Näin joulunaikoihin. Olin Pariisissa ja näin mielettömät määrät vanhoja julisteita sekä kaunista taidetta. Ranskalainen Candice, Luzarches:n vanhassa linnassa.
Vs: Pyhä Maria Kaunis- ja romanttinen kuva. Kuvan pehmeys sopii tähän hyvin. Valaistus korostaa mukavasti asun hentoa- ja läpinäkyvää muotoa. Mallikin oikein kaunis
Vs: Pyhä Maria Mua kyllä häiritsee toi tarkennuksen osuminen taustaan. Samaten oikea reuna voisi olla lirpun tummempi.
Vs: Pyhä Maria On hienoa, että niinkin tärkeä asia kuin valokytkin herättää paljon mielipiteitä... Olennaisempaa lienee se, mistä ihmeestä on kysymys. Ja oletettavasti neitsyt Marian tapauksessa on kyse ihmeestä. Mieskulttuurissa oli ennen vanhaan outo fysiologinen(kin) tietämättömyys naisten asioista, mutta tämä kuva ei lisää tietämystä. Tässä kuvassa näyttää siltä, että neitsyt Maria ravistaa päätään saadakseen selvyyden siitä, olisiko juuri tapahtunut jumalallinen hedelmöitys. Tämä ei liene tarkoitus.
Vs: Pyhä Maria Ja eikös nämä uskonnon ikonit juurikin olleet _valaistuneita_..? Turha hienostelu sikseen, alkuperäinen mielestäni parempi
Vs: Pyhä Maria Valokytkin on tärkeä asia kuvan kerronnallisen sisällön takia. Jos ranskalainen Candice menee Luzachesin vanhaan linnaan valaistuakseen Pyhäksi Mariaksi. Jostain on valon tultava. Samoin on avaimenreiän kanssa. Se on tarpeellinen viite tämän pyhän salaisuuden olemassaoloon, koska muuten se jäisi kaiken valkeuden peittämäksi.
Vs: Pyhä Maria mua häiri se valokatkaisija siksi, ku tässä kuvassa on sellanen vanha fiilis, ajalta ennen sähköä..