Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Rekka-Timppa, 8 Marraskuu 2010.

  1. Est

    Est Well-Known Member

    17 342
    1 857
    113
    Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Miten helvetissä voi kameranvalmistajan olettaa olevan vastuussa jos jotkin piraattipötköjen valmistajat eivät pysy tuotekehittelyssä mukana ?


    Järki hoi ...
     
  2. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Timon kannatais jättää rekkahommat ja mennä kuluttajavirastoon pää syyttäjäksi...
     
  3. Est

    Est Well-Known Member

    17 342
    1 857
    113
    Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Eipäs mennä henkilöihin - ainakaan liian syvälle - ties mitä sieltä syvyyksistä silloin löytyy ...

    Haukutaan vain noita kasvottomia suurkapitaaleja, salaliittolaisia ja Xonox-galaxin  keltamustan päärynäplaneetan ihmissyöjäliskoja ... (?)


    Kauheetahan tää on - piraatti ei toimi - ehkä jopa kahdella ihmisellä ...
    - E
     
  4. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    ööö.. pitääkö kaikki canon putketkin käyttää huollossa jotta toimisivat 7D:ssä?
     
  5. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    EI, itse testasin tänään 9 eri linssiä ja kaikki toimi moitteetta.
     
  6. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    70% Suomen DSLR-kansasta kauhun vallassa!
    Minkään muun maailman kansat eivät ole yhtä Canon-uskovaisia. Eläköön Suomen DSLR-kansan ja Canonin välinen solidarisuus! Yhdessä eteenpäin Canonin viitoittamaa tietä! Alas piraatti-imperialismi!

    kapa
     
  7. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Eli mikään ei ole oikeasti muuttunut, runko juttelee sinun yhdeksän putkesi kanssa aivan kuten edellisetkin ovat jutelleet. Ei se tietotekniikka nyt niin vaikeaa ole, että tarvitsee noituutta epäillä tuon välin tiedon siirrossa.

    PS. Pentaxkin uusi K5:een juuri koko tarkennussysteeminsä, mutta silti kaikki vanhat putket toimii piraatitkin. Eiköhän sitä ole tehneet vuosien varrella muutkin.

    PPS. Hieman ihmettelen, jos Timppa ei ottanut uutta, toimivaa versiota, pitäisi tarkentaa onko sellaista olemassa ja onko sellaista hänelle tarjottu, ennenkuin ryhtyy asiaa tuomaroimaan.
     
  8. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Olet oikeassa siinä, että edellisen tekstini logiikka on hiukan vajaa. Pointti on ennemminkin Rekka-Timpan (henkilökohtaisesti) kohdalla siitä, oliko 7D markkinoilla siinä vaiheessa, kun hän osti ko. Tamronin. Mainitsin mielestäni muutamaan kertaan japanilaisen toimintakulttuurin (jotka muuten olet jättänyt lainauksistasi pois), joka nyt vain on eikä muutu meidän itkuista minnekään. Olen kai sitten vain tullut asian kanssa niin kyyniseksi, kun olen siihen törmännyt tarpeeksi monta kertaa. Omaa liiketoimintamoraaliani voit kysellä asiakkailtani ja yhteistyökumppaneiltani.

    Tamron ei ole kilpailija Canonille. Kuka nyt asenteellinen? Canon kehittää/muuttaa/kutsuttakoonmitenvain ajattelematta pätkääkään Tamronia. Väitätkö tosiaan, että Canon on ainoa firma maailmassa, joka on aiheuttanut ja aiheuttaa jatkossa tätä tilannetta vastaavia kuvioita? Voisin listata niitä tähän muutaman sivullisen, maksatko euron jokaisesta ranskalaisesta viivasta?

    Reverse engineering juuri onkin kaikkien yhteensopimattomuusongelmien äiti. Se ei salli mitään muutoksia "kopioinnin" kohteessa.

    Nyt, kun Suomen valtio päätti lopettaa 95-bensan jakelun ja siirtyä E10-bensaan, sinun logiikkasi mukaan Suomen valtion on velvollinen "joko päivittämään tai vaihtamaan aiemmin myydyt autot asiakkaan niin vaatiessa".

    Uskoisitko, etten a) ole vastuussa Canonin tekemisistä, b) en puolustele Canonin tekemisiä mitenkään ja c) en tee Canonin mainontaa. Jos sinulla on henkilökohtainen ongelma Canonin kanssa, niin se on teidän kahden välinen asia, olen senkin suhteen niin kyyninen, että ei kiinnosta.

    Olen käyttänyt (=ostanut kuvaamalla tienatuilla rahoilla, pelkästään kokeiltuja ei lasketa) Yashicaa, Cosinaa, Tamronia, Soligoria, Olympusta, Hasselbladia, Minoltaa, Horsemania, Nikonia, Schneider-Kreuznachia, Rodenstockia, Prontoria, Zenza-Bronicaa, MegaVisionia, Fujia, Mamiyaa, Camboa, Sinaria, Leafia, Phase-Onea, Panasonicia, Sigmaa, Voigtländeria, Novoflexia ja varmaan jotain muutakin, kun lasketaan VAIN kameraa ja objektiivia, menemättä systeemeihin kuuluviin lisätarvikkeisiin, studiosalamoihin, tietokoneisiin, käyttöjärjestelmiin, kuvaus- ja kuvankäsittelyohjelmistoihin.... Usko pois, että tiedän mitä on yhteensopimattomuus, systeemin meno vanhaksi, sen aiheuttama v***tus ja "korjaamisen" kirpaiseminen kukkarossa. Hassua, nyt ajatellessani tuota kaikkea kirjoittamaasi vasten, ei tule mieleen yhtään Canonin "aiheuttamaa" tilannetta.

    -p-

    EDIT: LOLista vaan, Canon tosiaan kuuluu yo. listaan...
     
  9. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    En nyt sinua oikein ymmärrä tästä jaanaamisesta. Jos Tamron olisi tiennyt yhteensopivuudesta/mattomuudesta edes kohtuullisen ajan jälkeen 7D:n julkistuksesta ja viitsinyt kertoa siitä jälleenmyyjille, niin tätä ongelmaa ei olisi, koska Timppa olisi silloin tiennyt ongelmasta ja ollut ostamatta mokomaa runkoa. Se on ihan sama mistä maasta ko. puulaaki on kotoisin. Ja kun eivät kertoneet, eivät ole kertoneet tähän päivään mennessä, ei Tamron pääse vastuusta mihinkään. Tsekkaa vaikka kuluttajaviranomaisilta.

    Tunnut suvaitsevan moraalia jota edes minä en hyväksy, se tässä hieman häiritsee.  ;D ;D ;D

    Jaa ei vai? Kehtaisin olla toista mieltä. Jokainen myyty Tamron tai Sigma on suoraan poissa Canonin pussista. Ja niitä myydään aika paljon. Olet määrittänyt varmaan sanan kilpailija jotenkin ihan uusiksi...  ;D

    Ei Canon ajattelekaan Tamronia, mutta kun tuota tietotekniikkaa ja sen rajapintoja, integraatiota ja  muita sellaisia asioita hieman tuntee, niin ei Canon oikeastaan voi "kehittää" sitä sillä tavalla, ettei sen omatkin aiemmin myydyt tuotteet tulisi samalla tavalla "rikkinäisiksi". Sen vuoksi tuo sinun väitteesi, että he kehittävät tarkennusta ja siinä sivussa, hups, Tamroneista ja Sigmoista tulee ei-yhteensopivia, mutta omista ei, on yksinkertaisesti epäuskottava. Minun vähäisen ymmärrykseni mukaan tarvitaan aktiivisia toimenpiteitä saattaa ne kilpailevat tuotteet epäyhteensopiviksi, ei se vahingossa onnistu.

    Tällä ei nyt kyllä ole juuri mitään yhteyttä tähän asiaan. Saat autosi kyllä kulkemaan, joudut vain vaihtamaan tankkauspistoolia. Kylmästi sanottuna se on vain virheetderöda veronkorotus, ei vaikuta mitenkään autoosi, sen toimivuuteen tms. vain lompakkoosi.

    Ei minulla ole mitään ongelmaa Canonin kanssa, pysyn siitä erossa niin sellaisia ei synny. Kun olen seurannut ko firman tuotepolitiikkaa, niin se on antanut itsestään niin vastenmielisen kuvan, että ei ole tullut sen tuotteita ostettua. En viitsi lähteä perkaamaan enempiä asenteeni syitä, ettei mene merkin bashaamiseksi.

    Nyt ei ole tosin kyse Canonista, se tekee mitä se on tehnyt jo pitkään (en pidä moisesta, mutta suhtaudun kyynisesti tilanteen olemassaoloon), vaan enempi Tamronista (joka sekin tietää mitä Canon tekee). Tämä harmittaa, koska pidän Tamronin osasta tuotteista ja tuotefilosofiasta.

    Näkökulmasi on ilmeisen ammattilaisen, joka käyttää vain Canonin omia palikoita. Ymmärrettävistä syistä.

    Meille harrastajille se ei ole aina mahdollista. Olen aiemminkin törmännyt sinun kanssasi mukavasti väitellessä siihen että katsot koko valokuvausmaailmaa tiukasti omasta ammattilaisen näkökulmastasi, mutta meidän muiden on osin pakko katsoa sitä toisin. Osin me saamme katsoa sitä toisin, eli etuoikeutemme on että saamme tehdä sitä mitä haluamme, koska ei ole pakkoa tehdä sitä mitä asiakas haluaa ja mistä hän maksaa.
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Hm.  Sigmojen kanssa on ollut aina samankaltaisia ongelmia, eikä niistä ole kukaan innostunut sen eenmpää. Todettu vain, että on.  Jossakin ei toimi aukko, joissakin tarkennus, joku tarkentaa metrin hutiin....  Minullakin on jossain lootassa vielä Canonin runko ja Sigman objektiivi, jotka on ostettu Rajalasta *yhdessä*. Tarkennus on 3 m päässä 30 cm poskellaan, ei voi korjata.  Enpä tosin sitä käyttäisi muutenkaan.

    Jankuttamiseksihan tämä näyttää menevän, mutta minusta on olennaista:

    * riippumaton tarvikevalmistaja ei voi tietää, mitä uusia piirteitä jonkin merkin tulevissa malleissa on

    * sen jonkun merkin suunnittelijoitten ei tarvitse ottaa huomioon muitten valmistajien tuotteita uusia malleja suunnitellessaan

    Tiedotus on a. ja o.
     
  11. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Eikös Sigma ainakin ole korjaillut näitä juttuja omiin objektiiveihinsa jälkikäteen? ainakin muistelen puhutun, että tietyt objektiivit ovat saaneet "huoltokutsun" ja niihin on vaihdettu piirejä/päivitetty ohjelmia?
     
  12. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Joitakin on korjailtukin, mutta osa on mahdottomia.  Esim. AF ei ole säädettävissä, himmennintoimintojen chippiä ei ole päivitettäväksi tms.

    Minulla oli joskus maailmassa  Sigman 500 mm 4.5, jonka sain halvalla, "kun himmennin ei toimi digeissä".  No, se toimi 1Ds:n kanssa, mutta ei vajaakennoisilla.  Muuten hyvä lasi, mutta AF (tietysti) veti jonniinverran pieleen.  Manuaalitarkennuksella kyllä käypäinen.
     
  13. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Jaa, kukahan tässä jaanaa?
    1. Minulla on Canoniin tälläkin hetkellä viiden muun valmistajan objektiiveja.
    2. Minua on aika vaikea laskea enää ammattivalokuvaajaksi, koska en tee valokuvaustoimeksiantoja muuten kuin poikkeustapauksissa.
    3. Osin ja osin tarkoittaa osin ilmeisesti, että "teidän" on pakko ostaa kalusto itse tienatulla rahalla. Niin se kuule on aina ollut minullakin, ei ole taivaasta satanut.
    4. Osin ja osin, kohtaan 2 viitaten, niin kuule minäkin saan nauttia "teidän" etuoikeudesta, täysillä!
    5. Hyväksyn mielipiteesi, että Canon on itse perkeleestä ja lopetetaan. Ok?

    -p-
     
  14. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Siirry sinäkin pekka vain ihan sovinnolla Leica (M9-ja muut surkeammat viritelmät) ja I Phone kuvaajaksi, ei tartte jankutella... Samaa kastia tässä ollaan-"iloisia amatööreja" mutta sillä erolla että noi "tosikkoamatöörit" jaksaa vääntää juttua ihan triviaaleista asioista. Meillä aikoinaan jutut meni "vakaviksi" kun studiosta lensi ikkunalasit pihalle jonkun powerpackin tiltatessa lopullisesti. tai sinnepäin...
     
  15. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    ;D ;D ;D ;D  Älä pistä sanoja suuhuni, jooko? Älä ota tätä niin tosissasi, on helpompaa.
     
  16. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Mistähän se johtuu, että näissä asioissa nyt tuntuu todellakin olevan ns. ammattilaisten ja harrastajien mielipiteet hieman ristissä? asia on aika lailla triviaali, mutta toisin kun väität. Tarkistapa vaikka joutessasi kuluttaja-asiamiehen kanta asiaan. Vai onko niin, että ehkä se taho on juuri onkin tässä teille se arka paikka?  ;)
     
  17. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Tarkennas vähän mikä sinusta on se arka paikka ?
     
  18. kto

    kto Well-Known Member

    2 573
    101
    63
    Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Siis onko kuluttaja-asiamies ottanut tähän asiaan jotain kantaa? Tuskin tarpeellista.

    Tää on syksyn hauskin tarina muutenkin. Jos objektiivi myytiin yhteensopivana 7D:hen, asia lienee selvä ja kauppa voidaan purkaa. Jos taas vanhaa lasia yritetään sovittaa uuteen runkoon, niin voi voi, jos ei toimi.
    Canonilla ei ole mitään syytä selvittää, miten "reverse engineering" tuotteet toimivat; Tamron tehköön parempaa duunia tai keskittyköön johonkin, jota osaavat paremmin.
     
  19. Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Ne ketä tässäkin huutelee kuluttaja-asiamiehen perään, eivät ole sinne koskaan edes soittaneet. Samoja tyyppejä, jotka neuvovat "soita poliisille" tai "haasta oikeuteen". Kuluttaja-asiamies on PARHAIMMILLAANKIN pelkkä kumileimasin, jos edes mitään kantaa mihinkään ottavat. Ei ne naiset siellä virastossa ymmärrä monesta asiasta yhtään mitään, kunhan vastailevat yhteydenottoihin. Vähänkin vaikeampi asia (siis muu kuin maitolitran väärä hinta kuitissa) niin ei sieltä sanota juuta eikä jaata. Kuluttajasuojaan vetoaminen yleensä on musta melko sama asia, kuin "...tai mä kerron sun iskälle/äiskälle/mun äiskälle"
     
  20. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

    Kirjoitat näköjään asiasta, jota et tunne. Tällaisissa asioissa ei pidä ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, vaan kunnan kuluttajaneuvojaan.
    Koulukiusaaminen on ollut juuri kovasti tapetilla. Sinä olet näköjään kiusaajien puolella.