Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ammattivalokuvauksen tila 2010 syksy?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 24 Syyskuu 2010.

Vs: Ammattivalokuvauksen tila 2010 syksy?

Vai kaivertaako Jarisetää nyt kummiskin hieman alitajunnassa teidän kahdenkeskinen vedonlyönti ?

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Ei se enään juuri kaiverran:D
    Tämä uutinen jonka siis kuulin niihin aikoihin, vaikutti siihen että jätin sen väliin.
    Minkä tahansa muunkin valokuvas sektorilla vaikuttavan yrityksen lopettamis uutinen, olisi varmaankin saanut vastaavan aloituksen.

No itse aiheesta vielä, en oikein ymmärrä miksi kovasti valitetaan videokuvaamista, yleisesti yritysmailmassa sopeudutaan tilanteisiin, jolloin jyvät eroittuu akanoista.
    Olihan digikin määrätynlainen vedenjakaja?

Tietysti on ongelmallista yksittäisen valokuvaajan, aloittaa videokuvauksen opettelu, mutta uudelleen koulutauttuminen on ihan normaalia työelämässä, ja voi hyvin kuvitella että valokuvaus taustalla olisi helpompi tuo omaksua, kuin ihan pystymetsästä.

Yrityksellä, joka ostaa osaamista työvoiman muodossa, tuon hankkiminen on todella yksinkertaista, palkataan osaaja.

Koska asiakaskunta on hyvin pitkälle sama, niin siinä vaan sopeudutaan muutuviin markkinoihin, tämä on ihan normaalia yritystoiminnassa.

Ensin tehdään tietokoneita ja kun niiden markkinoilla ei pystytä kilpailemaan, niin sitten koitetaan kännyköitä, tuolloin oli jo varmastikkin osa osaamisesta valmiina ja loput rekryoitiin?

Tässä tarinassa hupaisaa on se että oli tarvetta tulla julkisuuteen selittelemään, ja sitten väitetään henkilökohtaista kosto meininkiä jos siitä keskustellan.

2. Vs: Ammattivalokuvauksen tila 2010 syksy?

Jari Siren, ihmettelen tosiaan miksi sinä jatkat ja jatkat tätä?

Potkastudiosin lopettamisesta kirjoitin OMAAN BLOGIINI, toistan OMAAN BLOGIINI, koska se tuntui olevan ihmisiä kiinnostava asia. Minnekään muualle en ole käynnistänyt aiheesta keskustelua. Potkastudiosin lopettaminen kiinnosti mediaakin sen verran, että minua haastateltiin muutamaankin paikkaan aiheesta.

Olen kirjoittanut tässäkin ketjussa, että Potkastudiosin toimintamalli oli tullut tiensä päähän. Kyllä. Entä sitten? Tiesin sen, tein ja teetin (15.000+ €) analyysit muutostarpeesta ja päätin sen mukaan mitä teen. Kaikki tämä on normaalia yritystoimintaa kaikkien muiden kuin sinun mielestä, koska sinä haet koko ajan VIKAA muista ihmisistä. Ei ihmisissä ole vikaa, elämä vain on. Potkastudiosin toiminta ajettiin alas niin, että henkilökunta, verottaja, yhteistyökumppanit, kaikki saivat sen mitä heille kuuluu ja vielä jäi jotain ylikin. Potkastudios Oy tullaan ilmoittamaan osakeyhtiönlaissa oy:n purkamisessa vaadittavaan selvitystilaan ensi vuoden alussa. Kaikki hoidetaan tiptop. Voisitko siis ystävällisesti lopettaa?

Työ on työ, firma on firma ja elämä on elämä. Minä päätän itse missä suhteessa niitä haluan.

Ystävällisin terveisin
    Pekka Potka

PS. Osallistuisin mielelläni vaikka täälläkin keskusteluun ammattivalokuvauksen tulevaisuudesta ja suunnasta. Se asia kiinnostaa minua edelleen ja uskon, että minulla on annettavaakin nuorille kuvaajille, koska toimin kuitenkin edelleen myös sen asian parissa. Toivoisin siis keskustelun pysyvän asiassa eikä henkilöissä.

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Samaa toivon minäkin. En tiedä onko Jarilla tai jollain muulla jotain vanhoja kaunoja kaivettavaksi, mutta tässä tilanteessa toivoisin että turhanpäiväinen vittuilun puolelle menevä asioiden ruotiminen jätetään vähemmälle ja keskitytään itse aiheeseen. Jos on jotain henkilökohtaisia kaunoja, niin hoitakaa nuo vaikka kasvotusten, tai jättäkää asia sikseen.