Usein ilmoituksissa näkee myytävän tuotteen tärkeimpänä tai ainakin merkittävänä ominaisuutena "alkuperäinen pahvilaatikko löytyy". Itse ainakin jätän ne myyjäliikkeen kierrätyssysteemin huoleksi, liikkeestä huolin mukaan vain itse tuotteet, kaikenlaista pahvi-ja muoviroskaa kertyy kotiin liian kanssa. Mihin sitä pahvitöteröä voi käyttää? Mitä lisäarvoa sellainen käyttöesineelle tuo? Miksi se on maininnan arvoinen asia?
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko ...tai "takuuta jäljellä..." kun takuuehdot rajaavat takuun vain ensimmäiseen omistajaan...
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko On kyllä kummallista että laitteet kaikin alkuperäistilpehöörein ovat kalliimpia. Toinen samanlainen ilmeinen vääristymä on se että siistikuntoisisia laitteita myydään kaltoinkohdeltuja kalliimmalla, jos molemmat kuitenkin toimivat!
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Jos tulen ymmärtämättömyyttäni ostaneeksi käytetyn kakkulani kikkeineen Moulinexin höyrykihartimen laatikossa jääkö Fotofinlandia kohdallani ikuiseksi haaveeksi?
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Minä säilytän laatikot mahdollisuuksien mukaan. Esineiden pakkaus omaan laatikkoonsa on hyvä vaihtoehto lähetystä/kuljetusta varten. Laatikoissa säilyy myös oheistarpeet, joita en käytä tai joita tarvitsee harvoin: ohjekirjat, levyt, objektiivien mukana tulleet suojakotelot ja runkojen LCD-suojat (Erinomainen myyntivaltti muuten: rungon mukana tulee alkuperäispakkaus ja käyttämätön LCD-suoja ) Siirrän laatikoita kyllä surutta keräykseen, kun tulee tilantarvetta tai hävitän sisukset ja pakkaan laatikoon jotain muuta. Kuljetuksen kannalta tarpeellisimpia laatikoita, kuten printterien ja skannerien laatikoita ei ikävä kyllä voi tilanpuutteen vuoksi säästää.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Taitaa olla samaa perua kuin signeeraus ja numerointi. Keräilykappaleissahan kaikki alkuperäinen tilpehööri on plussaa. Tai onkohan että se ei voi olla varastettu jos laatikko löytyy? Tai jokin mielikuva että sitä on pidetty vitriinissä oston jälkeen alkuperäisessä laatikossa. Tai että ostaja tunnistaa siitä mitä on tullut ostettua?
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Tämä ei pidä paikkaansa, uurbaani legenda on kumottu jo vuosia sitten: "Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. ... Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan ..."
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Älkää vaivautuko polttamaan laatikoitanne. Säästän vaivaanne ja haen ilman kuluja nurkistanne mm. seuraavien kameroiden laatikot, käyttöohjeet, ym. turhat tykötarpeet: Alpa Contax Hasselblad Leica Linhoff Retina Rollei Zeiss
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Tottakai myydään. Jos niitä on kuitenkin käytetty, eikä vain säilytetty vitriinissä, on paremassa kunnossa oleva kamera parempi ostos. Aina kun ostaa esim. vanhan filmikameran, on joka tapauksessa lähdettävä siitä, että se menee huoltoon - enemmin tai myöhemmin. Se kuuluu hankitun tuotteen kokonaishintaan.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Tunnustan tykkääväni laatikoista. Pahvisistakin, joten en niitä ensimmäisenä ole hävittämässä. Leica tuli muovilaatikossa ja vanhempia on näkynyt samettivuoratuissa pahvisissa. ed. kuva http://www.kameralaukku.com/portal/index.php?action=dlattach;topic=88416.0;attach=159716 Kai tuo on sukua keräilyvietille. Toisaalta myös laatikon olemus ja tarkoitus sinällään viehättää. Laatikko on oma suojattu tilansa. Erilaisia pahvilaatikoita tulee välillä oikein etsittyä ja tuotua kotiin. Niihin on hyvä pakkailla kaikenlaista. Alkosta saa kivoja viinilaatikoita.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Se on alkuperäinen myyntipakkaus, jolle on käyttöä siinä missä muillekin pakkauksille tai laatikoille. Jos on. Ja jos se on hyvä. Se voi olla myös kaunis. Materiaalin väheksyntää havaitsen! Maininnan arvoinen se lie siksi, että se voi nostaa arvoa, muttei koskaan laskea sitä. Oma lukunsa on tuoteväärennöksien epäilyt, jolloin kaikki materiaali, mitä aidossakin on ollut, on hyvä tutkia ja verrata. Laatikoissa on usein sarjanumerokin. Viimeksi tällaista jouduin tekemään Nikonin akkukahvan yhteydessä.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Yrittänyttä ei laiteta. Nikkor 35mm f/1.8 G BOX FOR SALE NO LENS INCLUDED http://www.ebay.co.uk/itm/301651269441 Mutta kyllä kauppa käy: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Nikkor%20box%20only&LH_PrefLoc=2&LH_Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc&_trksid=p2045573.m1684
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko No niin, mä tiesin, että vielä mullekin löytyy keino tehdä se ensimmäinen miljoona.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Mulla vaan on kai niin kuiva suhtautuminen käyttöesineisiin, että niiden pakkaukset eivät sitten enää kosketa millään tavalla. Ostaessani en ole koskaan ajatellut tuollaista kaipaavani. Esineet sinänsä voivat minunkin mielestäni olla kauniita ja kiinnostavia, mutta silti toki vain välineitä. Ainoa mikä tässä yhteydessä omaatuntoa koskettaa on se, että ainakin Rajalassa näyttää olevan niin, että pahvit ja muovit lentävät samaan roskikseen kun ne tiskille jätän. Kierrätyksessä olisi kehitettävää, luulisi sillä olevan yrityskuvallinenkin puolensa.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Minä säilytän alup. laatikot 1) koska siinä se on helpointa lähettää takuukorjaukseen 2) koska siinä se on helpointa lähettää takaisin mistä se olikaan tilattu 3) koska siinä se on helpointa lähettää seuraavalle omistajalle 4) koska seuraava omistajakin ajattelee vähän samoin? ;-)
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Kysyt järkisyitä asialle, jota pääasiassa ohjaa tunne. Kaupiteltava tavara on täysi, kun siinä on myyntipakkaus mukana. Ostaja haluaa tavaran sellaisena kuin se ollut uutena.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Aikani säilyttelin pahvilaatikoita, mutta kyllä ne lopulta on hävitetty polttamalla. Elinkan EL 500:n laatikkoa säilyttelin kauan aikaa, muutaman kerran sillä pimahtaneen salaman lähetin huoltoon....mutta sitten eräällä huoltoreissulla sekin katosi...niinettä se siitä. Varastosta löytyy tällä hetkellä Epson Pro 4900 mittava laatikko ja sen trukkilava ulkokartanolta, oon ajatellut että siitäsaattais olla hyötyä jos kyseinen kapistus pitäis huoltoon lähettää.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Mulla on talessa Yamahan viritinvahvistimen laatikko 70-luvulta, ja Kenwoodin samanmoinen 90-luvulta ;-)
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Tämä onkin yhtenä erona tässä. Ostaessani en koskaan ajattele lähettäväni hankintojani mihinkään. No, takuukorjaukseen on lähtenyt postitse yksi laite, ostopaikkaan vietynä muutama ja postitse en ole koskaan myynyt mitään. Hankin laitteita omistaakseni, mutta on mulla kyllä tietysti useita mennyt vaihdossa vuosikymmenten aikana jos kohta joku kasvokkain kaupassakin. Laatikoita, ainakaan alkuperäisiä, ei ole tarvittu. Kyllä mä nyt olen ymmärtänyt, että aktiiviselle kauppaajalle tälläkin asialla voi olla merkitystäkin, se ei vaan itseäni kosketa.
Vs: Alkuperäinen pahvilaatikko Laatikoissa on hyvä säilyttää tavaraa mitä ei enää käytä. Alin Cardinal 66 on faijan joskus 60-luvulta, keskimmäinen Cardinal 77X rippilahjani 37 vuotta sitten, ja Ambassadeurin ostin ollessani kesäduunissa Unioninkadun Schröderillä. Kaikkiin löytyy oman aikansa ABU:n vavat (Suecia & Atlantic), luonnollisesti nekin alkuperäisissä säilytyspusseissa. Yhden käyttämättömän Record-kelan olen kerran myynyt keräilijälle, ja silloin oli kyllä pakkaus ja kaikki liput ja laput todellakin valttia! Hyvän hinnan sain. Kamerabokseja minulla ei taida olla muita kuin Leican, olen ostanut kaikki valokuvaukseen liittyvä käytettynä ilman pakkauksia. Mutta olisin takuulla säästänyt niitä mikäli olisivat seurannut mukana.