Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kivi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana timppis, 10 Maaliskuu 2008.

1. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63
    .....

2. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Vs: Kivi

Komeet on värit. Realismi ei rajoita ilmaisua :)

Minua häiritsee kun tuo kivi nököttää keskellä suoraan edessä. Kaipaan lisää mielikuvitusta sommitteluun.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Voisit kertoa exif tiedot ja mitä olet kuvalle tehnyt. Tää minun näkemyksen rajamailla, tykkäänkö vai en. Nyt ehkä en tykkää mutta kuten olen oppinut, hetken katselemisen jälkeen voin alkaa pitää tästä kuvasta.

4. timppis

1 905
    213
    63

Pentax 645 35mm f22 + Lineaarinen pola+0,9 puoliharmaa, Fuji new Velvia 50.
    Nouseva aurinko värjäili mukavasti pilviä ja minä hiukan korostin sitä vielä.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

On kyllä helvetin upea kuva.
    T Jukka

6. Vs: Kivi

On kyllä kieltämättä ihan mahottoman hieno. Näitä kivi-rannalla-ja-kermainen-meri-taustalla-kuvia näkee kyllä paljon, jotkut vaan sitten erottuu vähän paremmin edukseen.

Nää timppiksen kuvat on kyllä muutenkin melko poikkeuksetta maukasta katsottaaa.

Ja noista "exif-tiedoista" oli minullekin iloa, usein kiinnostaa millä/miten joku kuva on sitä mitä on...

7. Vs: Kivi

Velvialle typilliset väri ylhäällä kyllä ;-)
    Jos nyt pitäisi nipottaa niin pääosan esittäjä, kivi ei varsinaisesti ole mikään estetiikan riemukivi, ja se voisi olla tämmöisessä kuvassa läpiterävä. Ehkä se onkin, mutta näyttä jotenkin oudolta. Lirppu salamia tälle puolelle olisi voinut tehdä veteen kiinteääkin osuutta, jolloin kivi istuisi paremmin vedessä?
    Lisäksi terävöitys aiheuttaa horisonttiin valkoisen korostusviivan, jossa silmäni seisoo kuin tikka.
    Kyllä karkkia välil olla saaapi, ei kaiken tarvitse olla poisharmaatasapainotettua.

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ei mitään lirppusalamia. Kiven varjo menis silloin puuis.

9. jalakanen

jalakanen Well-Known Member

1 453
    210
    63

Ihan perkeleen hieno.

10. Seppo!

Seppo!

71
    0
    0

Tässäpä syy, miksi kuvata edelleen filmillä. Velvian värejä ei saa digillä aikaiseksi. Tai ehkä saisi vähän sinne päin, jos jaksaisi kikkailla kaiken maailman photarijuttujen kanssa, mutta kun ei jaksa.

Ei ne värit ehkä maailman realistisimmat ole, mutta miksi maisemakuvissa pitäisikään. Kuvajournalistit ja potrettikuvaajat käyttäköön muita filmejä tai digitaalia.

11. Seppo!

Seppo!

71
    0
    0

No oN!

12. Vs: Kivi

On tosiaankin hieno! Sulla on kyllä muutkin mahtavia kuvia.

13. timppis

1 905
    213
    63

Filmi tai digikameran kenno on vain väline tallentaa nähty asia kuvaksi. Molemmilla on hyvät puolensa eikä kumpikaan ainoana tapana ole "oikea". Se, että kuvaan maisemia filmille johtuu vain siitä yksinkertaisesta syystä..... Olen aina niin tehnyt. Vaikka kuvaan digikameralla työkseni en sitä vapaa-aikana halua tehdä, koska prosessi maisemien tallentamiseen täytyy hoitua edes hiukan hitain ja perinteisin menetelmin.

14. Seppo!

Seppo!

71
    0
    0

Ei tietenkään kumpikaan tallennusformaatti ole sen oikeampi kuin toinenkaan. Kummallakin on omimmat paikkansa, ja maisemiin filmi vain sopii erinomaisen hyvin, mielestäni.