Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Antiikkiliike (kuva lisätty)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana juhaa, 9 Marraskuu 2012.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Kruunuhaka, Helsinki

2. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38
    Vs: Antiikkiliike

Rehevä valikoima, panoraama sopii hyvin.

3. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
    Vs: Antiikkiliike

Näistähän keskusteltiin.

Hieno o/

4. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Levykauppa

Kiitos kommenteista! Tässä toinen. "Levykauppa" Viiskulma, Helsinki

5. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38
    Vs: Antiikkiliike (kuva lisätty)

Tykkäys molemmille.

6. markku55

markku55 Active Member

Tuota noin, panoraamalla ei oikein kuvakulmien vaihteluita ole, eli mikä näissä on sitä kuvaajan persoonaa, onko lainkaan???

7. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

No hohhoijaa. Mikä sun pointti oikeen on kun tunnut vaan kitisevän ympäri foorumia?

8. Vs: Antiikkiliike (kuva lisätty)

Laitas Markku välillä omia ottamisia kuvia näytille, äläkä negatiivisena arvostele kaikkea..(sanallinen arkkusi on jo selvillä, entäs kuvasi, onko katteita arvostella muita?)
    Näin perjantaina kannattaisi ajatella positiivisesti ja ottaa pari olvia?

9. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Toinen kans oikeinkin toimiva. ( widelux ? )

Jatkoja odotellessa... sarja näistä.

10. markku55

markku55 Active Member

No hohhoijaa, pitäiskö aina olla sitä mieltä, että kuvat on ok???
    Olen monien kuvien osalta ollut jopa erittäin positiivinen, ja yleensä noteeraan kuvia vain  jos minulla on niihin jotain "annettavaa".
    Jos kuva on vain pläjäys ilman mitään sanomaa johon kuvaaja on voinut vaikuttaa, niin se ei ole mielestäni edes arvostelun arvoinen. Laajakulmakuva täydestä antiikkiliikkeestä ei mielestäni koskaan voi olla hyvä kuva, sitä vastoin harkittu yksityiskohta liikkeestä voisi sitä olla. Sorry, mutta näin se vaan menee, kuvaajan arvo ei voi olla kameran toiminnoissa vaan omassa näkemyksessä.

11. markku55

markku55 Active Member

Onko siis niin, että arvosteluja voi anta vain jos esittää omia kuvia arvosteltavaksi?
    Ompa rajoittunut käsitys elävästä elämästä, oletko koskaan kuullut esim. erilaisista kulttuuri arvostelijoista jotka eivät osaa mitenkään tehdä itse taidetta mitä arvostelevat, ovatko he väärällä asialla, pilaavat jopa joskus hyvän nuoren taiteilijan mahikset pärjätä omalla taiteellaan.
    Minun  ambitiot on jossain ihan muussa, enkä mitenkään pyri mollaamaan väärin perustein  vastoin omia tuntemuksiani kenenkään kuvia, sorry jos olen astunut jonkun "väärän" henkilön varpaille, mutta en myöskään lupaa etten toistaisi virhettäni jatkossa;-))
    Jos oikein sitkeästi toivotte, niin uskon, että lähitulevaisuudessa saatte vielä haukkua meikäläisenkin kuvia:D

12. Vs: Antiikkiliike (kuva lisätty)

Onko muita paikkoja/tilanteita, joissa laajakulmaobjektiivilla ei voi koskaan saada hyvää kuvaa?

13. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    "Play it again Sam"

No vintagevaate-kauppa ainakin on semmoinen."Play it again Sam" Kruunuvuori, Helsinki

14. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Kiitos... hyvää jatkoa odotellen.

o/

15. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Hienojahan nämä!

16. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Ei kaikista kuvista pitää tarvitse, eikä kommenttini siihen liittynytkään. Jos et ymmärrä panoraamaformaattia (tai vaikka liike-epäterävyyden käyttämistä tehokeinona kuten osoitit ppotkan ketjussa jokin aika sitten) niin eikö silloin ole helpompaa vain olla kommentoimatta sellaisia kuvia? Panoraamaformaatti ei ole mikään kameran toiminto vaan nimenomaan kuvaajan valinta tallentaa näkymä vähän eri muodossa.
    Toki antiikkikaupassa voi ottaa kuvan yksittäisestä kynttilänjalastakin, mutta minun mielestäni juhaan valinta kuvata laaja näkymä täydestä liikkeestä, tuo paljon paremmin esille otsikon aiheen ja tekee kuvasta varsin mielenkiintoisen tuoden kuvaan loistavasti tuollaisten liikkeiden tunnelman. Toisin kuin annoit kommenteissasi ymmärtää, kuvaajan valinta osoittaa, että siellä kameran takana on sitä luovuutta, näkemystä ja rohkeutta poiketa tavanomaisimmista valinnoista.

Ei muuta kuin kokeilemaan panoraamaformaattia itsekin niin huomaat, että se on muutakin kuin "kameran toiminto".

17. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 652
    579
    113
    Vs: "Play it again Sam"

:D 
    Hienoja, varsinkin viimeinen

18. markku55

markku55 Active Member

Näinhän asia varmaan sitten on, olen todella pahoillani, etten ymmärtänyt noiden panorointikuvien arvoa, oisko mahiksia, että jätätte minut nyt rauhaan, kun olen tunnustanut kykenemättömyyteni ymmärtämään näiden hienojen laajakulmakuvien arvoa.
    Oon mä vaan surkea:((

19. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Gyl mää tykkään, vaikken mitään kuvaamisesta ymmärräkään. Perustan intuitioni? ensivaikutelmaan vaan.

20. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Olisikohan tässä nyt NIIN, että kuvissa on myös muuta kuin pelkkä panokuva. Omistaja, kauppias.... HENKILÖkuva samassa ?

Hieno avaus orastavalle setille.