kannattaako noita nyt niin hamstrata, jossain kohtaa se on kuitenkin vaihdettava. Vaikka onhan tuo halpaa. FP4+ maksaa 43e.
Näin tänään asematunnelin Anttilassa hyllyn täynnä APX100 ja APX400 filmiä (35mm formaatti). 100:sen hinta oli 3.5e rulla.
Kärkkäinen Oulu, APX 1004.95 tms hyllyssä. Kallista kun mikä. Onneksi on oma jääkaappi ja pakastin täynnä Myös APX25 jota en myy! ..ja 120 kanssa.
Minäpä ostin Hemmiltä Kovin sitä on kehuttu ja kuulemma Tampereen Ammattikuvassa oli kaverille puhunu että pitäis jostain saada Onkohan toi apx100 erityisen hyvää sitten? sitä löytyy vielä paikallisesta fotoliikkeestäkin, hinnasta ei tietoa, mutta pitäis koulun kerhollakin olla metritavaraa varastossa, samoin nelisatasta apxää
Ovat kovia puhumaan siellä Ammattikuvassa... APXstä on tainnut tulla yleisesti hyvä filmi sen jälkeen kun se lopetettiin. Itse sitä olen paljon valotellut sen elinaikana mutta enempi olisi kiinnostusta filmeihin joita on saatavilla koska filmi on minulle käyttötavaraa eikä sitä ole oikein järkeä alkaa keräillä.... aloituspuheenvuorossa taitaa olla isompi mainosarvo hinnalla kuin ennemmin kuin klassikkofilmillä. 3e rulla on ihan ok hintaista jo.
Tarkoitin kyllä asian siten, että APX100 on laadultaan aivan huippufilmi ja hintahan on enempi kuin passeli. Sikäli kumma, että tuo APX100 on (oli) niin mainio, koska APX400 oli aika surkeaa omalla kahden filmin kehityksen mukanaan tuomalla suurella varmuudella arvioiden. ;~) Rodinaaliakin valmistaa taas Agfan kemikaalipuolen jämät ostanut A&O. Saa nähdä tuleeko koskaan Suomeen asti. Kysyntä kun ei aivan mahdoton tulisi olemaan.
Rullatavaranahan tuo 3e/rulla ei taida olla ihmeellinen hinta ollenkaan.. ovat kyllä kehuneet apx 25 olevan hyvää filmiä, tekee jyrkkää jälkeä ja siististi. Rodinal taitaa ihan hyvä yleiskehite olla ja varsinkin agfan filmeille, muttei se taida muuten niin kovin erikoista olla. itsekin tuli ostettua yks purnukka vielä varastoon.
no kunhan mietin että ehkä ilman sitäkin voi elää, tuleekohan edes kovin ikävä. ei vissiin oo kuitenkaan paras kehite esim tmaxeille tai deltoille?
Heh...näinhän se tahtoo mennä kaikessa :-D Tuo olikin minulle uutinen. Onko vielä tietoa Agfan filmi ja paperipuolen tämänhetkisestä tilanteesta?
Kai se tarkoittaa sitä että se on hyvä yleiskehite, jos ei kehitä kuin Agfaa ja nissäkin vain hitaita, eikä prässää: Siis hyvä APX 25:lle? ;-)
Mitä nyt APUG:stä olen kuulostellut tilannetta, niin filmi- ja paperituotanto on loppu, finito ja kuopattu. Ilford tuntuu sitä vastoin olevan hyvinkin aktiivinen ja uusyritteliäs.
Agfan filmejä on liikenteessä vielä merkittäviä määriä. Em. yritys on yksi myyjä monista. Ebayssä Agfan jäämistöjä myytiin ainakin taannoin kohtuullisin hinnoin.