Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? No meinasin lähinnä ihan jotain itselle selväksi tehtyä syytä, kuten esim. että selataan PBasesta molemmilla linsseillä otettuja kuvia ja päätetään että toisessa on parempi bökéh. Ja jos joku kuva ei tue tätä ajatusta, niin vika on kuvaajassa. Tää on tominu mulla oikein hyvin, ei nyt ihan bokehin osalta, mutta siis vastaavat jutut, kun on tarttenu jotain perustella ittellensä. ...ai niin se signature... Pitää varmaan pistää toi CV:hen.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Joo, tota on tullut harrastettua. Kyllä se oma päätös alkaa tuntua oikein hyvältä myös, kun riittävästi kaivaa oikeita mielipiteitä netistä ja sopivasti filtraa omasta mielestä huonot pois.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? "Halvemmalla" ja "kunnon" ovat suhteellisia käsitteitä. Esimerkiksi Saksalainen Foto-Walser (ja Walimex - Shop ja Mediaresort - Fachhandel - Shop für walimex pro mantona Multiblitz u.) myy varsin edukkaasti vähintäänkin mukiinmeneviä välkkyjä.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? No suhteiden asettamiseksi. Tilasin pari vuotta sitten Walserilta kolme walimex-välähdysvehjettä. Niistä yksi ei toiminut lainkaan, yksi toimi aina hetkittäisesti ja yksi syttyi palamaan ilmiliekeissä kesken kuvauksen. Olisihan tuo hienoa showta asiakkaalle, mutta tuskin edistää liiketoimintaa.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Studioon: EOS 5D, tai käytetty 1DsmkII EF24-105 4L IS FX paketti x2 (=4 tuikkua, 3 oikeastaan lähes minimi) Noilla menet pitkälle, mikäli studiovalon käyttö on ainoastaan sähköllisissä sisätiloissa. Jos otat vaikkapa ulkopotrettia jne. niin toi Elinchromen Ranger vois olla kova sana ja siihen sisäkäyttöön täyteeksi 1kpl FX:iä. Noi akkugenikset toimii studiossa aivan normityyliin, eli siihen voi normaalin monosalaman liittää kaveriksi, vaikkapa Skyportilla. Pakettien jalustat... katso studiotarvikkeelta tukevampaa kamaa, noi pakettien jalustat on aika rimpuloita. Halvin vakuutus välähdyspäällesi. Tosin toi 4k€ budjetti ei taida päteä.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Ei se ammattimaisuus tyyliin kuvat sassiin ja asiakkaat pellolle häiritsemättä enempää, ole tae että kuvat olisivat tyydyttäviä kenellekkään, joskus on ihan hyvä yhtälö sähläävä aloittelija joka säätelee, kokeilee ja testailee eri vaihtoehdoilla. Olen nähnyt hyviä amatoori kuvia, ja surkeita ammattilaiskuvia, että toisin päin. En aio olla valmis työskentelemään ammattimaisesti vaikka kalusto sitä antaisikin ymmärtää ja otaksua, sen vapauden olla tasolla millä haluan, pidän itselläni
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Ja meillä täällä keskeisessä suomessa on kameraseuran walimex-tuikut lopettaneet toimintansa. kai ne vuoden toimi?
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Olen pahoillani että tähän takerrun: Mun mielestä ok. Mutta 24-205 4L IS? --> EF 24-105mm f/4L IS USM 24-105 4L f/4L IS USM Toimii ihan pätevästi muussakin käytössä. PS. Uskon sotia käydään maailmassa muutenkin joten Canon/Nikon sota voitaneen jättää tästä topic:sta
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Sen kun takerrut, painovirhe tuossa oli ja korjattu nyt. Tuskin voin 'suositella' mitään, mitä ei ole oikeasti olemassa ?
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? 4000e settiin,joten raha ei ole ongelma mutta ehdotan silti. Henna, ostappa pari pikku salamaa. (canonin/sigman yms) sen yhden (?) lisäksi mitä sinulla jo ehkä on. Sitten pari varjoa ja niille pidikkeet ja jalustat (parikymppiä kipale.) Kas, 3 valoa pehmentimien kanssa ja pääset pitkälle. Tutustu http://www.strobist.com ja sieltä valaisun 101. Tuntuu oudolta suositella tuhansien eurojen valosettiä henkilölle, jolla meinaa hankkia 70-200 1.8:n.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Alkaa hiljalleen olemaan täynnä tämän ketjun optiikkaspeksivirhekiintiö
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Nojoo, pahoittelen alleviivaamista. Tarkoitukseni oli osoittaa oletettavaa tasoa, jolla kysyjä liikkuu. Tämä myös perustuu muistikuviini kysyjän aikaisemmista kyselyistä koskien kameroita yms.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Ei studiovalojen tarvii olla sen kalliimpi kuin pikkuflässienkään, jos ei niin halua. D-lite 2 setti maksaa joku 500 (tosin en suosiittele d-liteä), eli tonnilla neljä. FX-400 2 valon setti tarvikkeineen joku 1000e. Pari ex 580 tai SB 900 maksaa reilu tonnin ja vielä tarviit jalat, lite-titet, varjot ja kantopussin. Kaksi pikkuflässiä on vielä aika vähän jos nälkä kasvaa syödessä, eteenkin studiokäyttöön. Sopiva setti pikkuflässejä on mielestäni neljä ja niille kertyykin ilman tarvikkeita jo sellainen parin tonnin hinta, mikä on saman verran kun 4 fx-400:sta perus tarvikkeineen.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Tuossa varmaan kysyttäisiin harrastelijastudion kapistuksia, ei ammattimaisen studion kasaamisesta ? Ammattimainen studiokampe ei IMO ole se halvin mahdollinen kohdalle osuva, vaan vähintään 3v kestävä ja kuoletusaikansa 'maksava' kalusto. Sitten noi pakettien lisävarusteet... no ihan kiva, että ne on olemassa. Saahan ne ainakin nurkkiin lojumaan, kun päivittää parempaa tilalle ;D Jalustat.. en ole vielä yhtään pakettia nähnyt missä olisi oikeasti edes puolitukevat jalustat matkassa. Softarit.. no ne on sitä halvinta mallia ja valojäljessäkin tuon 'kovuuden' aika useasti huomaa. Laukku.. ihan kiva, kun hankkii jalustoille kunnon pussin mihin ne mahtuu. Hinta... ainoa positiivinen puoli ja ainaisen hämmästelyn aihe, miten voi 2x maksaa 1000€, kun siihen tulee jalkaa jne. matkaan, mutta jos yhden kappaleen ostat, niin +500€ joudut siitä pulittamaan. Tuossa ei rehellisesti ole järjen hiventäkään.. tai myyjän mielestä ehkä on, kuluttajan mielestä ei todellakaan. Sitten jos ostat, osta sellaisia minkä myynnissä on kilpailua oikeasti. Elincrhom on tästä hyvä, niitä myydään siellä täällä. Profoto, kallista ammattikamaa ja käsittääkseni valojen 'hasseli'. Henselillä on vain yksi myyjä suomessa, mikä ei tuo hintakilpailua, Bowens.. ei kovin yleinen suomessa. Pitäisköhän mun myydä sulle kaikki kamerakamani... ois ihan hyvä paketti jolla kuvaa miltei kaikkea, tosin budjetti repeää aika totaalisesti ;D
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? [quote author=Tipe link=topic=26415.msg203958#msg203958 date=1218731631 Ammattimainen studiokampe ei IMO ole se halvin mahdollinen kohdalle osuva, vaan vähintään 3v kestävä ja kuoletusaikansa 'maksava' kalusto. Sitten jos ostat, osta sellaisia minkä myynnissä on kilpailua oikeasti. Elincrhom on tästä hyvä, niitä myydään siellä täällä. Profoto, kallista ammattikamaa ja käsittääkseni valojen 'hasseli'. Henselillä on vain yksi myyjä suomessa, mikä ei tuo hintakilpailua, Bowens.. ei kovin yleinen suomessa. [/quote] Valojen "hasseleista" voisi mainita myös Broncolorit. Henselit ovat hyviä, ainakin ne joilla aikoinaan palkkatyössä ollessani kuvasin. Itsellä ikivanhat Bowensit, silloin kun ostin, oli varmaan suosituin merkki Suomessa. Noista kokemuksia, pelkästään hyviä ja useamman vuoden ajalta. Onhan noita merkkejä, jokainen kehuu omiaan. kapa
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Pikkuinen virhe tuli valomoimassa, pi diil Ja mitä tulee kokemukseeni, en ole valmis millään saralla, tuskin haluan ollakkaan. Olisi pitänyt otsikoida, miten kasata surkimus studio.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Kyllä mä oon ainakin ollu ihan tyytyväinen jalustojen tukevuuteen, tarkoittaen, että en havainnut "epätukevuudesta" johtuvia ongelmia. Ja ne jalustat kyl mahtu siihen mukana tulleeseen laukkuun. Tasovaloista en mene väittämään mitään kun en ole järin kokenut tuon asian suhteen, mutta aika vakuuttavalta sinänsä ne tuommoisiksi pieniksi tuntuu kun sen sisäisen diffuusiolautasen virittelee sinne sisään. Eli heti en keksi miten se siitä paranemaan lähtisi, ja onko Elincalla edes tarjota vastaavan kokoisia paraempana mallina (70x70 näkyy kyllä maksavan noin 80 eur enempi, eli ehkä siinä sit jotain parempaa on)? Minusta sontsat ja niihin kuuluva kupu oli paikallaan myös.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Juu, itseasiassa mulla on kanssa Henselin popat. Mielessä on kyllä käynyt myynti ja Elinchromeen vaihtaminen. Softarit yms. on hankittu, niin miksi en jättäisi täytteeksi noita ja kasaisi Rangerista hyvän lisäsetin... näin olen tuuminut toimivani, kun hankinta-aika koittaa. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että Elinchromen hyvyys on perushyvä laatu ja lisävälineiden saatavuus.
Vs: Ammattimaisen studion kasaukseen mitä kaikkea? Aijai, kuulostaa pahalta! Mitä nuo vehkeet olivat mallimerkinnältään? Eri tehoiset/malliset Walimexit kun ovat todellisuudessa täysin eri laitteita. Minulla kaikki kolme 420Ws-välkkyä on toiminut nyt vajaan vuoden ihan ok. Ovat reissanneet repussa ees ja taas ja on käytetty myös pölyisissä paikoissa. Ulkopinta on jo paikoin kulunut. Ehkä minulla sitten on vain mäihää - ainakin toistaiseksi. Akkukäyttöinen Walimex olikin sitten astetta huonompi kokemus: Voimaosa piti korviariipivää meteliä ja päästi savumerkkejä. Takuuvaihto hoitui noin kahdessa viikossa, mutta kustansi minulle postikulujen verran (reilut kolmekymppiä!).