auto tai laiva ? Et ole Kaurismäkiäsi lukenut, suuntaapa kirjastoon tai videovuokraamoon ja tutkiskele vapauden syvintä olemusta....
Tässä on kotoinen tunnelma mulle siis.. Tämä kuva ei minusta ainakaan kärsisi neatimagen läpi viennistä.
Re: auto tai laiva ? No en, ehkä ei otsikoinnissa kannattasi laittaa uskoa siihen, että ihmiset harrastavat kaikki esim. Kaurismäkeä, tai vaikka harrastaisivat, niin muistaisivat jonkin tarinan/elokuvan sisällöstä jonkin yksityiskohdan.. Saa toki olettaa, mutta silloin voi joku olla aiheelle ulkopuolinen tavallista herkemmin.. Millä sävelellä alkaa Beethovenin 5 sinfonia? Tuonkin pitäisi olla jokaiselle ihan päivän selvää, mutta tuskin on
Re: auto tai laiva ? Minä olen katsonut vain kuvat (yhden käsikirjoituksen olen lukenut, mutta en tätä). Kun viestiä rullaa alaspäin, oikein tekstillä kerrotaan autosta. Jos sen kymmenen sekunnin kuluessa ei aivoihin ole tullut kuvaa autosta, jota sitten etsii kuvasta ja pettyy vedätykseen, kun ei löydä, ei ole ihminen. Toisekseen, valkoinen Cadillac tai laiva eivät tarvitse mitään marginaalielokuvaa selitystarinakseen. Ne ovat riittävän vahvoja muutenkin. Ja laivaa voi kuvata ilman, että pitää miettiä pari tuntia kestävä tarina, joka johtaa siihen ja jonka aikana se Cadillackin jää jälkeen ja unohtuu isompien asioiden alle. Jos auto olisi nosturista roikkumassa, tilanne olisi toinen.
5. Purtsi, kerrotaan sitten kun olet laittanut esille kuvan, joka esittää sinfoniaa Ehkäpä tuo paikka on sulle tuttu, muttei vapauden tunteeta... Herkässä tilassa otettu kuva kesäyönä, jolloin vapauden illuusio voi syntyä veneellä rantoja kierrellessä. O
Re: 5. Pääsit Olli kyykyttämään, etten tajunnut kuka piilee nicknamen takana Mutta sinfoniaa laitan heti esille... Paikkakin on tuttu, tuossa on uitu, veneilty ja tehty monta vuotta duunia... myös pinnan alapuolella, sekä tylsiä pitkiä vuoroja taustan voimalaitoksessa Niin je tervetuloa vaan mukaan!