Vs: Maisema maavedeltä Kompositio on komea. Sitten pari asiaa foorumilla viimeaikoina käsiteltyihin teemoihin liittyen: a) Ikävästi on palanut pilvi puhki oikealla ylhäällä b) Täytyy olla tarkkana, ettei vauhti noin laakealla tiellä karkaa rikesakkojen puolelle
Vs: Maisema maavedeltä a) Minusta tuo puhkipalaminen oli pinnalla, kun digi teki tuloaan, muttei kai enää? - mulle on ihan sama, onko joku kuva puhkipalanut vai ei. Kyllä kuvassa pääsääntöisesti on hyvä olla musta ja valkoinen piste. b) On aika heikkoa, jos aakeus tai maisema yleensäkään tai alamäki yllyttää/on syynä siihen, että ajaa ylinopeutta. T Jukka
Vs: Maisema maavedeltä Ai tämä oli kuvan nimen mukaisesti vain maisema. Pako piste menee kait ojaan ja muutenkin kuva on ojan puolelta. Maisemana ei minulle herätä mitään. Pilvet näyttää käsitellyiltä tai sitten on sateen uhkaa. Koluarvosanoin 6.
Vs: Maisema maavedeltä Tässä puhuisin valkoisesta alueesta, en pisteestä. Mutta varsinainen ongelma ei tietenkään ole valkoisuus vaan sen reuna joka nyt (kuvankäsittelyn avittamana?) on murtunut jyrkäksi.
Vs: Maisema maavedeltä Eihän tuolla mitää *valkoista aluetta* ole. Toki kompositiota tukisi heikurat kaikissa nurkissa, mutta aina noita pilviä ei saa just asteltua halutulla tavalla. Syvyysvaikutelmahan on aika hyvä näinkin, mutta jäin pohtimaan, pitäisikö etualalla olla jotain; vaikkapa leskenlehti tai voikukka.
Vs: Maisema maavedeltä Veera liftaamassa... No, jätetään taide Jukelle. Mutta, pohdiskelin sitäkin, että olisiko hiukan ylempää saanut perspektiivin vielä paremmin haltuun? - Kukas muuten olikaan se kuvaaja, joka kanniskeli korkeita tikapuita pitkin soita ja metsiä?
Vs: Maisema maavedeltä En tiiä, mutta kyllä mä pidän tästä, jotenkin vain tuon tien jatkuminen kiehtoo ja nuo pilvet, ja se että jotenkin tien toinen reuna on keskellä kuvaa, mutta ei silti tunnu siltä.