Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Otsikko on vähän hämäävä, ellei kyseinen työtön sitten asu tuossa joissain kuvissa eteen tulevassa pusikossa.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Monimutkaista puuhaa tuo kaupunkilaisten puunkaato. Kiva kuvasarja.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Kun nyt kerran kuvat ovat asunnosta, kuviin sopisivat ikkunanpokat tai parveke ympärille (asia, josta joku taisi aiemmin vihjata, että ulkoa saisi parempia kuvia). Ulkonäkymää siten sihtailemalla tulisi kuvaan sisätilan toinen todellisuus rikkaudeksi ja muuttuvaksi (tai sitten aina samaksi) elementiksi. Mukava kuvasarja. Koska "katseessa" ei näy työttömyys tai sosiaalinen kommentaari, vaan kyseessä näyttää olevan neutraali dokumentti, näihin sopisi luultavasti myös se uusi "värifilmi"-keksintö mediaksi.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Ei o hämäävä, minä oon se työtön. Omasta kämpästä kuvattu osa ikkunasta ja osa parvekkeelta; ensimmäinen kerros, pensaat kasvaa siinä parvekkeen edessä. Mvuorelle: otin osan myös niin, että pokia näkyy ja parveketta, mutta päädyin laittamaan nämä.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) OK, niinkuin mvuori jo totesi niin olis ehkä ollut hyvä sisällyttää ikkunapokia ainakin osaan kuvista. Nyt ei välity se asunnosta kuvaaminen. Sarja itsessään on ihan kiva, kuten jo moni muu totesikin.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Tosi monimutkaista.... neljäkö niitä miehiä tarvittiin, pakettiauto JA peräkärry, traktori, mitäs vielä? Olis halkomotti hinnoissaan, jos kaikki klapit tuolla tekniikalla tehtäisiin. Kuvasarja on ihan asiallista dokumenttia.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) En halunnu häiritä työporukkaa joka oli siinä muutaman metrin säteellä parvekkeeltani ja kun kyseessä on näkymä mun himasta en sitten lähtenny ulos. Milloin se näkymä oli parvekkeelta milloin keittiön ikkunasta. Oon otellu yhen kuvasarjan tai oikeestaan kaks keikkiön ikkunasta ja niissä kyllä näkyy kaikissa pokat tai ainakin bambusäleverhot. Tässä on kyseessä nyt vähän väärin ymmärrystä, minä olen se työtön joka näkee nämä eli "näkymä työttömän asunnosta". Olen kyllä ottanut kuvia jossa perhepäiväkerho touhuilee tossa ulkosalla; kaikki tämä tapahtuu 15 metrin säteellä mun asunnosta. Parveke on maatasossa.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Kaverit toimi todella nopeesti ja homma piti varmaan hoitaa nopeesti; useampi puu kaadettiin lasten ja perhepäiväkerhon yleiseltä leikkipaikalta. Kuten kuvasta näkyy kaveri pätkii sen pieniin pätkiin ja ei edes kantoja jäänny ne jyrätiin kaikki hakkeeksi vajaassa tunnissa. Kyseessä oli pitkiä puita ja joka jätkä teki koko ajan hommia. No hyvä että oli tekemistä muuten ne saattas istua taukotuvalla ja pyöritellä sormiaan.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Toi kaveri tossa rapun edessä tais olla jonkinlainen mestari, siihen malliin kyttäs koko ajan. Kävi mullakin se mielessä, ettei to voi kovin halpaa hommaa olla, vaikka saattaa tossa väkeä olla ihan työllistämismäärärahoilla töissä. Koneita oli aika paljon, ainakin kolme moottorisahaa, mutama pakettiauto, silppuri, tarktori, peräkärry hakkeelle ja joku iso härveli jolla rouhi maasta kannot ihan sileeksi.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Kun olen olut useammassa tuollaisessa "kaupunkilaisessa puunkaadossa" mukana ja vertaan sitä "maalaiseen puunkaatoon" samoissa olosuhteissa, väitän että sille on ihan aiheellinen sijansa puunkaatotapojen laajassa kirjossa. "Kaupunkilainen puunkaato" sopii ennenkaikkea ahtaisiin paikkoihin, joissa kaatuva puunruunko voi aiheuttaa materiaalista tuhoa, jopa vammoja eläville, paikoissa mitä ei voi eristää umpikorven tapaisiksi. "Maalaismaisesti" kaupunkiympäristössä hoidettuna olen nähnyt puunkaadon kerran aiheuttaneen kymmenien tuhansien markkojen vahingot, hyvin lyhyessä ajassa. "Kaupunkilaista puunkaatoa" käytetään mm. puutarhoissa, puistoissa ja hautausmailla. Sysimetsässä saa toki töniä puita kuinka huvittaa. Jep kuvasarja ja oli kiva tietää että se oli kuvattu työttömän kämpästä. Tieto tuo kuvasarjalle lämmintä inhimillistä taustaa. Ei mitään valittamista eikä nipottamista kuvista tai kokonaisuudesta. Miellyttävä dokumentti. Hyvä. - Eero
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Syy miksi laitoin tän otsikon alle Näkymiä työttömän asunnosta, on siinä, että ajattelin tehä tästä vähän isomman jutun, en välttämättä tänne, mutta itelleni. Joo niinku eero sano, tääkin oli tarkkaan harkiten suunniteltua kaatoa. Lapsia ei ollu lähimaillakaan ja tilannetta seurattiin tarkkaan ja työt kävi sujuvasti. Mä olisin halunnu siitä yhen koivuhalon, istuimeksi parvekkeelle, mutta tais mennä polttopuiksi tai mihin lie.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) kyllä tässä on sellanen työttömyyden maku. sivusta seuraten merkityksettömän tuntuisia tapahtumia. kosketuspinta lipuu yhä kauemmas. kuin videopeliruutua seuraisi. hyvin kuvattu.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Tuo ensimmäinen kuva on ihan mahtava, muutkin ihan hyvää dokumentaatiota.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Kiitos kommenteista. En tänään jaksannu kuvata kun kaatovat melkeen kaikki maiseman puut. Ei enää tuntunnu hyvältä, liian autiota.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Jaa, se otsikko vissiin muuttuikin - ensimmäinen oli tosiaan vähän hämäävä. Mukavaa reportaasiahan tämä, ehkä muutama kuva joukossa vaikutti vähän täytteeltä. Olisiko vielä varaa tiivistää? Mustavalkoisuuskin pani miettimään, toisaalta se pelkistää sopivasti ja ehkä kasvattaa kuvasarjasta aistittavaa ankeutta, vaikka harmaassa kelissä värille kuvattu voisi toimia yhtä tehokkaasti. Jos tarkoituksena oli välittää työttömän elämään sisältyvää tapahtumaköyhyyttä, sarja on joka tapauksessa hyvin onnistunut.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Ei se otsikko mihinkään muuttunut. Yksinkertaisesti ajatus ja tarkoitus on toi mitä otsikossa on "näkymiä työttömän asunnosta", olen laittannu aiemminkin jotain tosta näkymästä, pokien kanssa ja verhon läpi. Edit. noi kaks vikaa voisin poistaa, en ollu niitä alunperin tarkottannu, mutta joku halus niitä pokia ja muuta, muuten siinä on tapahtumaketju joka selittää mitä tapahtui ja mitä siitä pitäs poistaa?
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Ok, sorry, sitten luulin että tämän sarjan otsikossa puhuttiin jossain vaiheessa työttömän elämästä - mutta näin sitten varmaan siitä unta. Eihän siitä PIDÄ poistaa yhtään mitään, kyllä se tosiaan kertoo siitä mitä tapahtui ja varmaan myös vastaa sun tavoitetta. Yritin varmaan sanoa, että tykkäisin vähän dynaamisemmasta sarjasta: 1. ja 2. kuva muodostavat mahtavan kuvaparin, 3. vähän kysymysmerkille mutta sopii siihen väliin koska 5. ja 6. kuva muodostavat taas kuvaparin jossa on mukavaa toistoa tuohon ekaan pariin. 4. kuva on minusta tässä turha, samoin 7. Tuosta jälkimmäisestä kahden kuvan setistä jälkimmäinen ("puutpar") on kuvana näistä paras, ja se sopisi sarjaan 6. kuvan tilalle. Mutta, tämä on vain mun mielipiteeni, eikä siitä tarvi välittää. Sellaisena tämän kuitenkin näin.
Vs: Kuvasarja: Näkymiä työttömän asunnosta osa 1 (puun kaato) Niin. Monesti tapahtumapaikalla olleelle muodostuu eri kuva niin kuvallisesti kuin muutenkin tapahtuneesta, kuin sille joka näkee kuvat tapahtuneesta. Kaveri vetää siinä kuvassa koivua silppuriin joka on seuraavassa kuvassa ja sen jälkeen palataan taas puunkaatoon ja katse siirtyy maahan missä halot on ja lopulta loppuun jossa ei ole mitään ei kantojakaan, kaks lisäkuvaa vaan lisäsin jatkoksi.