Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Aloittelija

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukka75, 14 Elokuu 2010.

1. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38
    Terve.
    Olen uusi foorumilla ja uusi kuvaushimmissa, tässä muutama ottamani kuva. Palutehan on aina hyvä asia, olkoon se sitten hyvää taikka huonoa.
    Koitin siis valita parhaat kustakin tyylistä.

2. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: Aloittelija

Nuo kaks viimeistä on niin yli, että alkavat olla - pienellä hiomisella - jo hienoja.

Päivän huono vitsi:

Miten niin uusi foorumilla, oon nähnyt sun naamakuvas useamman kerran täällä.

Kiitos ja anteeksi.

3. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Jäi vähän epäselväksi onko noista mihinkään, kiitos-kai-luulisin.
    Pistetään vielä pari kuvaa mistä itse tykkään, perus kauraa tosin mutta itse tykkään näistä.

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Onko tuo avatar jokin yleinen kuva, kun näyttää niin tutulta?  edit.  kyllä vaan muistin siitä jperalan nimen  http://www.kameralaukku.com/portal/index.php?action=profile;u=2615

Rantakirppu ja Summer ovat parhaat.  Monissa muissa minua vaivaa aivan päällimmäisenä sommittelu, kuvapinnan jako ja käyttö, Kypros ja Talo silmiinpistävimpinä.

5. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

bruce campbellin kuva nyt vaan ekana pisti silmään niin sen valitsit avatariksi.

Monissa muissa minua vaivaa aivan päällimmäisenä sommittelu, kuvapinnan jako ja käyttö, Kypros ja Talo silmiinpistävimpinä.?????

Itse olen vielä niin voviisi puusilmä että omasta mielestä ne on sommiteltu ihan hyvin.

6. Mirrored

23 779
    749
    113

(Jaa se ei ollutkaan jperala, vaan joku näyttelijä.  :D)

No esimerkiksi Kypros, eli tuo sininen ikkuna-aukko. Oikea ja vasen puoli kuvasta on kovin epätasapainoiset siten, että silmä äkkiä hahmottaa kuvan oikealta, mutta ohjautuu jatkuvasti vasemmalle, missä taas karmit katkeavat ja johdattavat sekavasti pois kuvasta. Kun jokin katkeaa, se viittaa kuvan ulkopuolelle - tässä on kyse siitä miten 'silmä toimii'.

Kuva jakautuu myös vahvasti pystysuoriin liuskoihin ja ne eivät ole oikein harmonisissa suhteissa keskenään.  Olet kyllä tarkkaan sijoittanut itse ikkunaluukun pystysuunnassa jopa symmetrisesti, mistä näkee ettei kuva ole ihan vain roiskaistu. Varsinkin sitten tuo vasemmalla oleva ensimmäinen liuska on kehnosti.

7. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

(En ole koskaan voinut ymmärtää, miksi joku laittaisi toisen ihmisen naaman "omaksi kuvakseen". Enkä myöskään sitä, että valokuvaavat ihmiset käyttävät toisten bulkkikuvia eivätkä ota kuviaan itse. Kolmannekseen, vaikka tämä saitti tarjoaisikin tuollaisia kuvia, hyvään kuvankäyttötapaan kuuluu kertoa kuvaaja ja kuvan lähde. Tietenkin hyvään valokuvausfoorumin hallintatapaan kuuluisi olla tarjoamatta tuollaisia kuvia ihmisten käyttöön, mutta se on toinen juttu.)

8. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Kiitos tästä neuvosta.

Mitä tohon Brucen pikkukuvaan tulee, nyt ei sattumoisin ollut muuta tarjolla kun kirjauduin saitille. Olen tällä hetkellä töissä klo.07-19, tarkoitus on kyllä laittaa jokin muu kuva kun kotia pääsen.

Kiitos rakentavasta palautteesta.

Kolmannekseen, vaikka tämä saitti tarjoaisikin tuollaisia kuvia, hyvään kuvankäyttötapaan kuuluu kertoa kuvaaja ja kuvan lähde.
    Tämä jäi vähän epäselväksi, mitä tarkoitat??

Edit. Tilapäinen avatarkuva otettu pois käytöstä, lisään sitten kotona oman jos tarvetta sille katson.

9. Mirrored

23 779
    749
    113

^ Hei meni uusiksi äsken tuo yritykseni palautteesta. Peruin siis lauseitani varsin runsaasti.

Ja kääk, eihän ne karmitkaan sinällään pahasti katkea.  En korjaa enää toiseen kertaan edellistä juttuani.  Olisi pitänyt kai vain kirjoittaa että kuva on ahdas tai liian sekava vasemmalta suhteessa oikeaan puoleen

Eilen tuli selkeämpää ulosantia: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,46333.0.html

10. Vs: Aloittelija

Monta hienoa kuvaa. Esimerkiksi nuo autokuvat on käsitelty hauskasti (en kyllä ymmärrä miten). Omasta mielestä ylivoimaisesti kiinnostavin kuva oli kuitenkin tuo jossa mies istuu portaiden päässä. Se on kiinnostavin koska siinä on eniten tunnetta, tässä tapauksessa jonkinlaista tragikomiikkaa. Sommitelma ja sävyt eivät kenties ole setin vahvimpia, mutta kyllä siinä minusta oli eniten inhimmillistä tarttumapintaa; jotain johon jokainen voi samaistua.

11. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Kiitos, itsekkin tykkään siitä missä se Kypros kokki istuu tauolla, kuva vähän kärsi kun olin jo mennyt miehestä ohi ja sitten äkkiä vaan käännyin ja kiireesti otin kuvan ennen kuin mies kerkiää nousta. Kuvassa on mielestäni myös jonkinlaista tragikomiikkaa, ei oikein tiedä mitä miehen päässä liikkuu. Jotenkin semmonen olo tulee että ukko toivois pääsevänsä jo kotia, ja nopeasti.

Auton kuva on myös Kyprokselta tän kuun alussa otettu, auto oli auringolta suojassa tuollaisten  talon runkojen alla.
    Auton olen vaan Photoshopilla vääntänyt muutaman erin valotus version, sitten vaan Photomaxilla HDR kuvaksi muuttanut.Niin ja käsitellet aluksi ja lopuksi Lightroomissa.

Kiitos palautteesta, mukava saada kehittävää palutetta. Varsinkin henkilöiltä jotka tietävät mistä puhuvat.