Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Aloittelevan kuvaajan räpsyjä.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana ad3line, 27 Kesäkuu 2010.

Ciao!

Olen parikymppinen mies ja olen kuvaillut kamerallani (EOS 450D) noin vajaa vuoden verran ja olisi kiva saada jonkinsortin palautetta ottamista kuvista. Ei ole väliä onko negatiivista vai positiivista palautetta.

Galleriani -> http://ad3line.kuvat.fi/kuvat/

Kiittoksii.

1. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38
    Vs: Aloittelevan kuvaajan räpsyjä.

Harjoitele sommittelua, vältä hieman enemmän sijoittamasta tärkeintä kohdetta keskelle kuvaa, horisontti mukaan lukien.
    Kokeile kohteita joissa on vähemmän väriä.

2. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

HDR= saturaationupit kaakkoon?

Higg

3. Vs: Aloittelevan kuvaajan räpsyjä.

jippiaijee

4. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Saatko ajatuksesi kuviksi? Jos edes sinne päin, niin olet oikealla polulla. Kuvaaja itse on yleensä ensimmäinen omien kuviensa tuomari, onks tää nyt jees vai ei? ihan oikeasti? Jos kaikkine elementteineen miellyttää omaa silmää, eivätkä muut pidä siitä, vika on katsojassa, ja kuvaaja itse voi nauttia omista näkemyksistään poikkeavia mielipiteitä. Poikkeavat mielipiteet yleensä on niitä mielenkiintoisempia, ei kukaan jaksa kuunnella jatkuvia teennäisiä kehuja.

Aina ei taustan epäterävyys tee kuvasta mitään sen ihmeellisempää, eikä kuva möllöttävästä auringosta, eikä kiistelty "hdr" tekniikka.

Ihan perusasiat on hyvä sisäistää, ennenkuin ahmii digin mahdollistamaa tietotekniikkakermakakkua.

Perusasiat. Täytyy opetella pysymään pystyssä ennenku juokset.

5. alah

alah Member

237
    0
    16

Komppaan edellisiä sommittelun ja rajausten suhteen. HDRSilta oli mun mielestä jo oikein komea. Tervetuloa vaan mahtavan harrastuksen pariin!

6. Vs: Aloittelevan kuvaajan räpsyjä.

Kiitos kommenteista, pitää alkaa harjoittelemaan sitä sommittelu ja rajausta. Eiköhän se tästä.

7. Vs: Aloittelevan kuvaajan räpsyjä.

-Antakaa palautetta-

8. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63
    .

.

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Minusta tuntuu siltä että me taputamme selkään ja sanomme tulokkaalle että "kyl se siitä kun vielä harjottelet sitä sun tätä". Paskat sanon minä, hyvää settiä sä olet kuvannu. Samanlaista kuvaa kun puolet kameralaukun porukasta. Toinen puoli jakaantuu sitten kahtia, ne kuvaa joko paremmin tai huonommin.

Kaipa sitä itekkin nuorempana olis halunnut jotakin opastusta, joten otetaas konkarit tää nyt tosissaan ja annetaan jotakin vinkkejä.

*Tämä vinkki tais jo tulla mutta kertaan: Funtsi ensiksi mitä haluat kuvalla kertoa ja sitten pyri saamaan ideasi kuvattua.
    *Ei haittaa vaikka kuvaa hiukan ohikin. Tarkoitan sitä että kannattaa mennä rajojen yli, niin teknisesti kun myös taiteellisesti.
    *Tärkeämpi on kuvan sisältö kun tekninen toteutus.

Myös teemakuvausen kanssa pääsee opettelemaan. Siellä kun on annettu valmis aihe mitä voi kuvata. Kohta, eli maantaina annetaan taas uusi eli seuraavan viikon aihe.

10. Vs: Aloittelevan kuvaajan räpsyjä.

Kiitos oikein paljon palautteestasi Juke.K. Täytyy alkaa enemmän ajatella noita vinkkejä mitä annoit. Juuri kokeneemman vinkkejä kaipaankin.

11. Vs: Aloittelevan kuvaajan räpsyjä.

Nostan hattua siitä että osaat alusta asti ottaa vastaan palautetta. Se on jo hyvä ominaisuus!