Löysin tälläsen kopin tänäiltana Eteläpohjanmaan metsästä. Kommentteja saa laittaa. Kuvasin pimeässä canon A95 kameralla ja just kun aloin tekemään oikeita säätöjä eli manuaalilla lisää aikaa ym ym niin patterit sano tilt. No onneksi sain myös kopin kuvattu myös dialle joten katotaan sitten tuliko siitä parempi. Eli tää on auto asenolla otettu ja elementsillä autoa annettu myös.
Vs: Puhelu sinulle....tulossa... Ai minäkun ensin luulin että Sofiankadun koppiin oli tullut jouluvalaistus, mutta eihän tuo ole edes samanmuotoinen kuin ko koppi. Onko tämä joku Lontoon tuliainen?
Vs: Puhelu sinulle....tulossa... Huomaan monasti ihailevani jotakin maisemasta poikkeavaa ja mietin miten siitä saisi valokuvan. Kohde ilman muuta on valotettava mahdollismman halutusti -kuten tässä- mutta olisi myös onnistuttava tuomaan esiin asiaa tuntemattomalle katsojalle se, mikä nosti yksittäisen esineen tai asian esille peltihallien ja elementtitalojen persoonallisesta kauneudesta. Kerrottava..... kuvassa. Tämän kuvan puutteet ovat jälkimmäisessä aika lailla -sanoo hän.
Vs: Puhelu sinulle....tulossa... Juhaa, olen samaa mieltä kannasi. En keksinyt siinä kohtaa mitenkä saisin otettua kuvan jossa koppi näkyis siinä maisemassa missä se on. Silloin valo oli liian pimeää siihen. Joten tein ratkasun jossa otain vain kopin. Mä luulen että joudun palaamaan tälle kopille vielä...josko tulis puhelu vaikka. Ja yritän ottaa sitten toisenlaisen kuvan ja yrittäisin saada kopin punaisuuttakin mukaan kuvaan. Yritetään. Ja sitten nää vehkeetkin kun aina temppuilee silloin kun ei pitäis. No laitan tähän vielä kuvan alkuperäisenä josta näemme mitä elementsilläkin voidaan saada aikaseksi osaamattomien käsissä. Jossakin määrin tämä alkuperäinen on kivempi. Mutta se ei kerro niin paljon kun tämä muokattu. Eli olen hiukan suoristanut kuvaa "pimeässä ja kylmässä jalustakin vinossa himskutti" ja pienentänyt tähän kokoon ja trämän jälkeen save for web komennolla pakannut.
Vs: Puhelu sinulle....tulossa... Tätä olen käynyt katsomassa jo monta kertaa, mutten ole oikein keksinyt mitään sanottavaa, vaikka siitä pidänkin. Mustavalkoisuudestaan se mielestäni hehkuu lämpöä ja positiivisuutta, pidin tuosta ensimmäisessä kuvassa näkyvästä lumestakin - antoi sellaisen tunteen että ulkona on kylmä, mutta sisällä on kiva olla. Minulle tuli tästä hyvä mieli, ja haluaisin nähdä tämän printtinä.
Vs: Puhelu sinulle....tulossa... kaikista kuvista ei vain tarvi olla kommentoitavaa.. tää on kiva ja palaan tähän.. riittää
Vs: Puhelu sinulle....tulossa... Just, just. Ei ole printtiä ainakaan vielä. Mä odotan vielä kun loppuviikosta pitäis tulla diafilkkakin kehityksestä. Mitä siellä on tästä aiheesta. jus_si Ei tartte kaikkia kommentoida, juu. Mutta minusta jos ei kukaan kommentoi viikkoon on huono juttu. Mehän olemme täällä foorumilla yhdessä eikä kukaan yksin. Mä olen ainakin hiukan yrittänyt kommentoida sellasia kuvia jotka ei muuten kommentteja saa. Sitten on kyllä uskaltanut muutkin jotain sanoa.
Vs: Puhelu sinulle....tulossa... Tottahan tuo on.. monesti porukka on hiljaa ja yhden avauksen jälkeen kommentteja tulee useampia. Mä todella palasin tähän kuvaa moneen otteeseen ja pidin siitä koko ajan enemmän. Silti oli harvinaisen vaikea löytää, mitään erityistä kommentoitavaa siitä..