Vs: Alasävyisten kuvien tekeminen Kyllä se sävytoiston osalta on noin sillä erolla että paperilla jyrkentäminen vaikuttaa koko sävyalaan jyrkentäen myös varjoja. Paperilla parin pykälän jyrkennys heiluu vastaavuudeltaan jossakin N+1½:n paikkeilla (riippuu paperikehitteestä ja paperin valmistajasta ym. muuttujista). Laakafilmin kanssa kehitän kyllä filmit aina suoraan oikeaan jyrkkyyteen, mutta rullafilmin kanssa tieto paperin jyrkkyyden ja N+ -kehityksen likimääräisestä vastaavuudesta on hyvä juttu. Parhaimmillaan riittää että mukana kulkee vain 2 perää, N-2 ja N. Hyvä juttu jos reissaa Filmeissäkään nykyään ei välttämättä kehityksellä päästä N+2:een kaikilla materiaaleilla. Joten jyrkentämistä tarvitaan. Adamsin aikaiset "total development":lla vetäistyt N+5 -luokan kehitykset ovat aika mahdottomia (tosin niitä tilanteita varten voi etsiä jonkun tosi jyrkän filmin).