Asahi Pentax Super-lite II -salama -Nahkakotelo -Erittäin jännittävä! -Ennen digikameran kanssa käyttämistä suosittelen mittaamaan volttimäärän. 20 € + postit MYYNTI KESKEYTETTY TOISTAISEKSI Sijaitsee Oulussa. Nouto tai postitus käy.
Vs: Asahi Pentax Super-lite II -salama Mulla on tällainen, käytän Spotmatic F:n kanssa, ja paketti on vallan kohdallaan. Ohjekirjan mukaan ohjeluku metreissä mustavalkoiselle 100 ASA on 22. Valonjakauma on 50 ast pystysuoraan ja 65 ast vaakasuoraan. Ohjekirja lupaa 45 väläystä 30 s intervallein tuoreilla paristoilla, ja 60 salamaa NiCd -akuilla. Jos omaa tähän sopivan verkkovirtalaitteen, niin toimii sitten seinävirrallakin. Vaikka swivel-, ym. toimintoa ei jalassa varsinaisesti ole (menee varustekenkään kiinni ja törröttää eteenpäin), niin salaman voi ottaa kamerasta irti PC-sync -johdolla. Pomputellut olen hyvällä menestyksellä, vaikka vaatii taitoa tarkentaa, pitää salamaa, muuttaa aikoja ja aukkoja, ja vielä laukaista, kun salama vie toisen käden. Varustekenkäpalikka on tosin sen muotoinen, että salaman voi ainakin omaan Spotmaticiin liittää osoittamaan myös sivuille tai taakse. Omasta vehkeestäni mittasin 150 V liipaisujännitteen. Ostaisin tämän, ellei minulla olisi jo yhtä. <SIZE size="70"](Jos jollain on kuitenkin alkuperäinen virtalähde, niin myykää se mulle. Siinä lukee Asahi Pentax battery charger. Myös 35mm SMC Takumar kiinnostaa.)</SIZE>