo, ei tuolla ilman jalustaa oikeen mitään saanut aikaan.. ainakaan ei onnistunut tuo pysähtymisen esittäminen käsivaralta. tähän kuvaan olin kuitenkin kuvana tyytyväinen, vaikka se ei tapahtumasta kerrokkaan.