Siisti kuva ja synnyttää ahdistavan tunnelman kuten tämän näköinen aihe yleensäkin Oikein hyvä minusta. Kuvan vahvaa kerrontaa korostaa rujo perspektiivikorjaus, joka tekee epäuskoisen tunteen luonnottomuudellaan, kuten yllä jo tulikin kommenttia, tunne on ahdistava, eli sopii kuin nyrkki silmään tähän kuvaan.. Olettaisin, että on kuvattu aika alhaalta ja fotarilla väkisin korjattu reunat suoraan, sen verran luonnottomalta nuo viivat näyttävät, vai kuinka Nokku?
Aika jännä ilmiö kyllä. Tämmöisessä kuvassa tuo häiritsee, on se sitten oikeaa vinoutta tai näköharha. Näköharhojen tuottaminen on sinänsä mielenkiintoinen kuva-aihe..siinäpä tyyliä jollekin..
Upeeta, mahtavaa! Nokku heitti tiukan setin, ikäänkuin muistutukseksi, että Hopeakuula elää ja voi hyvin. Pidin kaikista kuvista.
Tunnustan Alhaalta kadulta tuon yksinäisen ddr-mummon/vaarin bongasin. Kuvausvaiheessa hain sellaista jo vähän kulunuttakin 'ihminen betonin kurimuksessa' -fiilistä, mutta fotarointivaiheessa väännettiin saumat jotakuinkin suoriksi ja rajaus tiukemmaksi. Ottaen toisaalta huomioon silloisen rakentamisen laadun, niin nuo linjat saattanevat ihan oikeastikin mennä noin. Tarkka paikka Alexanderplatz. 'DDR : Peili' on rappioituneen Palast der Republikin (filmisukupolvelle tuttu julkisivuikkunaa, heijastuksessa Dom eli tuomiokirkko. 'Mausoleumi' sijaitsee Charlottenburgin linnan puistossa, sama kaupunki (ent. länsipuoli) 'Ensilumi' Tapaninpäivänä Tiergartenin puistossa (ent. länsipuoli myös) edit:typot
En voi sanoa pitäväni. Olen kauneuden ihailija ja vanha betoni ei ole kaunista tai edes minulle mielenkiintoista. Muotonakin minulle mielenkiinnon. Tuo ihminenkään ei minulle tätä pelasta. Hirveästi näitä näkee Suomi saiteilla ja kaikki kovasti pitävät. Minä taidan olla epätaiteelinen.
Die Beschränkungen von Fotographie sind in dich selbst, weil was wir sehen ist nur was wir sind. --Ernst Haas (saksaksi koska kuvakin on sieltä)
Ok kuten sanoin vika on minussa, ei kuvassa sillä kovasti näistä tälläisistä pidetää Suomen ja ilmeisesti myös Saksan saiteilla pidetää. Ei mitään henkilökohtaista.
Oikeasta yläikkunasta pitäisi löytyä vielä sänkinaamainen juoppo verkkopaitaisillaan tupakalla. No hyvä näinkin, ankeuskerroin 9,75
Koska ton inehmoisen ilme olisi mielenkiintoisinta antia ja näin nettiversiossa se ei mielestäni näy oikein riittävästi - niin tänne kammeralaukkuun olisi voinut tehdä tästä sellaisenkin version jossa on vain neljä lootaa vasemmasta alakulmasta lähtien. Pääsisi pärstä oikeuksiinsa.
Tämä on hieno!! Juuri näin tälläisen kuvan pitääkin toimia. Menee vähän aikaa katsellessa, sitten huomaa ton pärstän ikkunassa ja kuvaa herää eloon..