Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Apua filmikameran hankkijalle?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Vao, 18 Helmikuu 2008.

1. jr45

jr45

21
    0
    0
    Vs: Apua filmikameran hankkijalle?

Mitä vikaa Canon AT-1 Josvaan löytyy kohtuu hinnalla ostaisin itsekin

2. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Kyllä mulla on MR-kameran takuu toiminut. Jopa tilanteessa, jossa lopulta ei ollut mitään vikaa edes.
    Eli ostin sieltä taannoin (2004 taisi olla) Zenzanon PS 4/40mm laajakulman 6x6-kameraan ja hätkähdin heikkoa reunapiirtoa.

Linssiä kuitenkin on kehuttu nettimittauksissa, esim. tuolla on saanut hyvät arvosanat.

No olin ihmeissäni, kyselin silloisesta valokuva.netistä neuvoja ja tietoja, että kuinka tuollaisen pitäisi piirtää. Lopulta tein testivalokuvia, vein sitten MR-kameran kustannuksella Optotekin kautta fototeknisille, jossa avasivat ja vähän säätivät jotakin.

Linssi tuli takaisin, ja reunapiirto oli yhä samanlaista... Joten palautin linssin. Ei ollut mitään ongelmia.

(myöhemmin ostin Ebayn kautta jenkeistä uudemman ja ulkoisesti parempikuntoisen yksilön ja huomasin, että ihan samanlainen se reunapiirto on. Liekö sitten tosiaan niin, että nurkkia on vaikea saada teräviksi noin laajakulmaisessa keskikoon optiikassa?)

3. Vs: Apua filmikameran hankkijalle?

minusta kin hyvä valinta en tiedä oikeaa hintaa tosin minäkään ok peli parempi kuin AE-1 ei vikaa siinä

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Aika yleisesti peilikoneiston vikoja;  vinkuu ja lakkaa toimimasta :)

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Minulla on Nikon FE 70-luvun lopulta. Mielestäni se on hieno ja hyvin toimiva kamera! Ihmeissäni olen katsellut kun moisia myydään esim iibeissä muutamalla kympillä. Kotimaan markkinoilla FE ei taida olla kamalan yleinen runko? FM on yleisempi.

Ellei keräily-Leicoja sorru ostamaan, niin käytetyissä filmikameroissa on aina hyvä hinta/laatu -suhde. Optiikaksi valitsisin jotain semmoista jota voi käyttää digitouhuissakin edes käsitarkenteisena. Zoomeja en ole filmitouhuun kaivannut kun niitä tuputetaan digeihin ihan liiaksi asti.

6. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Mitä niitä filmikameravarusteita digisopivuuden tai digimuotien perusteella valitsemaan?

7. zenig

zenig Member

997
    0
    16

jos kuvaa molemmilla? Mun kaikki kolme Nikon-objektiivia käy D50:n ja vaikka vanhemman manuaalinikonin eteen, no problemo.

itseasiassa ollu hakusessa joku FM tai FE, jos löytäis halvalla. Vois myydä F90x:n sit pois, tosin kiva kamera sekin on.