Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Armeija vai ei?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Kimo, 10 Marraskuu 2013.

Miten suoritit tai vältit armeijan?

1. .

0 ääntä
    0,0%
  2. ..

0 ääntä
    0,0%
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Vs: Armeija vai ei?

Ja sitten vielä leikkimään sotaa, lol, 10 - 12 vuotiaana olisi voinut olla siistiä. Tai 7 vuotiaana, jos olisi ollut kevennettyä.

1. Vs: Armeija vai ei?

Hirveetä hommaa, on sitä on tullut tehtyä. Mieti itse, vanhus kököttää lamaantuneena ahdistuksesta tai vuodepotilastason liikuntakyvyttömänä housut kintuissa. Se paska mitä siellä on, se on kaikkein pienin juttu vanhuksen mahdollisesti kokeman häpeän rinnalla.

Mieti vähän.

2. Vs: Armeija vai ei?

Vaippa ollut olosuhteiden pakosta vaikka vähän pitempään vaihtamatta ja paskakokkareita on kuivunut pillunkarvoihin kiinni. Irrottele niitä sitten ja todistele itsellesi että onpas hyvä maailma.

Eli  jokainen sivarin vanhainkodissa suorittava on todellinen sankari eikä voisi paljon paremmin palvella isänmaataan.

3. Vs: Armeija vai ei?

Tekis vähän mieli pyöritellä mudassa ja paskassa joitain täältä.

4. Vs: Armeija vai ei?

Menes ny poika ostaan päivärahoilla 2-tahtia ja käy tuulettaan päätäsi !

5. arko

arko Member

789
    22
    18

Laivasto Upinniemi -79,merimies on eri mies... tuntuu joillakin olevan aika herkässä mielipiteet ja onkin hyvä ettei
    kaikille aseita annetakaan sen paremmin siviilissä kuin armeijassa. Luulisi muuten jos on vakaumus vahva siviilipalveluksen suuntaan niin kommentitkin olisivat rauhanomaisia mutta näin ei näytä olevan...

6. Vs: Armeija vai ei?

Niinisalosta 2004 tuli päästyä tulenjohtoaliupseerina.

7. Vs: Armeija vai ei?

Jokunenkin vuosi aikaisemmin samasta koulusta. Hyökkäystilanteessa elinaikaodote lienee edelleenkin sekuntien luokkaa. Makailin tuvassa yläpetillä. Alapuolella makaili nykyinen ammattikuvaaja Laitalainen. Ollaan edelleen hyvissä puheväleissä kun kadulla tavataan vaikka inttiajoista ei juuri puhuta. Vaikka ei me paljon puhuta valokuvauksestakaan.

8. Vs: Armeija vai ei?

Hain 16-vuotiaana vapaaehtoisena armeijaan. Silloin olisi ollut hyvä sauma hoitaa se pois. Eivät ottaneet, ja minua ei sinne hupia kutsuta.

Parolassa suoritin kaksi päivää palveluksessa, sitten kaksi päivää sairaalassa ja komitean kuultavaksi. Ehdottivat kahta vuotta lykkäystä, totesin niille että minkä luulette muuttuneen siinä ajassa.* Lykkäystä tuli ja viikonloppulomille asepuvussa. Maanantaina oli varusteiden palautus, "smurffipuku" ja kokardi puuttui, vähennettiin päivärahoista.

Kahden vuoden kuluttua pääesikunnassa armeijalääkäri kutsui minut sisään huoneeseensa ja laittoi kansioni kiinni. Sanoi, että mitä mieltä olen, jos hän ehdottaa vapautusta rauhan ajan palveluksesta. Vastasin, että erittäin hyvä ehdotus. Kirjoitti paperin ja sanoi että mene seuraavaan huoneeseen. Siellä oli sitten kolme upseeria, ottivat paperin ja lukivat vai että vapautus rauhan ajan palveluksesta. Vastasin kyllä ja pam pam leimoja tuli.

Kyllä minulle voi aseita antaa. Mutta kannattaa vähän katsoa, että ketä käskee ampumaan niillä :)

* Edit: Vastasivat erinomaisen hyvin: ei minkään.

** Niinjoo, sanoin mä niille lähtiessäni, että palataan asiaan kun tulee tosirähäkkä. Nyökkäsivät.

*** Sairaalassa ehdotin eräälle lääkärille, että ota nyt pari pamia, kun karjui naama punasena minulle :D Ei tykännyt ehdotuksestani.

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

En äänestä mutta kun täällä noita Niinisalolaisia on sen verran että kaipa minäkin sitten sanon missä palvelin.

Satakunnan tykistörykmentti Mittauspatteristo Valomittausaliupeseeri ja saapimiserä oli 1/85.

Olen myös puolustusvoimissa Kauhavalla ollut töissä Sotilasammattihenkilönä 2002-03 ja ennen sitä työharjoittelussa 2001.

10. Vs: Armeija vai ei?

Puhutaan, että armeija tekee miehiä tai jotain muuta sinne päin. Muistan kun katselin tupakavereitani ja sitten kohta kotiutumassa olevia ja totesin, että noi nyt ei ole ainakaan muuta oppineet kuin esittämään kovaa jätkää.

11. Vs: Armeija vai ei?

Mun vanhemmat lapset olivat 2,5 ja 1,5 vuotta kun menin inttiin.
    Kova ikävä kotiin mutta palvelus itsessään oli ihan ok.
    Kieltäydyin juuri perheen vuoksi menemästä RAUKiin kolme kertaa mutta niinhän sinne vaan kamat vietiin pakolla. No, silloisen perhetilanteen kannalta olin onneksi 2 kk liikkeellä kainalosauvoilla nivelsiteiden hajottua harjoituksissa, joten RAUK loppui ennen kuin alkoikaan ja loppuaika menikin luottamustehtävissä ja välillä ampumassa - niin pakosta kuin vapaa-aikanakin aina kun vain sai tilaisuuden.

12. V-M

V-M Member

123
    0
    16

Niin no, puuttuisiko tuosta äänestyksestä jokin kohta kun en löytänyt sopivaa...

Selkäruodossani on sen tyypin vamma että vapauttivat.

13. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Sankarimyyttiä pitää vaalia ja pitää yllä, on se hienoa murhata ihmisiä käskystä. Aina ollaan hyvän puolella, pahaa vastaan. Ja jumalakin on meidän puolella, aina.. ihan sama ketä "me" milloinkin ollaan ja mikä jumala sattuu kyseessä tällä kertaa olemaan.

Jos ei elämässään kyseenalaista mitään, tekee pitkälti sen mitä joku muu sun haluaa tekevän.

14. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Oltiin mitä mieltä hyvänsä mutta vätyksiä on aina ollut ja tulee olemaan.Jollekin se on vaan liian kova paikka.Arvostan toki vanhustenhoitoa ja muita pikku puuhasteluja.

15. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Idiootteja myös, siksi armeija on yleensä mahdollinen. Ei sinne älynlahjoilla nimittäin päästä.

Mulla on muutamia kavereita jotka sen kävi, ja kaikki on yhtä mieltä siitä että se oli lastentarha.

16. Vs: Armeija vai ei?

Oho, nyt puhuu, kuunnelkaas oikein korvat höröllä, joku armeijapelle.

17. Vs: Armeija vai ei?

Kuuluiks niihi, ketkä ihan tohkeissaan yritti päteä, et pääsis komentelee muita ja pätee lisää?

18. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

moilami, tämä intti asia taitaa olla sinulle, jostain kumman syystä kipeä asia?

19. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

En ole pätenyt mitään,kävin mulle kuuluvan armeijan 8 kk ja anoin rauhanturvaajiin melkein heti ,oli siellä 9 kk ja kerran kertaamassa.Arvostan kyllä noita pikku puuhetöitä tyttöjen kanssa takalinjoilla,ne on tärkeitä oikeesti.

20. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Kimo on salee sitä tyyppiä, joka hyppää vaikka kirkontornista jos sanoo että et salee hannaa, et oo tarpeeksi kova jätkä :)

Vai mitä Kimo? Et saleen uskalla? Ootko tyttö? Kova jätkä ois jo hypännyt... nynnyt empii.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.