spegen viinanjuontitopic alkaa olemaan jo niin pullollaan juomalaulujen sanoituksia, että on parempi perustaa niille täysin oma topic... =) eli jälleen kerran: Sana on täysin vapaa...
Hyvä laulu on sanojen ja sävelen saumaton yhteispeli, joten pelkillä sanoilla hommaa ei ratkaista, mutta ehdoton suosikkini, useiden suomalaisten kittauslaulujen yläpuolella, on Gun´s and Rosesin Nightrain: Loaded like a freight train Flyin' like an aeroplane Feelin' like a space brain One more time tonight (look out) Well I'm a west coast struttin' One bad mother Got a rattlesnake suitcase Under my arm Said I'm a mean machine Been drinkin' gasoline An honey you can make my motor hum I got one chance left In a nine live cat I got a dog eat dog sly smile I got a Molotov cocktail with a match to go I smoke my cigarette with style An I can tell you honey You can make my money tonight Wake up late honey put on your clothes Take your credit card to the liquor store That's one for you and two for me by tonight I'll be Loaded like a freight train Flyin' like an aeroplane Feelin' like a space brain One more tonight I'm on the nightrain Bottoms up I'm on the nightrain Fill my cup I'm on the nightrain Ready to crash and burn I never learn I'm on the nightrain I love that stuff I'm on the nightrain and I can never get enough I'm on the nightrain Never to return - no
"Raittiushenkilö raittiustuolissaan sinusta on muka huolissaan se nimittää sinua hulttioks ja väittää, että maksasi sanoo poks, däng däng, no mutta kyllä se kestää koko elämän. Eikä kenekään toisen kengissä voi elämästä selvitä hengissä, ei elämästä selviä hengissä...." - Juice leskinen: Ei elämästä selviä hengissä -
aijuu... vielä sen verran, että kai kaikki muistaa mainita sanoittajan /artistin / kappaleen nimen postauksissaan.. ja tietysti vuosiluku ja muut mahdolliset tiedot olisi myös hyvä saada arkistoon tuleville jälkipolville.
Pidetääs se kansallissosialismi ihan jossain muualla kuin täällä, ok? edit: tarkemmin ajateltuna poistinkin tuon, vaikka täällä onkin vapaa ilmapiiri, niin kansallissosialismi/natsisaksan ihannointi ei tänne kuulu.
Kädet ratista on irti ja Kossu on mun kuski. Joo kossu on mun kuski, ja mä tuskin tietä nään. Mua jotkut koittaa käännyttää, mutta silti mulle jää nyt tää Kossu, joka määrää ehkä väärän määränpään. Freud, Marx..... Kossu on mun kuski
A´la Lapparit: Tenukeppi Mulle ba ba ba ba baarin antimet on chic kas tarjoilija gi gi gi gi ginntonic ei ta ta ta ta tahtia määrää pääni kas täyteen juon pä pä pääni minä va va va vaimon korut kaniin vein kas tarjoilija mo mo mo mo moselwein sy sy sy sy sydämestä välillä ottaa kas aamuisin o o o o oksettaa Olen te te te te tenukeppi juoppolalli kännikala hirvee denso kauhee doku no me me me me menköön tämä elämä nyt näin ensi kerralla selvinpäin Sisus ka ka ka ka kalut on paskana kas tarjoilija rom ca ca ca ca cabana ja ke ke ke ke ke keuhkot mä pahaa pelkään kas ystävä ly ly ly ly lyö selkään tu tu tu tu tuli ve ve vesi taivas ja maa kas juominen on mu mu mukavaa vo vo voiko tulla paremmaksi kas mam mam maisemia on kaksi Olen te te te te tenukeppi juoppolalli kännikala hirvee denso kauhee doku no me me me me menköön tämä elämä nyt näin ensi kerralla selvinpäin
Laitetaas vielä yksi: Kaivollinen kossua 1) Ei tänne ole tultu nurkissa nyyhkimään vaan porukassa kurkusta pölyt pyyhkimään *) Ja jos vielä saisin toivoa toivoisin toisen kaivollisen kossua 2) Ei tänne ole tultu pennejä laskemaan vaan pensselillä lavealla maalaamaan *) Ja jos vielä saisin toivoa toivoisin toisen kaivollisen kossua 3) Ei tänne ole tultu mitään omistamaan vaan omistaankin vähän vähän lainaamaan *) Ja jos vielä saisin toivoa toivoisin toisen kaivollisen kossua 4) Ei tänne ole tultu ketään omistamaan vain hetkeksi lempeä lempeä lainaamaan *) Ja jos vielä saisin toivoa toivoisin toisen kaivollisen kossua
Munat surkastuu "Mul on tunne, musta tuntuu, että munat surkastuu, pois putoaa..." aloittelee Kolmas Nainen, kertosäkeessä kertoen "Äiti pojastaan pappia toivoi, poika lauloi, lauloi ja joi. Äiti toivoi poika joi..." Tuossapa kappaletta kerrassaan, jossa tiivistyy aika hyvin suomalainen synkkyys. Yksi omaan All Starts juomalaulut -kategoriaan kuuluvista monista kappaleita.
Olen viikon ollut tiettömällä tiellä, rapakosta krapulassa heräsin. Eivät ruusut kuki, eikä tuoksu siellä, yhden horsman mukaan keräsin. Sinne maantien ojaan viimein taju sammui, niinkuin sika röhkin kuravedessä. Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui, paluu arkeen oli edessä. Saat multa horsman, se rentun ruusu on, sen poimin tuolta maantien ojasta. Saat multa horsman se rentun ruusu on, kun juoppolalli tuli pojasta. (Irwin Goodman/Vexi Salmi, 1988)
Vi ska dicka hela natten! Vi ska inte dricka vatten! Ja sitten jotain, mitä en pysty muistamaan, kun en sitä ymmärtänyt noi äkkiseltään
Teräsbetoni - Maljamme nostakaa 'Nostan maljani teille, veljeni mun. Kunnialle, kuolemalle ja taistelulle. Juokaa kanssani, seuranne on kunniaksi. Kanssanne olen kaatumaton. Maljanne nostakaa, voittoamme juhlikaa Tänään elämme, huomenna ehkä kuolemme Maljanne nostakaa, voittoamme juhlikaa, huomenna taistellaan.'