Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kihlapari

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana ts, 1 Tammikuu 2009.

1. ts

ts Member

771
    0
    16
    Kuvasin joululomalla kihlaparia. Mitä mieltä olette?

2. Vs: Kihlapari

Hiukan rouheaa luonnonvaloa. Pariskunta taitaa olla epäperinteisesesti asettunut eli mies ja nainen vaihtaneet paikkaa? Autenttinen kuva.

3. ts

ts Member

771
    0
    16
    Vs: Kihlapari

Valo tulee kahdesta salamasta mutta voisi tosiaan olla vähän pehmeämpää. Asento nyt on vähän pönötys mutta tämä tuli heille luonnostaan.

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Pönötys tulee kuvattaville aina luonnostaan... siksi kuvaajan pitää auttaa ihmisiä olemaan pönöttämättä.

Verhot tuovat ylösnostattavan juhlatunnelman.

Valoista: Neito ei valaise miehen kasvoja, vaan varjostaa niitä - miehen valo on toisaalla. Tukkakin on heidän välissään. Eli joitakin "liittoa rikkovia" elementtejä on jäänyt mukaan...

Muuten modernin arkinen, luonteva, miellyttävä kuva.

5. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Tämähän on kelpo kuva. Ei kikkailua, mutkaton ja jotenkin pariskunnan oloinen, hyvä kuva siis.

6. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48

Tyylikäs ja onnistunut otos. Tasapainoinen myös, kuvattavat on varsin hyvin edukseen kuvassa ja kädet on nätisti. Ehkä valokuvauksellisesti ei mitenkään järisyttävä eli ei sisällä mitään kikkailuja. Ei sen suurempaa ajatusta nyt.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kyllä mä olisin vielä miettinyt tuota taustaa. Se ei minulle aukea, tai sen merkitys.

8. Vs: Kihlapari

Noi mvuoren analyysit pitää taas aika hyvin paikkaansa. Enpä olis ite tajunnut, mutta kun kuvaa katsoo niin näinhän se on. Siis tukan ja kasvojen valaisemisen suhteen..

En tiedä, johtuuko vuodenvaihteen juhlinnan aiheuttamasta krapulasta, mutta noita käsiä näyttäis mun mielestä olevan enemmän kuin oikeesti on.. :p

Muuten kyllä oikein kelpo kuva. Mikäli kihlapari ei ole niin kovin valokuvaus-orientoituneita, niin ovat varmasti tyytyväisiä.

9. ts

ts Member

771
    0
    16

Alunperin pari oli toisinpäin mutta siinä tuli yksi ongelma (saatatte arvata mikä), joten tukka jäi noin. Hyvä huomio, kiitos.

(Seli seli mutta kuitenkin:) Olisin varmasti yrittänyt jotain muuta, jos olisin saanut valita paikan. Mutta kun asumme kaikki eri paikkakunnilla, niin piti kuvata siellä, missä joulun tapasimme ja tämä oli ainoa paikka, jossa oli riittävästi tilaa. Kun en vielä ole taustakankaita hankkinut.

Olet ihan oikeassa siinä, että niitä näyttää olevan monta. Mutta tämä ei kuitenkaan ole da Vincin Viimeinen ehtoollinen, joten käsiä on oikea määrä.

Kiitos kaikille hyvistä kommenteista! Mahtavaa saada palautetta. Opettelemassa tässä ollaan, joten vinkit ovat oikein tervetulleita!

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ahaa. Kuvasit  kihlaparin jossakin kotona ja halusit luoda taustakangas tunnelmaa verhoilla ja ikkunalla.

(minun mielestä)
    No verhot ku ois vetässy kiinni olis tullut vielä enemmän taustakangas tunnelma, josta en pitäisi, joten parempi näin.

Oisit rohkeesti vaan kuvannu oikeassa miljöössä etkä yrittänyt hävittää sitä miljöötä. Joulukuusi vaikka taakse.  Tässä tulee sellainen tunne että miljöö on yritetty piloottaa, ja jopa onnistuttukkin.

Kihlaparikuva ei tartte olla aina taustakangas kuva. Meinaatko oikeesti hommata jotakin taustakankaita?

11. ts

ts Member

771
    0
    16

En halunnut luoda taustakangas tunnelmaa, vaan oli löydettävä joku tausta ja tämä oli mielestäni ainoa mahdollinen. Taustakankailla ei sinänsä ole minulle mitään arvoa mutta niillä pystyy peittämään liian häiritsevää taustaa ja pääsee harjoittelemaan taustan valaisua. Ne mestat, missä pääsen yleensä salamien kanssa harjoittelemaan, eivät loista miljöön kauneudella. Siis jonkun lakanan yritän taustalle varmasti viritellä. Mutta tilaisuuden tullen yritän tietysti käyttää kuvauspaikkaa hyväksi.

En tässä yrittänyt hävittää miljöötä, vaan löytää edes yhden sopivan paikan. mvuori kirjoitti jotain juhlatunnelmasta ja tällä kertaa onnistui vähän vahingossa kohtuullisen taustan valinta. Mutta kyllä vaimokin sitä kommentoi, että ikkuna on ihan musta, eli ymmärrän hyvin tunteen miljöön piilottelemisesta.

Onko taustakankaissa jotain pahasti pielessä niin, ettei niitä saa käyttää? Minulla on oppaana lähinnä vanhoja opuksia (isän perintönä), joissa partasuusetäkuvaajat välillä käyttävät taustakankaita.

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Valokuvaajalla pitää olla parta.

13. ts

ts Member

771
    0
    16

Kun mulla ei parta kasva kunnolla, pitää varmaan lopettaa... ;) (btw. mun isällä on parta ja se otti aikanaan parempia kuvia kuin minä olen vielä ottanut - se on siis parrasta kiinni)

14. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36

Hyvä kuva!