Mahtaisiko kukaan osata neuvoa minua taas ,kun on kertynyt näköjään ulkoiselle kovalevylle tuplia tai joissain tapauksissa vieläkin useampi sama valokuva,jotka sain aikaan kun käytin Lightroomia. Nyt ne pitäisi saada jotenkin poistettua eräajona mieluummin.Koneeni on Mac ,ja olen yrittänyt jo puolenkymmentä ohjelmaa,mutta ne kaikki tilttaa ennen loppuun pääsyä. t Pekka
Vs: Duplikaatit Pois kovalevyltä (On vaikea kuvitella, että kukaan ehdottaisi mitään ratkaisua, jossa ei käytettäisi jotain ohjelmaa, joten olisi kenties järkevää kertoa mitä ohjelmia olet jo kokeillut...)
Vs: Duplikaatit Pois kovalevyltä Etsin ja postin onnistuneesti duplikaatit Gemini Duplicate Finderillä. Mac app storesta löytyy, maksaa jonkinverran.
Vs: Duplikaatit Pois kovalevyltä Kuten mvuori ja massee edellä toteaa, niin erillinen ohjelma lienee kätevin - Mac-maailmaa en tunne tarkemmin. Toinen ehdotus: miten olisi PC-maailmasta tuttu CCleaner. Toimii myös Mac'illa, so. ilmainen, suht yleisesti käytetty, löytää duplikaatit ja saat itse päättää mitä poistetaan. Lightroomiin on saatavana liitännäinen joka tekee samaa (muistaakseni se oli maksullinen(?)). CCleanerin voi imuroida esim. täältä http://ccleaner.en.softonic.com/mac; huom. mainoksia tulee.
Vs: Duplikaatit Pois kovalevyltä Itse olen poistanut duplikaatteja haluamistani hakemistoista Etsi toiminnolla, eli *.jpg ja lajittelee nimen mukaan, niin duplikaatit nousee esille ja on vielä helppo katsoa kumman haluaa säästää.. Toki hidasta, mutta ei maksa kuin aikaa ja voi olla, että tulee tuhottua oikeat versiot..