Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Arturin portfolio

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana artur, 12 Elokuu 2005.

  1. artur

    artur

    227
    0
    0
    Laitetaan nyt tännekin... eli mielestäni parhaimmat kuvat yhden sivun alla. Aluperin oli SimpleViewerillä tehty, mutta osoittautui heikoksi valinnaksi. Tein siitä sitten JS kloonin.

    Artur Gajewski Photography
     
  2. Ihan näin teknisenä pointtina, ettei tämä nykyinen ratkaisusi oikein hyvin toimi. Ainakin itse haluaisin thumbnailit näkyviin ennen kuin joka ikinen täysikokoinen kuva on ladattu.

    Ainakin firefox latailee nuo javascriptin kuvat kokonaisuudessaan ennen thumbnaileja.
     
  3. artur

    artur

    227
    0
    0
    Niin no tuota en ole huomannut kahdesta syystä:

    1. Mulla ainakin latautuu iso default kuva ekaksi ja sen jälkeen thumbit
    2. Duunin verkossa ei edes ehdi näkemään mitään latauksia...

    Mitenköhän saisin nuo thumbit ladattua ekaksi?
     
  4. artur

    artur

    227
    0
    0
    Tein niin, että lataa thumbit ekaksi. Onko nyt parempi?
     
  5. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Edelleen kärsii hitaudesta. Nähtävästi lataa vieläkin kerralla kaikki kuvat muistiin?
     
  6. artur

    artur

    227
    0
    0
    Postin kokonaan sen esilataustoiminnon, voisitteko kokeilla vielä kerran?
     
  7. No mulle latautu nopeesti, teki sen tosin jo aamulla.
    Mutta nyt näyttää kuvat väärin, eli tälleen
    [​IMG]
    Tuo ei liene tarkoitus?
     
  8. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    25 sekuntia menee itsellä ennen kuin pystyn katsomaan muita kuvia (Muistit tyhjennetty väliaikaisista tiedostoista). Eli siihen mennessä se on ladannut jotain tietoa sieltä jne. Mitään virheitä ei näy mulla ainakaan.
     
  9. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Tyylikkäitä kuvia seassa. Eli yksinkertaiset kuvat noista miellyttivät eniten.

    Nykyään tuossa pöytäkuvassa (ylhäältä) pöytäliiinan ryppyisyys haittaa enemmän kuin joskus silloin kun tuon näin ekan kerran.

    Vesku
     
  10. No nyt galleria toimii mielestäni kohtalaisen hyvin. Toki thumbin klikkaamisen ja kuvan näkymisen välillä nyt sitten on pientä viivettä, kun kuvia ei sitten ilmeisesti ladata ollenkaan taustalla. Kuvat ovat tosin sen verran pieniä, ettei tuo latausviive ole hirmuisen häiritsevä.

    Itse olen tällaisessa tilanteessa työntänyt ensin thumbnail-kuvan ison kuvan tilalle, jolloin käyttäjä saa välittömän vasteen että jotain tapahtuu ja vasta sitten aloittanut sen "oikean" kuvan lataamisen. Toki tuollaisen pienen thumb-kuvan repiminen isoksi ei kauniilta näytä, mutta antaahan se vähän samaa fiilistä kuin progressiivisen (vaiheittain tarkentuvan) jpg kuvan latauksessa.
     
  11. amn-

    amn-

    86
    0
    0
    Omaan silmään ihan ok ja tyylikäs toteutus.. Kuvat vaan ovat kovin pieniä, isompia versioita jäi kaipaamaan (1280x1024 resolla siis katselen).

    Kuvista iski eniten pelkistetyimmät, ketjukuva ei oikein iskenyt.