Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Articulating Arm - "kamavarsi"

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Jaava, 6 Kesäkuu 2017.

  1. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Joku oli alottanut aiheesta keskustelusäikeen seuraavasti:
    Onko niin, että nuo eivät lopulta kestä vuotta pidempään, kun on jo hommattava uusi?


    Mä olen ajatellut osoitella makrokuvauksessa käsisalamoilla kohdetta melko hankalista kulmista, joten tällainen laite olis hyvä olemassa. Erityisesti luonnossa kun käytössä on jalusta, johon voi tuollaisen kiinnittää.
    Ostin kaksi kiinalaista ​Articulating Arm:a ja ne täytyy kiristää todella lujasti. Kiristysruuvi on aika ohut (5mm), joten siitä vääntää helposti jengat rikki jossain vaiheessa. Onko noita olemassa tukevampiakin (kiinalaiseen hintaan:))? ​Sauva-akkujensa kanssa mun salama painaa 540g, joka vaikuttaa olevan aivan kantokyvyn rajoilla.
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Kiristetyillakin 1/4-20 kierteillä kuorman ollessa väärällä puolella (vasemmalla) se helposti irrottaa kiristyksen ja repsahtaa.

    ​Joku on tehnyt vankemman lukituksen noille 1/4-20 kierteille
    Tässä kuitenkin todetaan: ​Keeping the load on the arm under 5lbs (2,2kg) is recommended.
    ​https://suggestionofmotion.com/blog/quick-release-friction-arm/

    Tarvittavat osat:
    • ​11″ Friction Arm – $14.35 (kiinalainen)
    • SmallRig Micro Rods (2 pack) – $8.99
    • Loctite 271 Red Threadlocker – $7.68
     
  3. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Minulla näyttää suurin ongelma olevan noi päätynivelet: vaikka lukituksen kiristää kovaakin, niin päätynivelet antaa periksi. Varsinkin super clampin pää on kovilla. Keskinivel sen sijaan tuntuu pysyvän hyvin paikallaan.