Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ilta räpsyjä.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana emerik, 2 Syyskuu 2005.

1. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Pieniä räpsyjä koiran ulkoiluttamisen ohessa.

En ole koskaan osannut ottaa noista pihlajamarjoista kuvaa mutta tämä onnistu mun mittapuussa hyvin.

Vene kuva hiukan oli vaikia ja en saanut sitä näyttämään yhtään siltä miltä se oli oikein luonnossa. Joten tyydyin sitten mitä kamera on antanut ilman editointia.

Tehdas on alivalotettu pykälän verran. Ihan jees poksin oloisesti onnistu. Kuvana paremman näköinen mitä oikeasti.

Pakollinen hauva kuva ja viltsun leikkikaveri rantapuistossa. Tämä ainoana sitten esille kun hauvakuvat varmaan uskotaan.

2. hauvakuva on mun suosikki, sekä kohteena että kuvana. (voisko tänne asentaa pusuhymiön? se tulis tähän.)
    pihlajanmarjoissa on mulle liikaa jyrkkyyttä, vene on vähän tumma.

3. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Mukavan erilaisia kuvia irtosi iltakävelyllä. Ekasta kuvasta voi taas todeta, että kyllä valo on kuvan parasta aikaa. Tokassa olisin telempänä ollut kehissä, leppoisa fiilinki silti. Kolmonen on hieno, en tiennytkään että siellä ollaan teollistumisessa noin pitkällä! Neloskuva huokuu sellaista keskinkertaista keskimääräistä keskiluokkaisuutta ihan joka saralla että oksat pois :)

4. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
    "mikä toi on? mille se haisee? voiko sen syödä?"

tykkään tosta tehdaskuvasta, hyvät värit.

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    koiruuskuva ehdoton ykkönen mun makuun. Söpönen otus ja ihana katse!

6. Koirakuva ehkä laadullisesti paras, ihqu;)
    Venekuva oli mielestäni liian tumma,kuva KajaaniOy:stä tai mikä se nykyään onkin, oli hyvä.
    On se hyvä, ettei kaikki hyvät kuvaajat ole sieltä Kajjaanista kaikonneet,minunkin lähdöstä on jo yli 30 vuotta,vaikka tuleehan siellä silloin tällöin käytyäkin.
    Pihlajamarjoille en nyt oikein syttynyt, vaikka ei se kuvana hassumpi ole.

7. Ahh. Hyvä setti. Kaksi kuvaa nousee minulle litse muiden. Ensimmäisenä tehdaskuva ja teollistumisen huippu, kuten nokku jo totesikin. Meinaan on hyvän näköinen. Alivalottaminen kunniaan! Sommittelultaan ehkä jopa liian tasapainoinen piippujen halkaistessa kuvat ~1/3 osan kohdilla. Hieno kuva kuitenkin. Samoin soutelijakuvasta huokuu rauhallisuus. Taivas vähän tylsä, tähän kuvaan kun olisi saanut yhdistettyä samanmoista oranssia auringonlaskun juhlaa niin ois ollut kyllä upeeta ja mahtavaa... Noita pihlajanmarjakuvia on mullakin kovalevyllä kymmenittäin ja ne alkaa kyllästyttämään. Koira muuten suloinen, mutta monitorin tältä puolen katsottuna oikea silmä näyttää siltä kuin olisi kaivettu pois ja nenu on jo aika pahasti blurrissa. Koirakuvana jää kyllä yleisen (huippu)tasosi alle.

8. Koiralta katkee karva korvasta

9. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Kiitos kommenteista. Vene kuva olisi kaivannut sen pitemmän telen niin ehkä olisi voinut saaha kauniin kuvankin. Ilmeisesti se miekkonen kalasteli. Tausta olisi voinut olla parempi mutta ei kaupunki ole paras tausta.

Koirakuva on oma suosikki näistä, noita vieraita hauvoja on vaikea kuvata edelleen. Sikäli hauska kun se asettu paikoilleen niin menin lähelle ja rupesin tarkentamaan niin eikös Nikonin putki ole niin äänekäs että se rupes ihmettelemään moista melua. Siksi se kallisti päätä ja katsoi kohti. Nenän jääminen epäteräväksi on tyypillistä minulle.

10. Koiranäyttelyssä tuomarit saattaa tiputtaa avaimet koiran eteen saadakseen se "ihmettelemään" tai keskittymään johonkin, näin saadaan koiran ilme hyvin saman kaltaiseksi kuin esim tossa sun kuvassa.

11. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Ahaa, pitääpä ottaa tuo vinkki testattavaksi. En ole ajatellut tuota ennen että sitähän voisi hyödyntää kuvaamisessa. Kun miettii koirathan saattavat ihmetellä vaikkapa kännyköiden viserrystä jne.

12. Jos sä kuvaat koiraa edestäpäin niin kantsii koklaa napsausta kilahdusta tai jotain joka saa koiran kuuntelemaan ja ihmettelemään et mit vit.... Silleen ilme muuttuu eikä oo niin korvat pitkin päätä. Samalla kun koira kuuntelee niin sen kallon muoto ja silmät korostuu.