Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

ALTphotos.com ?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jukka Lehmus, 12 Syyskuu 2007.

1. Vs: ALTphotos.com ?

Tulee seurailtua viikottain; useimmiten erittain korkeatasoista kuvaa. Sekaan toki mahtuu huonoakin. Paljon tuntuisi olevan itaeurooppalaisia kuvaajia. Harmittavan hidas saitti.

2. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Vs: ALTphotos.com ?

Hidas on. Alkuun innostuin kovasti, tuola on paljon filmille kuvattua ja neliöformaattia, josta pidän. Nyt kun maku on kehittynyt ja muuta, niin tuntuu kuitenkin että aika vähän sielä oikeesti hyviä kuvia on. Taso silti hurjasti parempi kuin vaikkapa suomena aukea.netissä, säännötkin taitaa selvästi kieltää lemmikkikuvat, mikä ainakin mulle sopii ihan hyvin :D

Tulee tuota vieläkin seurattua sillon tällön, jos pitää aikaa tappaa eikä muuta keksi. Turhan paljon silti tekniikkaan nojaavaa kuvaa. Tissikuvia ym. alastonkuvia on kans paljon, onhan niitä kiva kattoa, mutta ei aina tuola ole niin onnistuneita valokuvana kuitenkaan.

3. Vs: ALTphotos.com ?

Mä lähinnä mietin että kannattaako tuonne maksaa mitään. Ilmaistilillä saa esille 20 omaa kuvaa.
    Vedosten myyntihomma vaikuttaa lähinnä surkuhupaisalta - näyttökuvien maksimikoko on 800 pikseliä joten kuvan teknistä laatua saa tuossa koossa vain arvailla. En ostaisi kuin tutulta kuvaajalta.
    Sivustolla oleva keskutelufoorumi näyttää aika uniselle.
    Kuvien kritiikki on paljon köykäisempää kuin mitä vaikka Flickrissä, sitä iänikuista "wow-osastoa". Noin niinkun muutaman päivän selailun kokoemuksella.

4. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Joo, enpä mä sielä oo kun kuvia katsellu.. Ja joskus pari omaa laittanu. Käsitin kyllä että ainakin silloin kun liityin, sai laittaa X kuvaa per kuukausi, mutta ehkä se on muuttunut nyt. En mä ainakaan odota, että kukaan mun kuvia ostaisikaan ;D Eikä juuri nyt ehkä kiinnosta alkaa tekemään tilaustyötä (pimiössä, en kai mitään digiprinttejä skanneista alkais lähettelemäänkään).

5. Vs: ALTphotos.com ?

Siel on aika paljon kivaa potretti-matskua ja sit tata vaha artsumpaa osastoo, esim http://altphotos.com/Gallery.aspx?a=Photo&photoid=309832  jotka toimii mulle.

Alastonkuviakin toki nakyy mut ei mielestani nyt niin kovin paljon; tosin sitahan aika moni tuntuu kuvaavan huomion toivossa. Kun tissit nakyy, kuva on suosittu. Valitettavan tylsaa.

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Mulla on tuonne maksettu käyttöoikeus, mutta en tule jatkamaan sitä.
    Saitilla on kyllä hienoa materiaalia, mutta se kärsii hitaudesta, käytettävyys-ongelmista ja ennenkaikkea siitä, ettei kuville saa edes DeviantArt-tasoista kommentointia.

7. Vs: ALTphotos.com ?

Lisäksi ainakaan minulle ei ole vielä selvinnyt ketkä tuota sivustoa ylläpitävät. Säännöissä oli viitattu Kanadan lakiin ja domain on rekisteröity godaddyn nimiin, joten todennäköisesti ylläpitäjätkin ovat pohjoisamerikkalaisia. Mutta kyllä jotkin yhteystiedot pitäisi olla näkyvissä minun mielestäni jos toivovat että joku paypalilla lähettää rahaa. Enpä taida maksaa minä

8. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Tuohan on sama kaikissa paikoissa joissa on myyntiä. DeviantArt, Flickr, ArtLimited, .... ja jopa useimpien valokuvaajien sivustot ja sitten julisteita/tauluja myyvät firmat.

Paljon on silti tullut ostettua,  vain yksi pettymys mahtuu joukkoon: AllPostersista ostettu taulu, joka näytti kuvassa komealta mutta todellisuudessa oli sellainen softattu.

Sinänsä noihin myyntijuttuihin olisi kiva ominaisuus sellainen, että kuvasta näkisi pienen alueen maksimitarkkuudella. Voisi ainakin katsoa miten tarkkaa jälkeä on odotettavissa.

9. Vs: ALTphotos.com ?

Flickrin säännöt kieltää kaikenlaisen myymisen:

"Flickr a été conçu pour un usage personnel. Si vous tentez de vendre des produits, des services ou votre propre personne via votre album, nous pourrons supprimer votre compte."

10. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Mitenkäs olen käsittänyt, että jenkkilässä asuville tms. flickr tarjoaisi myyntimahdollisuutta.
    Voi olla, että mulla menee saitit jo sekaisin kun niitä on niin paljon.

EDIT: enpäs ihan väärin muista, kyllä flickr:ssä on "Order prints"-nappulakin oikein.

11. Seppo!

Seppo!

71
    0
    0

Sillä order prints -nappulalla voi tilata omia kuviaan tulostettuina. Samaan tyyliin kuin vaikka Kodakin Gallerystä. Voi olla, että voi tulostaa toistenkin gallerioissa olevia kuvia, jos on määrittänyt kuviensa osalta creative commons -lisenssin niin, se on mahdollista.

Kukaan muu tulostuspalvelulla ei kuitenkaan tee tiliä kuin QOOP-kuvapalvelu.