Mielestäni, vaikka jokainen toki ratkaiskoon asian omalta kohdaltaan itse, olisi joko myynti- ja ostoilmoissa tai sitten vaikka profiilissa hyvä mainita missä päin vaikuttaa. Muutenhan tuo ei juuri muille kuulu, mutta kaupanteossa tuolla voi olla isokin merkitys. Joitain mielenkiintoisia juttuja on ollut kaupan, mutta kun ne vaatisivat joko katsomista tai noutoa tai molempia, niin asia on jäänyt vaiheeseen, siis kokonaan aloittamatta. Ei viitsi kysellä tavaran sijaintipaikkakuntaa ellei myyjä sitä oma-aloitteisesti ilmoita. Toisaalta en ole innokas lähettelemään mitään, mutta jotakin voisin joskus myydä, mikäli voin sen kasvokkain tehdä. Kun ei jaksa kysellä toisten sijaintia jää niissäkin tapauksissa ostajan tarve saada jotain tyydyttämättä ja minulle itselleni turhaa tavaraa. Tosin tämä huoli on pieni, koska kovin harvoin mitään oikeasti myisin. Se on tietysti eri asia, että pienissä tavaroissa olen luottanut Laukkulaisten rehellisyyteen myyjinä (sekä parikymppisten finninaamaisten postinkäsittelijöiden huolellisuuteen) ja tehnyt kaupat näkemättä, kun myyjä on jaksanut postittaa. Tuli vaan mieleen kun tänäänkin paria ilmoa katselin sillä silmällä, että voisi kiinnostaa, mutta asia sammui kun ei löytynyt mitään tietoa mahdollisen kauppakumppanin sijoittumisesta Suomen kartalle. Ei jaksa yhtenään kysellä...
Vs: Asuinpaikka Viettelysten vaunussakin on kaksi erilaista lopputulemaa: näytelmässä Stella hyväksyy Stanleyn teon, elokuvassa jättää Stanleyn. Blanchen loppu on joka tapauksessa huono, mutta ei kai omaa syytään...
Vs: Asuinpaikka No etpä ole sinäkään vaivautunut ilmoittamaan profiilissasi asuinkuntaa, joten asut siis Helsingissä Ei vaan, olen sitä mieltä että profiiliin olisi hyvä laittaa se asuinkunta, niin helpottaisi jos sen paikkakunnan nyt unohtaa laittaa siihen myyntiilmoon. Lisäksi jos on lukenut ja sisäistänyt myyntialueen säännöt/ohjeen, niin tietää, että myös paikkakunta tulisi laittaa ilmoitukseen.
Vs: Asuinpaikka Jos ihminen on kiinnostunut härpäkkeestä, niin hän ottaa yhteyttä ja kysyy, missä se on, ja miten se kulkee. Helsinkiläiset yleensä ilmoittavat, että mieluiten paikan päällä kasvotusten. Iisalmelaisen, inarilaisen, tai imatralaisen ei kannata tulla ostamaan tai myymään käteisellä Helsinkiin, tai ilmoittamaan, että mieluiten Imatralla käteiskauppa Buttenhoffin Kahvila/Ruokalassa. Vaikka olisi kuinka edullinen ja viimeisen päälle hieno vehje, niin ei sinne kukaan tule. Kapa
Vs: Asuinpaikka Jos tuo tieto olisi ilmoituksessa tai profiilissa, ei jokaisen kiinnostuneen tarvtsisi erikseen kysyä ja todeta, että ei sovi. Kaikilta säästyisi aikaa.
Vs: Asuinpaikka Niinpä. Kyllähän se on myyntialueen säännöissäkin sanottu että paikkakunta pitää mainita ilmoituksessa. Mutta kukas nyt sääntöjä viittis lukea, tylsää....
Vs: Asuinpaikka Just, ja asia tähän ketjuun mahtoi oll mikä? Vinoilla ihmisille heidän asuinpaikan vuoksi? Jos sulla on jotain henkilökohtaisia angsteja Helsinkiläisiä kohtaan, niin mielestäni tämä ei ehkä ole se paras foorumi sitä silmällä pitäen. Mikä se on, siihen en ota kanta, mutta tämä se ei ole
Vs: Asuinpaikka Joitakin tavaroita olen kameralaukun myyntipalstan kautta myynyt. Kauppoja ei ole kertaakaan tehty asuinpaikkakunnallani, vaan naapurikaupungissa.
Vs: Asuinpaikka Lukuunottamatta Husqvarnaa No se ei ollut perinteinen kauppa sanan perinteisessä merkityksessä, lähemminkin lahjoitus Edelleen Husse on aina välillä käytössä....
Vs: Asuinpaikka Jos tiedän jonkun asuvan Heinolassa kaupat on helppo sopia Lahteen tai päinvastoin, vaan sovipa kauppa kumpaankaan vaasalaisen kanssa. Eihän kauppoja toki tarvitse tehdä asuinkaupungissa, mutta sen tietäminen helpottaa sopimista.