Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Muotokuva (käsitelty)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 11 Tammikuu 2006.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Tämän "parempaan" mä en pysty. Saa kommentoida.

2. kama

kama

94
    0
    0
    Tämä rajaus toimii. Tyhjä tila vasemmalla luo vaikutelman, kuin tytön ikään kuin pitäisi katsoa vasemmalle (jossa esim. joku nalkuttaa jostain), mutta se ei kiinnosta, joten se tsiigaa muualle. Ainakin siltä se musta näyttää.

3. Hyvä kuva. Melkein kaikki toimii, ainoastaan toi rae (joka ilmeisesti on photarista lähtöisin?) häiritsee tuossa seinän kohdalla mutta toisaalta tuon tytön kohdalla se toimii mielestäni ihan hyvin. Ja sitten toi oikean puolen poski taitaa palaa puhki, siinä kun olisi ollut hieman sävyjä niin ois ollu bueno. Malli on luonteva ja hyvä.

4. Mun mielestä näyttäs siltä, että tyttö on saanu just tietää olevansa kuolemansairas. Jotenki sellanen "peli menetetty" fiilis.

5. Anonymous

Anonymous Guest

Käytetty ns. ahdistavaa rajausta ("normaalisti tilaa katseen suuntaan) ja tässä se toimii tunnelman luojana.
    Rakeesta en kauheasti pidä ja kuva on jotenkin suttuinen muutenkin.
    Myös taustalla ikkunan puolella oleva neule hieman häiritsee.

Tunnelmasta kuitenkin pidän.

6. Suoritus vedetään ja katsotaan mihin se riittää.
    Rakeen efekti sopii tähän kokoon hyvin, mutta jos ajattelisi kuvan metriseksi niin silloin voisi tyytyä hieman pienempään. Tai ainakin kontrasti lisäisin siinä tapauksessa. Wanhana pelkistäjänä katselin että tuolinkarmin puuttuminen ei olisi huono idea, mutta näilläkin eväillä sanoisin että oikein hyvä kuva ..ja sanoinkin.

7. Anonymous

Anonymous Guest

Laadukas potretti. Valaistus kunnossa, mutta käsittely menee ihan himpun yli (rae ja terävöitys).

8. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 572
    6 546
    113
    Tästä sun vakiomallista saa lähestulkoon aina hienoja kuvia, itse en ole kovin innostunut tuosta pään leikkaamisesta, mutta kaipa se kuuluu asiaan, hyvä kuva joka tapauksessa.

9. Nyt on kyllä tullut pottunokka. Siis kovasti suuren tuntoinen kärkeä kohti, ei ollenkaan tutun tytön oloinen tuo nenä. Jännästi toimii tuo valo oikealla (mallin vasemmalla) poskella. Se ikäänkuin painaa poskea littanaksi ja sisään. Vai meikilläkö poskipää on häivytetty tai toista korostettu ja sitä vaan ei mv:stä tajua?

Vasen olkapää hohkaa. Outoa kiinnittää huomiotamme sinne, sillä vasta silloin tajusin hartioiden olevan aika lysyssä. Kivahan tämä.

10. vn

vn

1 464
    0
    0
    Haaveileva. Terävöitystä ei mielestäni ole mitenkään liikaa, raetta sen sijaan on. Ehkä rakeen sijaan voisi kokeilla pehmennystä (paitsi ihan silmille ja kasvoille miedommin)?

Mulle tulee tästä tuo haaveilu ja arkuus enemmänkin kuin ahdistus mieleen. Odotellaan, ehkä hiukan kärsimättömänä. Ehkä poikaystävää ensi kertaa äidille näytille. :) Hiukan epävarmuutta (hartiat) siis mutta kuitenkin positiivisuutta on ilmassa. Tunnelma voisi muuttua surumieliseksi lisäämällä kontrastia roimasti mutta tuota olkapään seutua pitäisi varoa ettei se pala liikaa.

Vesku

11. Tuo oletettu ikkuna jäi vaivaamaan. Taustan olisi pitänyt tummua kuvan vasenta laitaa kohti, nyt se on suht tasainen. Oikea laita näyttää nyt painavammalta kun vasemmalla on pelkkää vaaleaa. Tuon lisäksi on useita asioita mistä pidän tässä kuvassa, ettei pelkkää valitusta :)

12. Kyllä mulle tuli tästä synkät fiilikset, kuten juurikin tuo edellämainittu parantumattomasti sairas, joten kuva on minusta oikein hyvä. Käsittely on hyvä, vaikka siitä en juuri mitään ymmärräkään.

13. Papu

Papu

789
    0
    0
    Parhaimmasta päästä onkin, mun mielestä :). Surumielinen kuva, voi melkein kuvitella mitä kaikkea menetettyä tyttö miettii istuessaan ikkunan ääressä. Tunteisiin Vetoava Kuva. Pidän, (myös käsittelystä).

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Hei! Kiitoksia kommenteista.

Kuvan ei kuulu tummeta vasempaan reunaan, koska huoneen nurkka on likan selän takana, ikkuna tytön oikealla, heti vieressä. Luonnollisesti valo siitä lankeaa keskemmälle seinää kuin nurkkaan.

Joo, raetta on kyllä vähän liikaa omaanki silmään.

Niin, originaali on rajaus, yhtään en oo cropannu.

15. Kiitos Heli infosta. Ei pitäs edes mainita, mutta kun se vaan nyt näytti siltä :/
    Työmaan putkella rae ei häirinnyt paljoakaan ja sitä ihmettelin kun mainittiin, mutta nyt selvisi sekin. Hiukka liikaa minun makuuni.

16. Ozwald

Ozwald

58
    0
    0
    Tykkään kyllä kuvasta, mutta rae on minunkin mielestäni liikaa - turha kommentti siis tähän saakka. Oma näkemykseni tytön ilmeestä ei ole mikään kauhean dramaattinen, ei vakavaa sairastumista, ei huimia elämänmullistuksia. Pikemminkin: "loppuis jo toi sade, että pääsis hittoon täältä."

Olen pyrkinyt välttämään pään katkaisemista, mutta täytyy tunnustaa että tässä en sitä edes olisi huomannut jollei araneva olisi siitä huomauttanut.

17. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Mul taas on tapana enemmänki katkoa ihmisiä sieltä sun täältä...