- Näinkin voi käydä; tilasin www.keh.comista Amerikasta asti Leican R-sarjan objektiivien vastavalosuojia kun ei näemmä mistään muualta saa. Tilauksesta on viikkoa vaille 2 kk eikä vv-suojia näy missään, Amerikasta ovat lähteneet 4.4., mutta Suomen posti & tulli eivät niist sit tiedä mitään. Eli kärsinpä sitten nahoissani 80 € tappion, aiheuttajaa voi vain arvailla, joku valokuvaustarvikkeiden pienipalkkainen ystävä jenkkilän jossain monista postifirmoista? Sinänsä jännää, että ensimmäinen kadonnut lähetys on justiinsa sellainen, joka on lähetetty tavan postipakettina jonka kulkua ei voi jäljittää. Toivottavasti lähettävät edes heiltä pyytämäni uuden kuitin ostoksistani niin saan vuosien mittaan poistoina takaisin menetykseni..
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Eikös KEH lähetä kamat normaalisti UPSilla? Jos nuo tulivat samaisella kuriirilla, niin kyllähän tuohon hommaan tracking nrolla pitäisi jotenkin käsiksi päästä. Tai jos UPS on yksinkertaisesti kadottanut lähetyksen, niin ainakin jonkinlaisen (joskin suht vaatimattoman) korvauksen normaalisti antavat. Ehkä viidenkypin nurkilla tai jotain siihen suuntaan. USPS:n eli jenkkipostin kanssa asia taas voi olla heikommissa hoteissa, mutta ihan kuin muistaisin KEHin olleen just se lafka joka ei muilla kuin UPS:llä suostu ulkomaille lähettämään. Saatan muistaa kyllä väärinkin. Itselläni on kyllä UPS:n kanssa homma toiminut yleensä suht hyvin, paketit ovat kulkeneet varsin nopeasti mantereelta toiselle. Tosin Suomen päässä asiakaspalvelun osaamistaso on ollut monasti melko matala. Huolinnan/tullaksen tytöt sitten taas ovat osanneet hommansa oikein mainiosti, ja sinne yleensä soitankin nykyään jos kuljetusten kanssa on jotain epäselvyyksiä.
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Kannattaa selvittää kuka sen kärsii. Sinähän olet todennäköisesti maksanut tavarasta ja sen toimituksesta sinulle. Sitä ei ole tapahtunut. Miksi sinun siis pitäisi maksaa mitään? (Ellet sitten ole hyväksynyt sellaisia toimitusehtoja.)
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Onko paketin lähetyksestä jotain näyttöä? Millä maksoit? Reklamaatio luottokorttiyhtiöön?
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Eihän mulla ole paketin lähetyksestä muuta näyttöä kuin että "Laura" kirjoitti seuraavat: Hello, I checked on your order and it shipped via regular mail (no tracking number) on 4/11/07. The package was sent to: Petteri Kivimaki Kyparatie 19 AS5 Jyvaskyla 40630 Finland Travel time via regular mail varies, but please double check the address. Did we mail it to the correct address? Have you checked the post office? Let me know what you find out. Thanks, Laura Annoin hänen ymmärtää että löysin ulos että pakettia ei näy missään. Sen koommin en Laurasta ole kuullut. Ihmettelen ensi viikolla virallisemmin.
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Yhden ainoan kerran (aika monesta kymmenestä) on paketin matka kestänyt Ameriikoista n. 2kk. Paketti tuli oikeaan osoitteeseen käytyään välillä lomailemassa Jamaikalla! Paketin päällä oli leima: "Missent to Jamaica." Osoite oli ihan selvästi pakettiin kirjoitettu ja oikein. Jos ei ole mitään seurantanumeroita, niin eipä siinä auta kuin odotella. Joskus kun kyllästyy, niin voi toki alkaa jotain vaatimaan. Yleensä yhtään arvokkaampi tavara kannattaa tilata vakuutettuna, koska se vakuutus maksaa usein ihan pari dollaria. Siis jos on kyse sen arvoisesta tavarasta, että tulliin jäisi (~$50).
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Ei noihin kuriireihinkaan kannata liikaa luottaa, pari kk sitten oli DHL huomassa avattu laatikko ja viety kamerat. Mustavalkopaperit ja filmit ei ollu voroille kelvanneet. Lähettäjäpään vakuutukseen meni, että ei hätiä. Kivireen tuskin vielä kannattaa huolestua, kyl ne sieltä tulee, todennäkösesti menny just johki Ambomaalle ja sit sieltä tänne. Kyllähän ne normaalistikin parikolmeviikkoa tulee, saati sitten vikatapauksissa.
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Yllättävää kyllä, ei ole. Vaikkakin olen tilaillut netin kautta "näkemättä" tavaraa jo vuosia. Muistuu mieleeni ainakin ebayn kautta tilattu muutaman taalan cd juurikin pölhölästä, jolla kesti kauan tulla suomeen, noin pari kuukautta tms. Myyjällä oli kyllä +palautetta tuhansia joten ei siitäkään pitänyt olla kiinni. Itseasiassa luulin, että cd on kadonnut vain johonkin mutta tupsahti sitten eräänä päivänä postilaatikkoon. Toinen tapaus meni niin että euroopasta piti tuleman minulle LP-levypaketti. No, kesti ja kesti levyjen saapuminen. Otin yhteyttä firmaan että missä vika? Vastattiin että paketti tuli takaisin Saksaan jostain ihme syystä ja oli lähetetty juuri uudestaan minulle. Päällä oli kuulemma jotain suomalaisia leimoja josta kauppias ei tiennyt mitn. Osoitteet jne. oli aivan oikein. Olin aivan raivona tärkeiden musalevyjen seilatessa edestakaisin ja taisin Suomen postillekin avautua aika railakkaasti, olihan paketti käynyt leimojen perusteella jopa paikkakuntani postissa. Syytä en koskaan saanut selville, miksi paketti ei tavoittanut vastaanottajaa vaikka kaiken piti olla kunnossa. Aikaa tähänkin meni muistaakseni ainakin sen pari kuukautta. Olen tilaillut satoja kertoja ulkomailta tavaraa ja yleisesti ottaen kaikki tapahtumat ovat sujuneet hyvin ellei erinomaisesti! Yleisesti ottaen erittäin hyvin. edit: luulisi, että tuontasoinen firma kiinnittäisi huomiota asiaan jos lähetettävä tavara olisikin todella kadonnut matkalla? Vielä viikon, parin odottelisin tavaraa, sitten kyselisin tosissaan mikä mättää.
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Suomen postin tietojärjestelmässä oli ainakin vielä pari vuotta sitten semmoinen bugi, että kun postivirkailija tarkisti seurantanumeron tilannetta niin järjestelmä automaagisesti muutti lähetyksen tilan "luovutettu asiakkaalle". Eräs minulle osoitettu kotimainen lähetys oli seurantajärjestelmän mukaan käynyt vielä luovutuksen jälkeenkin pari kertaa Tampereen lajittelukeskuksessa.
Vs: Onkos muiden tilattuja kadonnut matkalla? Kerran tilasin vahingossa väärällä osoitteella (katu oikein, numero väärin). Ilmoitin myyjälle s.postilla koska saksaa en osaa, mutta koska mitään ei kuulunut osoitteen korjaamisesta, niin kysyin postista mitä jos pakettia ei kuulu. Postissa sanoi, että ei ole heidän ongelmansa jos osoite on väärin laitettu. Taitaa olla pitkälle postia käsittelevästä henkilöstä kiinni, mitä tapahtuu, jos osoite on väärin. Yhden kirjeen tiedän, joka on palautettu lähettäjälle postinumeron puuttumisen vuoksi kotimaan postiliikenteessä, vaikka Suomessa ei tiettävästi montaa Mikkeliä olekaan. Edit: Eikä Mikkelissä montaa Urpolankatua ole. Urpolankatu on Urpolassa. Osoitteen merkitseminen Postin sivujen mukaan: [QUOTE> [/QUOTE]