Vs: Arkkitehtuurikuvia Olisikohan arkkitehtuurin vuosikymmenet hyvä sarja? Suomen arkkitehtuurimuseo Onko niitä kenelläkään? Mielipiteitä? Menen varmasti katsomaan itse, mutta oon niin malttamaton.
Vs: Arkkitehtuurikuvia Otin eilen kuvia maailman rumimmasta kirkosta. No ainakin sitä semmoiseksi kuulemma kutsutaan. Onko se niin ruma että se on jo komia?
Vs: Arkkitehtuurikuvia Tottakai. Kirkko edustaa voimalaitos-paradigmaa. Arkkitehti kertoo sillä kunnan väelle, että tämä talo ei häpeä viereiselle hiilivoimalalle megawateissa yhtään. (Ja naapurikunnan kirkko ei pääse tehoissa lähellekään.) Erityisen kiva on tuo paraatipuoli, jossa seurakuntalaiset ja vainajat voidaan tuoda linja-autoilla ja rekoilla suoraan sisälle.
Vs: Arkkitehtuurikuvia Aivan. Arkkitehtuurin historiassa on vernakuläärin jalostaminen ollut yksi keskeinen teema. Aaltopeltilaatikoita ja teräs- ja lasihäkkyröitä jälkeensä jättävän kulttuurin jäsenille tuon kirkkorakennuksen voikin katsoa edustavan korkeampia pyhyyden muotoja.
Vs: Arkkitehtuurikuvia On se hyvä että M Vuori itte kirjoittaa kuviensa selitykset ja arvostelut, ei tartte sitten enää vaivautua...
Vs: Arkkitehtuurikuvia Tästä kuvasta "talvisota" nyt kuitenkin paljastuu tuo photoshop tai mikälienee IR vaikutelman järjettömyys, ohjelma näköjään tulkitsee vihreän valkoiseksi. Aika kaukana todellisesta infrapuna vaikutelmasta.
Vs: Arkkitehtuurikuvia Mitä väliä? Todellinen infrapunavaikutelma? Onko se parempi kuin epätodellinen infrapunavaikutelma. Jossain olen puritaani, mutta valokuvan suhteen olen salliva. Lopputulos on tärkein. Miellyttääkö se vai ei, se onkin sitten eri asia. kapa
Vs: Arkkitehtuurikuvia Lehtivihreä on valkoista 'todellisessa infrapunavaikutelmassa', ainakin aurinkoisella kelillä.
Vs: Arkkitehtuurikuvia Et näköjään osaa erottaa toisistaan arkkitehtuuria ja sen kuvaa ja puhetta näistä kahdesta eri asiasta.
Vs: Arkkitehtuurikuvia Et ole koskaan ollut väärässä, mutta nyt olet taas pihalla kuin lumiukko talvisodassa. Kuvan väreille ei ole tehty kuvankäsittelyohjelmalla mitään.
Vs: Arkkitehtuurikuvia Kreikkalaista arkkitehtuuria. Laajakulmaobjektiivin käytön opettelua noissa Fragokastello -kuvissa.