Tutun toimittajan arkistosta löytyi muutama mun Kodachrome vuodelta 1969. ei oo feidannu värit vielä ollenkaan. Hitto tota Kodakkia...
Vs: Arkistolöytö Kodachromehan on tunnetusti hyvin säilyvää pimeässä, kuten toimittajan laatikossa. Niitä ei auta laittaa seinälle heijastettavaksi. Eri filmit oli painoon ja projektoriin. kapa
Vs: Arkistolöytö Kyllä mä sain myös lehtileikkeet tuosta jutusta MN:#No 36, 3.9-69 laitan retrospektiiviin jotta kaikki näkee mitä paskaa tuo suomalainen painotyö oli silloin, onneksi sitten pääsi pariisiin tekemään muutamaan lehteen duunia, ja näki että ei se mun kuvalaatu yhtään hävennyt pariisin jässejen rinnalla kun LÒfficieliin ja Harpers Bazaariin kuvat painettiin. teki mannaa itsetunnolle nuorella jässellä silloin. Nykyään aika monet noista aviiseista painetaan suomalaiselle liitupaprulle, ja kuvat täällä on ihan yhtä laadukkaita painojäljeltään noitten maailman aviisien kanssa. (täkäläisten nykyjässejen kuvista en sitten tiedä..)
Vs: Arkistolöytö Hienoja.... jotenkin päräyttävää, että nuo on otettu samana vuonna, kun minä synnyin...
Vs: Arkistolöytö (Kun kuvat on skannattu, eli ammattimaisesti digitaalisesti prosessoitu oletettavasti niiden "intention", eikä fotometris-fysikaalisen todellisuuden perusteella, ei kukaan voi _ymmärtääkseni_ ns. sanoa mitään niiden värien yms. säilyneisyydestä.)
Vs: Arkistolöytö Kiitos taas "ammattimainen väärinymmärtäjä", kuva eli kodachrome slaidi oli valopöydällä ja Flex tight skannerilla tulos oli -voisi sanoa 1:1
Vs: Arkistolöytö Minusta näissä on sellaista henkeä, joka monesti nykyajan muotikuvista puuttuu. Eikä kyseessä ole mikään nostalgia. T Jukka
Vs: Arkistolöytö Niin nykymuotikuvissa ympäristö jätetetään helposti liian toisarvoiseksi jota näissä kuvissa on päinvastoin mielestäni korostetettu ja hyvä niin. Kuvakulmatkaan ei ole aivan tavallisia muotikuvakuvakulmia johtuen jo varmaankin lasin milleistä. Myöskin hyvää näistä kuvista tekee sen että musta on mustaa ja valkoinen valkoista ja näissä on keskitytty fiilikseen eikä täyssävyiseen platkuun tulokseen. Tälläsiä aivopieruja näin aamu tuimaan
Vs: Arkistolöytö Musta tuntuu et ennen ei oltu niin tarkkoja ja vakavia. Tehtiin niinku hyvältä tuntu. Tommoset ne kuvat olivat kun vanhoja lehtiä selailee. Nykyään tekninen puoli on tärkeämpi kuin fiilis. Tai sit vaan kaikki on enempi kehittynyttä.
Vs: Arkistolöytö "aloittelijan säkää..." olin kuvannut just pari vuotta ( tulin armeijasta 1967 ja valitsin valokuvaajan duunin muusikon sijaan, ja nyt kadun tuota valintaa) sain myös lehtileikkeet elämäni ekasta muotijutusta vuodelta 1968, voisin skannata ja laittaa nekin joskus.