Onko jotakin järkevää paikkaa missä olisi kaikki kuvat jaettavissa. Siis sellainen paikka joka toimisi hiukan samoin kun kuvan myyntipaikat. Eli siellä olisi alakansiota mitkä saa nimetä ja niihin laittaa kuvansa. Mitä ohjelmia softia tai sivuja tähän tarkoitukseen olisi hyvä etsiä? Multa kyselllään tämän tästä jos jonkinlaista kuvaa ja niiden etsiminen on enemmän kun rasittavaa. Eikä niiden kuvien käyttötarkoitus maksa sitä vaivaa että niitä kannattais etsiä kymmentä minuuttia kauempaa. Siksi olen miettinyt jos laittaisin kaikki kuvani nettiin. Voisin antaa salasanan ja kertoa että käy tuolta katsomassa ja jos joku mielyttää niin sovitaan maksu niin sitten lähetän sulle sen isompana, tai ilman copyleimaa. Arvioin äkkiseltään että niitä voisi löytyä nyt 1000-5000kpl...ja joskus myöhemmin vaikka enemmän.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Joo tämä on varmaan ihan ok. 50G oli se halvin eli 3e/kk siis vuodessa 36€. No se ei ole paha hinta kun se seuraava olis kolminkertainen eli 99€ puhumattakaan siitä 100G joka oli 492€. Voisihan sitä ottaa kaksi tunnusta eli sais siten 100G 72€:lla.....jee. Paljonkos 50G on kuvien määränä. Jos kuvan keskikoko on 7Mt?
Vs: Kaikki kuvani nettiin Ku sinne saa just niit kansioita ja alikansioita ja salasanoja ja blogin ja ja Tietty jos ihan ton 100G haluaa ni sit on kallista. Mun mielestä tuolla oli se huono et jos asiakas (kellä on kansion salasana) ei voi ladata täyskokoisen kuvan, en ihan varma ole mut semmoinen muistikuva jäi.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Siinä on se ero, että se halvin vaihtoehto on vain henkilökohtaiseen käyttöön. 50000/7=7142. No tuota...jos ei sitten pistä semmoisia kuvia jakoon mitä ei halua muille antaa?
Vs: Kaikki kuvani nettiin Kyllä kätevin olisi joku oma webhotelli. Tuollaiseen asentaa gallery2 softan, niin siihen on valtava määrä jos jonkinlaista lisäpalikkaa kuvien myyntiin ja jakeluun. Samalla saa itselle kunnolliset domainit ja sähköpostit moneen käyttöön. Voi tehdä vaikka jotkut mainossivutkin moniin tarkoituksiin. ps. Saattaa vaan olla, että ei löydy halvalla mitään isoa levytilaa, nyt kun äkkikseltään selailin. Ovh-hosting näyttää mainostavan 100 gigaa 6,15 euroa kuukaudessa.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Google driveä voi myös upgradea ihan kivaan hintaan. https://www.google.com/settings/storage/?hl=en
Vs: Kaikki kuvani nettiin Ainoa vaan, että Google yhtenäisti TOS:n ja mä en ainakaan vainoharhaisena luota tuohon niin paljon, että laittaisin kaikki kuvani täysikokoisina tuonne.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Joo guukkelin jätän minäkin. Joku kuva hotelli se pitää olla ettei tartte ite alkaa vääntää kaikkee.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Pitää pystyä tekemään silleen kansioiden alle alakansioita. Kymmenkunta peruskansiota joidenka alla on kymmenkunta ja niiden alla sitten kuvat. Ihan noista kuvatoimistoista saa hyvää mallia. Kopsaa vaikka niistä. Sitten hakusanoja sais pystyä laittamaan useita. Ja hakukone myös pitäisi toimia. Kuvat web koossa selattavissa käy hyvin. Copyright leimakin olisi hyvä juttu.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Toi Galleryn vääntäminen on oikeastaan aika helppoa hommaa kuitenkin, jos webhotelli pitää sisällään cpanelin. Asennus käy ihan parilla hiiren klikkauksella. Toki noita lisäosia pitää vähän säätää, joten voi olla liikaa vääntämistä. Saa kuitenkin aika paljon kaikenlaista tuohon laitettua, kuten juuri noita myyntisysteemejä ja vesileimoja ja... Mä tein pari vuotta sitten tuommoisen gallery systeemin yhden tanssikilpailun kuville, että sai galleriasta kerätä osotoskoriin haluamansa ja sitten ladata zip pakettina kuvat täysikokoisena koneelleen. Rahaa en viitsinyt liikuttaa, mutta samalla paketilla olisi ne saanut rahastettuakin.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Itse olen päätynyt Flickeriin. Maksaa muistaakseni joku parkymppiä vuodessa ja ainut rajoitus oli että yksittäinen kuvaa ei saa olla yli 20mb kokoinen. Juuri tsekkasin että aitaa itselläni olla siellä joku yli 30000 kuvaa. Ei saa kansioita, mutta setit ajaa melkein saman asian. Voi määritellä vähän ketkä näkee kuvat, ketkä voi ladata alkuperäiset. Eli periaatteessa voisi ladata sinne kaikki kuvansa niin että kaikki ovat privaatteja ja valikoida ja jakaa eri setit eri ihmisille. Mielestäni aika halpa suhteessa siihen että kapasiteetti on rajoittamaton.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Flicker ei kiinosta. Se ei ole mua varten. Mulla menee usein hermot siellä kuvia selaillessa. En tiedä miksi mutta jotenkin se on rasittava. Mulla on toi kuvat.fi ollut jonkun aikaa en vain muistanut. Nyt kokeilin sinne ladata hiukan kuvia. Oli jo muuttunut siitä kun silloin sinne latasin. Silloin kun liityin sinne se oli ilmaista. Nyt se on maksullista. Tuli sähköpostiin äskön että pääsis beta testaaukseen kun sitä nyt uudistetaan. Noh katsoin sitä mahdollisuutta niin olis pitänyt alkaa maksamaan. No en ollu kiinostunut. Mennään vielä ilmaisena sen aikaa kun voidaan. No ehkä toi kuvat.fi sivusto olisi maksullisenakin varsin hyvä. Silloin ei taida tulla niitä mainoksia. Ne on rasittavia. Pitänee tutkailla milloinka alan oikein tosissaan ladata niitä kuvia jonnekkin. Oma kuvapankki olis siitä sitten tulossa.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Flikkeriä ollaan uudistamassa eli saattaa muuttua intuitiivisemmaksi. samoin Flickr APIlle ollaan tehty monta eri vieweriä, kuten Flickriver. hallinnoit siis kuvasi normaalisti Flickrissä ja laitat setin esille toisella viewerillä. tullut vielä sellainen mieleen että (jos joskus viitsii/tarvii), niin hostaa mieluiten kuvat halvassa Flickerissä, ja säätää kotisivun halvimpaan nettihotelliin joissa ei paljoa levytilaa tarjolla. budjetti ratkaisu.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Omaan weppitilaan saa esimerkiksi wordpressiin kovasti paljon valokuvausteemoja. Paitsi että wordpressin mediakirjasto on ainakin itselle vähän ankea käyttää: ei ole sivustolle tullut paljon kuvia lisättyä, vaikka teema on muuten bling bling hieno ja kaikkee. Pikkuasiat on tärkeitä. Esimerkiksi 500px vs Flickr. Jos lataa vaikka 500 kuvaa, niin olisi kyllä kiva jos olisi jQueryä ym käytössä, että kuvia voi nimetä joutumatta klikkaamaan kuvaa useampaa kertaa eli voi nimetä kuvan samantien ilman että joutuu availemaan hitaita sivuja ja määrittelemään epäolennaisuuksia. Flickerissä on tosiaan se hyvä puoli myös, että noide apien kautta saa tehtyä helposti omia galleriavirityksiä ja toisaalta noita valmiita flickerin kuvien näyttäjiä on useita ja hyviä plugineita löytyy vaikka kuvien lataamiseen Lightroomista - 500px:n tämän hetkinen on niin kökkö että oksat pois.
Vs: Kaikki kuvani nettiin Moi. Minä päivitin betaan ja oon kyllä tyytyväinen kaikinpuolin. En ole mikään bitinhakkaajasnöra, joten tommonen esivalmisteltu softa on mun mieleen. Toki itse tekemällä saa todella komeaa jälkeä ja hienoja gallerioita aikaiseksi, sitä en kiistä. Mutta tämmöiselle tavikselle tää kuvat.fi on kyllä hintansa väärti. Kuvat ja videot saa mielestäni fiksusti omiin kansioihinsa yms. Asiakaspalvelu ja tuki toimii myöskin hyvin, äsken laitoin viestin johon sain vastauksen muutamassa minuutissa Suomeksi. Jos saa suositella, niin kandee maksaa se tila imo. Käy tsiigaamassa betaa
Vs: Kaikki kuvani nettiin Kandee maksaa, ehkä. Eivät vaan vielä ole vastanneet siihen kysymykseen "voiko sivustoa käyttää kuvien myymiseen?"
Vs: Kaikki kuvani nettiin Jaajuu että kuvia myymään. Noo siinä tapauksessa toi ei ehkä ole se edustavin vaihtoehto, vaikka ehkä yrityskäytössä olis luvallinenkin. Eikös kaikilla arwonsa tuntevilla valokuvaajilla ole hienot galleriat ja prameat kotisivut joista voi ne vedokset myydä.