Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Haikkaria, edelleen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana SakkeM, 8 Heinäkuu 2008.

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Harjoittelu jatkuu, ja ehkä vielä pari viikkoa.  Minä kun olen päätänyt oppia tämän jutun..... saas nähdä, miten käy.

Älä katso, jos kyllästyttää ;)

2. Vs: Haikkaria, edelleen

Sivuilta pois niin olisi enempi mun silmään, pikkusen saisi olla myös sisää tekstuuria, kuitenkin tummentamatta.
    Oliko tämä rakentavaa?

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Haikkaria, edelleen

Jees. Oli.  Vaalentaessa se pintarakenne tahtoo kadota, ja pitää vielä harjoitella, miten sen saa säilymään.

4. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Ehdottomasti oli rakentavaa, tuosta sinun kommentista voi ottaa opikseen tai ottamatta kuka hyvänsä, ei vain kuvan lähettäjä. Voi olla eri mieltä tai olla samaa mieltä ja kukaan ei ole väärässä tai oikeassa, mutta avaa käsitystä mihin sinä kiinnitit huomiota. Hyvä kommentti.

Ja kuvasta:
    Minusta kuva on hyvä esimerkki oikein valotetusta highkey kuvasta ja juuri tyylikkään loiva, että on myös kiinnostava. Silmät vetää vahvasti huomiota, vaikka niitä ei ehkä ole erikseen korostettu? Voi toki ollakin :) Jotenkin siltikin, vaikka loivana mennään ja tarkasti vaaleana olisin kaivannut hiukan enemmän varjoa valon suuntaa vahvistamaan ja tuomaan kasvoihin kolmiuloitteisuutta. (Jarin ehdottama tekstuurin nosto paidalle/hiuksiin oletettavasti onnistuu orggiksesta, kannattaa kokeilla)

En rajailisi, koen kuvan jopa hiukan tiukaksi, mutta toki vaan mielipide joka edustaa enemmän omia henkilökohtaisia fiiliksiä kun mitään yleistettäväää.

5. kb

kb

2 235
    0
    0

Minua taas häiritsee läppärin kehnonlaisella (mutta kalibroidulla) näytöllä katsoen kuvan jonkinasteinen "tuhnuisuus"... Eli sellaista minun silmään huonosti istuvaa teknistä virhettä on kuvassa useammanlaista. Esim mallin oikea ohimo (kuvassa vasemmalla) on harmaa jostain syystä, silmät vähän oudot (hiukan luonnollisempi käsittely voisi olla parempi), sormien "kiiltokohdat" näyttävät hieman posterisoituneilta. Katselin huvikseni photoshopilla, kiiltokohdissa ei ole värikanava palanut puhki, mutta jostain syystä vihreää komponenttia (RGB) on niissä eniten, kun taas muualla ihossa (tietysti) punaista on eniten.

Ja minulla ei sitten ole mitään tietoa siitä miten hyvä high-key potretti valaistaan, eli siltä pohjalta kommentoin :)

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
  7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Miks et kerralla valoilla tekisi haikiiksi, ettei tarvis photarilla vääntää sävyjä kummallisiksi? Tätä en pahalla sano, vaan kun ne sävyt tahtoo tosiaan mennä vähän oudoiksi :(

8. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Kakkonen on varsin onnistunut, en edes halua keksiä parannettavaa, katselen vaan :)

Mukavaa tuo "hehku" hiuksissa luo fiiliksen siveydestä ja keventää kuvaa.. Kuvassa on kuitenkin jännitettä joka sen keveyden kanssa kiinnostavasti ristiriidassa. Mallille pointsit ilmeestä, toki myös ohjaukselle.