Araxfoto.com myy kyseistä modifioitua Kiev-60:stä. Onko kellään kokemuksia kamerarungosta? Lähinnä tuo (paranneltu) toimintavarmuus kiinnostaa..
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? Tästä nyt ei ihan suoraan apua ole kysyjälle mutta kai se voi jotain kertoa että mun Arax-88 on ainakin toiminut kivasti. Ottaen huomioon että Kiev-88:lla on huomattavasti huonompi maine kuin 60:llä veikkaisin että araxoitu 60 on ihan soiva peli kun ei sillä alkuperäiselläkään ole hirmu huono maine. Muutenkin voin kyllä suositella Araxia, olen sieltä muutamaan otteeseen roinaa tilannut ja palvelu on ollut sujuvaa ja ystävällistä (mm. kamerapaketissa tuli muutama ukrainalainen karamelli . Myöskin se heidän lupaama vuoden takuu pelaa, toisessa filmiperässä oli takuuaikana pieni valovuoto ja korjasivat mukisematta. EDIT: Niin senverran piti vielä lisätä vaikka varmaan tämän tiedätkin että kyseessähän ei käsittääkseni ole varsinainen modifikaatio ellei sitten tilaa MLU-versiota, vaan ainoastaan valikoitu ja perusteellisesti huollettu ja putsattu Kiev-60. Eli samat potentiaaliset vikapaikat siinä on kuin alkuperäisessäkin, korjattuna vain.
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? Haluatko varmasti juuri tuollaisen? Jollain Holgaroxxx-laisella tais olla kyllä, sieltä vois tietoa juuri tuosta mallista löytyä. Uskoisin että kun eBayssa on noita CLA-huollettuja Pentacon Sixejä, niin sellaisella ajaisi about saman asian ja runko on mukavemman muotoinen ja kokoinen. Sit on tietty nää Kiev 88 -malliset, joissa kuitenkin on P6-bajonetti, eli sama kuin Kiev 60:ssa ja Pentacon Sixissa.. Kannattaa tarkastaa myös Hartblei.com Mitä toimintavarmuuteen tulee, luulisin että suurin parannus on se että ovat tuoreita ja puhtaita, jolloin osat ovat uusia ja kulumattomia. En usko että kameroita on suuresti muutettu, samalta Arsenalin tehtaalta ne tulevat (Hartblei ja Arax), kuin Kievitkin aikanaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Tuossa 88 mallissa parannus on myös kangasverhosuljin sen "peltisen" tilalle.. Ja tietty jos tykkää niin Mirror lock-up optiona. Noi Uudet setit maksaa kuitenkin melkein sen verran, että sillä saa jo Hasselbladia . Mutta optiikat kun on niin paljon halvempia P6-bajonetilla.. Voisi varmaan harkita myös sitä että ostaisi käytetyn kameran (esim. Pentacon) ja huollattaisi sen kunnolla?
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? Kiitoksia vastauksista! Jep. Tuollaista MLU-mallia nimenomaan tarkoitin. Tässä on vielä selitetty mitä modifikaatio pitää sisällään: Arax Photo | Camera | ARAX-60/645 CAMERA DEVELOPMENT FOR PROFESSIONAL USE Mitenkäs tullin kanssa muuten kävi? Jouduitko maksamaan ALV:n vai menikö läpi "lahjana"? Kehuivat sivuillaan että 90% tapauksista tuo menee täydestä.
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? Eihän näitä tietenkään mainostaa pidä, mutta kyllä monet eBay:nkin entisen Neuvostoliiton alueen myyjät lähettelevät lahjana.. Se kai sitten on tullista ja tuurista kii, miten käy Suomen päässä. Ilmeisesti siinä sitten ainakin tuon 60-mallin kanssa on tehty oikeitakin muutoksia..
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? Minulla on Arax 60 MLU sekä Arax cm ja mielestäni molemmat ovat hyviä pelejä. kasikasi meni rikki eli suljin irtosi paikoiltaan mutta takuu pelasi hienosti eikä näin ollen ollut ongelmia. Kasikasissa on muutettu laukaisimen napin paikkaa verrauutuna vanhaan kieviin. Muutos on hyvä sillä nyt kameraan saa laajiksenkinkanssa lankalaukaisimen kiinni, mutta se ei ehkä ole aivan yhtä keteenistuva kuin se vanha mesta. Kuuskymppinen on toiminut kokoajan oikein mallikkaasti. Mulla tuli yhdelle filmille 13 kuvaa ja filmien välit olivat senverran pienet että en oikein saanut leikattua negoja erilleen joten säädin välejä hieman pidemmäksi ja nyt toimii mallikkaasti. Toki sekä kuuskymppistä ja kasikasia pitää käsitellä varovasti sillä ovathan ne molemman peruja noista oikukkaista kieveistä. Voin tuota Araxin 60 MLU:ta suositella sillä se on hyvä ja toimiva peli vaikka muotoilultaan hieman tyttömäinen onkin verrattuna kasikasiin. Araxfoto lähettää kemeroiden mukana erittelyn jonka mukaan ovat korjanneet sinun kamerasi eli jos vehje jää tulliin niin voit sanoa että avaavat paketin niin siellä on allekirjoitettu todistus mukana tuosta korjauksesta elöi et joudu alveja maksamaan.... ainakaan minä en joutunut Niin ja jäi mainitsematta että sain kameroideni mukana kaksi cd:llistä Ukrainalaista kansanmusiikkia jo se on hyvä syy tilata Araxfotosta kamera
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? Haha... Niin sielä Araxin sivuilla on niitä kehuja ja jotkut ovat saaneet mm. Ukrainalaista karkkia kaupan päälle.
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? Monet ihmiset eivät halua olla kaupallisissa tekemisissä salakuljettajien, asiakirjojen väärentäjien ja verovilpillisten kanssa, eivätkä itse muuttua sellaisiksi tullaustilanteessa, vaikka saisivatkin ukrainalaista kansanmusiikkia.
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? No ne monethan voi sitten pitää suunsa supussa siellä tullissa ja maksaa kiltisti alvit ja tullit? Eikös vaan.
Vs: ARAX-60 - Kokemuksia? OT. Ja voi mua montaa joka olisin niiiin mielelläni maksanut filippiiniläisen Innovatronix -yhtiön Tronix Explorer 1200 -salamageniksestä tullit ja alvit, mutta ko. konnafirma meni ja merkitsi saatteeseen ostamani tuotteen hinnaksi/arvoksi 100$. Minulta mitään kysymättä! (Näin ollen tulli ei perinyt tullia eikä alvia.) Kyllä omatunto kolkuttaa niin että taidan mennä juomaan heti pullon kossua.