Osui silmiini tämän päivän lehdessä: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! | Viihde | Iltalehti.fi Nooh kukas tunnustaa?
Varokaa nettuhuijareita mallitytöt? /asiassa on kaksi puolta Lainauksen lainaus. ""- Tyypillinen huijaus on myös se, että kuvaaja tekee tytölle ilmaisen mallikansion, mutta haluaa sitä vastaan kuvat ilmaiseksi kuvapankkiinsa. Hän voi myydä tytön kuvia mainoskuviksi ilman, että tytöltä on kysytty siiten lupaa tai hänelle on maksettu korvausta." Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! | Viihde | Iltalehti.fi "" Avaan keskustelun mielestäni mielenkiintoisesta aiheesta lainaten lainausta Tavalla hyvin kaksi piipuinen juttu sillä jos kuvaaja laskuttaisi normaalisti mallikansion kuvaamisesta, niin summa menisi huomattavasti yli sen korvauksen mitä malli saa toimistosta vastaavasta kuvauksesta? No itselläni ei ole tuoaisia ongelmia sillä kuvatoimistoni vaatii kirjallisen sopimuksen model release kuvista ja itse maksan sovitun prosentin myynistä. Mutta tosiaan monenlaista huijariakin on liikeellä?
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! [/QUOTE] Kuka hitto jaksaisi nuoria tyttöjä kuvata jollei omaisi niihin jotain, vähintäänkin esteettistä mielenkiintoa? Sinänsä on toki huijausta kuvata likkoja ilmaiseksi, näitä hyväksikäytettyjä kuvaajia on jo liikaa...
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! Mäpäs testasin tota yhdistämistä, hehehee. Eli toi Jarin ketjun aloitusviesti löytyy toisena viestinä tästä ketjusta.
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! Ja jos sitten harrastetaan pientä lähdekritiikkiä...... jutun esille ottanut henkilöhän on nettimallitoimiston johtaja, joka ansaitsee leipänsä kyseisten mallityttöjen markkinoinnilla, kuvausjärjestelyillä jne. "Älkää menkö muualle huijattavaksi, tulkaa meille, me teemme sen edullisemmin" ?
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! Näin se homma pelaa, kaikki kusettaa, joku vaan eri muodossa.
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! No, taitaa alalta löytyä asiallistakin työntekoa ja palvelutuotantoa, siis valokuvaajien osalta. Mallikansiokuvaus sitten toisaala aika usein katsotaan 'helpoksi' rahastusmahdollisuudeksi, jossa roiskitaan sarjassa välttäviä kuvia koulukuvauksen tyyliin. Erityisen esillä tarjonnassa ovat muutamat 'ammattilaiset', joilta ei kukaan sen vaativampia duuneja erehtyisi tilaamaankaan. Näiden leipää sitten ilmaisia kuvauksia tarjoavat harrastajat syövät aika pahasti - kuka maksaa kuvista, jos parempia saa ilmaiseksikin? Namusedillä pelottelu voi olla tehokastakin markkinointia. Omaa duunia kehumalla se ei niinkään onnistu - kokematonkin silmä näkee, ettei siinä ole mitään kehuttavaa
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! ...mutta mitä useampi pissis oivaltaa koko alan mädän luonteen, sitä parempi.
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! en tiedä onko offtopic, mutta kerron kuitenkin.. Minua on kerran lähestytty netin kautta että olisin tullut malliksi. Kyseinen ihminen oli eräästä foorumista löytänyt pari oma kuvaani ja esittäytyi minulle sähköpostin välityksellä ammattivalokuvaajaksi. Pyysi, että tulisin hänelle muutamaan valokuvaan malliksi. Outoa oli tässä se, että jouduin oikein tivaamaan minkälaisista kuvista oli kyse. Myöhemmin vasta hän suostui kertomaan, että hän haluaisi ottaa minusta ROHKEITA kuvia.. Mies kauheasti harmitteli kun en lähtenytkään mukaan! että tälläisiäkin on liikkeellä..
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! Joo noita on (pervoja) liikkeellä ja monilla varmaan muuten vastakkaisen sukupuolen normaali lähestyminen on vaikeaa joten... Mutta itse aiheesta tosiaan sen verran että on toki noita kuvatoimisto kuvaajiakin liikeellä ja jos on kyse halpis toimistokuvaajasta, niin pahimilaan malista on on satoja kuvia dollarin kappale nettilässä myynissä, saattaa kyllä vaikutaa mallin möyhempään markkina arvoon? Asia on kuitenkin monimutkaisempi sillä luulisi että mallikansion kuvaamisesta oikea ammatilainen ottaisi lähtien 400e ja aika moni mallin alkua antaisi kuvata itseään päivän 50-150e?
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! Tossa Iltalehden jutussa oli kyllä pukki kaalimaan vartijana. Unohtui mainita, että mallitoimisto nyhtää rahaa välistä, kun aloitteleva hupakko menee sopimuskuvaajalle kuvattavaksi. Kait ne jotakin aloitusmaksuakin maksaa "tallipaikasta". Lisäksi olen kuullut tarinoista, että mallialun toimittamia mallikansiokuvia on haluttu käyttää kaupallisissa tarkoituksissa ilman korvausta sen paremmin mallille kuin kuvien kuvaajallekaan. Olisi siinä voinut mainita, että weppimallitoimistoissa parhaiten tienaa mallitoimiston omistaja eikä unelmoivat pikkulikat. Rehellistä myynnineditämistä Hakalalta -voi kiesus
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! Juu, itsekin olen kuullut toista sukupuolta kuvaavista. Aika kuvaavaa.
Vs: Varokaa nettihuijareita, mallitytöt! toi mies ei oo antanu mun kuvata itteensä.. mitähän se oikein kuvittelee..