Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea?

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Henna, 12 Elokuu 2008.

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea?

Bowens ja Hensel taisivat olla samaa tavaraa johonkin asti, nyttemmin kait erottuneet.

2. Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea?

Noi oli cy-600k mallistoa. Takuussahan nuokin vaihdettiin ja pari kuukautta kesti uusien tuleminen. Postimaksun (tai oikeammin jonkun nimikkeeltään korjausmaksun)  joutui suorittamaan. Huonolla saksalla ymmärsin, että alle 6 kk vanhat korjataan ilmaiseksi. Itse jahkailin lähettämisen kanssa liian kauan.
    Ehkäpä noi voisi mennä jossain harrastejutussa, missä kuvataan vaan silloin tällöin. Luotettaviksi en noita nimittäisi.

Walserilla on kyllä myynnissä hyvät ja edulliset jalustat ja softboxit. Elektroniikkaosasto on sitten mitä on.

3. Henna

Henna

510
    0
    0

ot. Mutta näin kerran yhden dokumentin suomalaisesta valokuvaajasta, kys, ohjelman aikana hän oli keikalla rock staraa kuvaamassa kahvilassa, mukana oli valovälkyllä ja iiiisolla softilla, tuli muuten tosi makeita kuvia.. Tämä tuli mieleen koska usein olen nähnyt että tälläisiä keikkoja kuvataan jopa pelkästää salamalla, siis ei orjalla ja sateenvarjo viritelmällä.

4. Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea?

Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Vehkeet ovat jo ulkoiselta olemukseltaankin juuri sitä, mitä tuohon hintaan voi odottaa. Mutta harrastuskäytössä siis kestänevät hienosti. Ainakin minulla. Ja laatu vastaa hyvin pitkälle sitä, mitä muidenkin valmistajien "hinnat alkaen" -laitteissa on.

Softarit ovatkin sitten aivan toista maata, tukevia ja hyvin tehtyjä.

5. Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea?

Kyllä mä olen pari kertaa virittänyt melkein täyden studion tuollaisen haastattelukuvan ottamiseksi. Se on pitkälti kiinni siitä, mitä ollaan hakemassa ja millainen on kuvauksen budjetti. Normi haastattelukuvaustaksoilla ei paljoa viitsi vääntää tai ei oikein ole aikaakaan, pari käsisalamaa riittänee. Toinen johonkin hyllylle ja toinen johdonpäässä käteen, joskus ihan kamerassa kiinnikin.

6. Henna

Henna

510
    0
    0

Eli useampi esim canonin 580kymppinenkö orjana, vai jotain muita räpsyjä?

7. kb

kb

2 235
    0
    0

Kuvaustilannekin totta kai vaikuttaa. Edes mitään heijastinvarjoja ei viitsi ottaa esim. täydehköön baariin mukaan (oli nyt sattumalta tuommoinen keikka vähän aikaa sitten). Ja joskushan se kovakin valo toimii. Itse siis yhden 580EX tuikun + langattoman lähettimen (se canonin pska) kanssa liikkeessä.

8. Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea?

Niin siis kyllä kahdella valolla pitää pärjätä. Mulla on yleensä 580 orjana jossain sivummalla ja 430 (vaimikäsenytoli)  sellaisen puolimetrisen johdon päässä edestä niin, ettei se ole ihan kiinni kamerassa.