Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Anna-maria

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana okkokamu, 5 Tammikuu 2006.

Muotokuva

1. Hieno kuva. Kivat pestyt sävyt, mutta outo harmaatasapaino.
    Hirveän sympaattinen tunnelma. Hyvin käytetty laajakulma. Se taas siitä potrettimm-höpinästä mitä saa aina kuulla ..varmaan hautaani saakka.

2. Anonymous

Anonymous Guest

Niin aika menee ja kukan varretkin kuivuvat.
    Aistin symboliikkaa.
    Koskettava kuva.
    Mielestäni haaleat sävyt on taa tunnelmaa kuvaan.

3. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
    Sommittelu hyvä, symboliikkaa riittää... kait. Mutta se kontrasti. Kuva näytää todella harmaalta, ellei sen ole tarkoitus olla just niin ?

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Symboliikkaa? Ihan kuin se olisi hyvä asia, jos sitä on...

Tässähän on energinen, skarppi ihminen. Kuihtumisen symboliikka on tarpeetonta eikä tue kuvan muita viestejä. Jos se on tahallista, se on virhe. Jos taas kuihtuminen vihjaa puutteelliseen elämänhallintaan - ei edes kuolleita kukkia siivota - sekään ei sovi kuvaan.

Jäljelle jää siis paha ristiriita sen suhteen, mitä kuva yrittää kertoa.

Esteettisesti kuva on onnistunut.

5. Itse näen tässä tilanteen jossa ollaan käymässä mökillä pikaisesti talvikauden aikana. Minulle tässä ei ole mitään muuta kuin energisyyttä. Se että kesän kukat ovat kuihtuneet, ei ole tilanteessa varmaankaan edes lausetta heruttanut. Voisin kuvitella että ei tässä joudeta edes kahveja keittää, näin käymäseltään. Katsotaan vain ettei ole varkaita käynyt ja jatketaan rantaan katsomaan missä hantissa vene on. En siis löytänyt moisia symboleja kuin väkisin vinkistä hakemalla, mutta kuvanlukutaidoissani onkin hiomista.

6. Minusta tämä on erittäin kaunis. Jopa tuo harmaus minkä tyrmäisin 99,9 % kuvissa sopii tähän. Mummolamainen ympäristö - mulle tuli mieleen että on vaikka käyty pikaisesti synnyinkodissa, jossa ei enää asuta vakituisesti.
    Itekin tämän ikäisenä hyväksyn kuihtuneiden lehtien ja kypsemmän naisen rinnastamisen symboliikan, tämähän voisi olla vaikka tasasynttärikuva. Ihana muisto ainakin.