Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Arca-swiss pikalevy tai L-bracket Ricoh GR III

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Loufee, 17 Maaliskuu 2024.

1. Loufee

Loufee Member

195
    5
    18
    Onko kukaan törmännyt arca-swiss pikalevyyn Ricoh GR III kameraan? Tai L-kisko myös.

Olen löytänyt vain Wephoton kahvallisen (Amazon.com) ja se kahva on täysin turha tuossa itselleni.
    Toki voi käyttää mitä vain pientä levyä, mutta silloin ei voi vaihtaa akkuja.
    Aina voi alkaa viilaamaan näitä, mutta ostaa nyt 80 euron romppeen jonka tuhoaa on nyt järjetöntä, samalla sit itse tekee alumiinista tuohon jonkun palasen.

Edit.
    3D-tulostus löytyi, ei ole vaan muuta hyötyä kuin ottaa malliksi ja tehdä alumiinista sama.
    Printables

2. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    En tunne ongelman kohdetta, mutta olen itse käyttänyt pokkarissa näitä...

Camolo
    Utebit PU-50

Camololla on myös pieni L-kisko, jonka voi taittaa kasaan sitten, kun ei enää tarvitse.

Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu 2024
  3. Loufee

Loufee Member

195
    5
    18
    Kuten näkyy melkein mahdoton, mutta hieman insinörttiä tarttis tuohon.

Liitetyt tiedostot:

• kier1.JPG
      kier1.JPG
      Tiedostokoko:
      907,3 KB
      Katsottu:
      70
    • kier2.JPG
      kier2.JPG
      Tiedostokoko:
      892,2 KB
      Katsottu:
      73
  4. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    No, onpa hankalan näköinen sijoittelu. Tuosta Camolosta voisi saada pienin varauksin aihion työstämiseen. Siinä on riittävästi materiaalia, vaikka vähän napsaisi poiskin.

5. jaska26

jaska26 Active Member

425
    136
    43
    Sirui TY-C10 on pienin pikakiinnityslevy, joka minulla on pikkukameroita varten. Siinä ruuvin keskipiste tulee lähimmillään n. 10mm päähän levyn reunasta. Kuvan perusteella arvioiden tiukalle menee mahtuisiko paristoluukku avautumaan TY-C10-levyn ollessa paikallaan. Levyssä olevaa ruuvin koloa hiukan viilaamalla toki voisi ruuvin saada vielä siirtymään millin tai parikin lähemmäs reunaa.

Sirui TY-C10 pikakiinnityslevy (Arca-Swiss) | Fotonordic

6. Loufee

Loufee Member

195
    5
    18
    Yritän päästä kirjastoon kokeilemaan tuota tulostamista kun siellä sellainen mahdollisuus on jos kappale ei vain ole liian iso siihen saatavilla olevaan aikaan, sen jälkeen voi pohtia tekeekö jonkun alumiinipalan tuohon.
    Sain tönärin esiin ja välimatka on 4mm luukkuun ja tuossa pitäisi olla siis koko pohjan kattava pala, muuten ei kyllä ole pitoa jos alkaa viilaamaan jotain valmista palaa. Toki voisi esim puustakin väsätä, jokin afrikkalainen kovapuu menisi mutta pirullinen työstää, metallikin on helpompi.