Olen melekonen noviisi vielä näitten salamahommien kanssa niin päätin kysäistä fiksummilta neuvoa. Eli: Omistan siis kyseisen salaman ja nyt pitäisi se saada toimimaan orjasalamana. Huomasin että salama ei ainakaan toiminu optisella orjakennolla ja ilmeisesti Canonin tekniikka vain laittaa hanttiin tässä? Olen miettinyt ratkaisuja ja päätynyt synkkapiuhaan (radio-orjat vähä liian hintavia). Tästä päässäänki toiseen ongelmaan eli kun kamerassa sekä salamassa ei ole synkkapiuhalle paikkaa niin toimisiko sellainen ratkaisu että ostaa kaksi salamakenkää (toinen kameraan ja toinen salamaan) ja kytkeä synkkapiuha näiden kautta. Toimisiko tällainen patentti?
Saat molempiin päihin lisäpalikan, johon voit kytkeä synkkapiuhan. EX 430 ei ole minulle tuttu niin en tiedä kuinka hyvin toimii, mutta suotaavaa olisi, että tehoja voisi säätä manuaalisesti. Siksi kenties joku manuaalinen Wanha salama olisi jopa parempi.
No tuotakaan en valitettavati tunne, mutta onneksi noi palikat on aika halpoja niin kokeilukaan ei mene kovinkaan kalliiksi ja onpahan sitten ainakin synkkaliitin jos on studioon meno ja studiossa ei satu olemaan langatonta lähetintä.