Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Apua Olympus mju II: kanssa!

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana matokuvaaja, 9 Kesäkuu 2022.

ifolorille oon yleensä kehitettäväksi lähettänyt. En usko, että sinne pystyisi koko kameraa filmeineen lähettämään..Ehkä mun olisi parempi suoraan johonkn liikkeeseen koko helahoito toisaan lähettää, vaan en mitään hyvää paikkaa tähänkään tiedä:confused:

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 777
    748
    113
    Näillähän on ollut kamerahuoltoakin niin ehkä saisivat filmin ulos. Voisi kysyä ainakin.

Filminkehityspalvelut

Screenshot_20220610-190556_Samsung Internet.jpg

2. Mirrored

23 777
    748
    113
    Mutta ehkä joku foorumilainen voi myös auttaa mutta missähän potilas sijaitsee?

3. jaska26

jaska26 Active Member

374
    111
    43
    Totta on. Paremman pimeän puuttuessa kerran kokeilin. Kylpyhuone, valot pois ja pyyhe kynnykselle oven alta pilkottavaa valoa peittämään. Pimeältä näytti. Latasin kahteen 135-kasettiin 400 herkkyyden mustavalkoista (TriX). Kun oli valmista, huomasin, että tihkuuhan sitä valoa oven raosta muualtakin kuin kynnyksestä, jonka olin tukkinut. Kyllä niistä kuvia tuli, mutta sen verran valoa oli filmi kasetteja ladatessa saanut, ettei niin himmeillä kuvilla mitään virkaa ollut.

4. Mirrored

23 777
    748
    113
    Näinpä näin. Filmi kerää valoa. Kuutamolla valotusaika voi olla vain sekunteja maisemakuvaan. Oikein yöllä ilman kuuta sitten jopa tunteja. Mutta filmi roikkumassa vapaana eikä tiukalla rullalla on kyllä otollinen hunnuttumaan.

Itse olen ollut aina niin tarkka että pimiövessatkin on ollut tarpeeksi pimeitä. Kymmenen minuutin testi on aika hyvä, silmä herkistyy.

5. keegan

keegan Well-Known Member

8 413
    1 378
    113
    Näin juuri.

6. Kiitos kaikille vastauksista! Pääsinkin kipaisemaan valokuvausliikkeeseen ja filmi saatiin nopsaan kamerasta irti. Oli tosiaan jumittunut kameraaan, mutta itse kamera ei ollutkaan onneksi rikki! Pienellä siis lopulta selvittiin ja nyt on filmit menossa kehitykseen:)

Mirrored tykkää tästä.
  7. papetsu

papetsu Active Member

293
    148
    43
    Mikä filmi oli kyseessä, merkki ja malli kiinnostaisi. Fomapan 400 on herkkä tekemään juuri tuon, että katkeaa kesken takaisin kelauksen tai irtoaa muuten vain rullasta.

8. Mirrored

23 777
    748
    113
    Jokin C-41 ainakin voisi olettaa kun Ifolor kehittäjänä mainittu.

Muuten en huomannut katkeamista tai irtoamista puolalta mainitun?

Olisihan se kiva tietää mistä häiriö johtui. Ei ottanut enää kuvaa eikä takaisinkelauskaan kai toiminut. Ja nyt sanottiin filmin olleen jumittunut kameraan. Mahtoiko olla kuitenkin filmi kelautunut valotettujen kuvien osalta takaisin kasettiin ja pysähtynyt niin että pää jäi kameran ottopuolalle?

Viimeksi muokattu: 13 Kesäkuu 2022
  9. Linssit

Linssit

1
    0
    1